Српски званичници разговараће сутра и у среду са делегацијом америчке Међународне развојне финансијске корпорације, ДФЦ, о инфраструктурним и другим пројектима које би могао да финансира тај амерички фонд, док би разговор председника Александра Вучића са Ричардом Гренелом и извршним директором ДФЦ Адамом Болером, најављен за сутра, могао да обухвати и шири спектар тема, везаних за односе САД и Србије.
Главни повод за посету америчких партнера и званичника је отварање регионалне канцеларије ДФЦ у Београду, преко које ће пројекти бити реализовани, а најављени су и детаљни разговори о наставку финансирања главног пројекта предвиђеног споразумом из Вашингтона - аутопута Ниш - Мердаре - Приштина.
Међутим, разговори ће се од сутра водити на „више фронтова”, биће укључено више министарстава и Привредна комора Србије, а на столу ће бити све што је почетком септембра договорено у Белој кући, када се председник Србије Александар Вучић састао са председником САД Доналдом Трампом и његовим најближим сарадницима.
Према информацијама Танјуга, предлози пројеката са којима ће изаћи Београд тичу се пре свега изградње путева и пруга који ће повезати Београд и Приштину.
Само пројекти који се тичу инфраструктуре вредни су 3,7 милијарди евра, кажу за Танјуг у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
То Министарство је, иначе, припремило конкретну платформу за преговоре, која подразумева повезивање са Приштином на укупно четири путна правца у дужини од 267 километара.
То су пројекти за градњу аутопута Ниш - Мердаре - Приштина у дужини од 100 килoметара, аутопут Бујановац - Кончуљ - Гњилане - Штрпце од 78 километара, затим брзу саобраћајницу Рашка - Јариње - Косовска Митровица од 61 километар, као и обнову пута Рибариће - Брњак - Зубин Поток у дужини од 28 километара.
Процењује се да ће за те пројекте у путној инфраструктури бити потребно између 2,18 и 2,73 милијарди евра.
Прва деоница аутопута до Приштине Ниш-Мердаре дуга је 77 км. Укупна процењена вредност изградње пуног профила аутопута (шест трака) Ниш-Мердаре је 1,065 милијарди евра, а аутопут би се градио фазно.
У првој фази ће се радити изградња полупрофила аутопута, и цена изградње од Ниша до Мердара ће износити око 648 милиона евра и то прво деоница од Ниша до Плочника чија је вrедност 255 милиона евра, а затим друга деоница од Плочника до Мердара износу од 393 мил евра.
Ако буде аутопут економски исплатив по броју возила градиће се пут профил аутопута.
За прву деоници од Ниша до Плочника већ је обезбеђен зајам ЕИБ - а од 100 милиона евра, као и грант од 40,6 милиона евра из Инвестиционог оквира за Западни Балкана (WBIF). Такође, зајам од 85 милиона евра Европске банке за обнову и развој тек треба да буде пописан, а остатак ће бити финансиран из буџета Србије.