недеља, 25.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 21.09.2020. у 22:00 Ј. Антељ - И. Албуновић

Потрошачи опет дају предност куповини у продавници

Понашање купаца се убрзано мења па се трговци стално престројавају покушавајући да задрже њихово поверење и осигурају им најбезбеднију набавку
(Фо­то EPA-EFE/Etienne Laurent)

Шездесет пет одсто америчких потрошача анкетираних у новом истраживању, које је објавио „Бизнис инсајдер”, предност даје традиционалним куповинама у продавницама, док су остали изјавили да радије избегавају малопродају. Чак 72 одсто купаца од две хиљаде испитаника је рекло да је већа вероватноћа да купују код продаваца који нуде бесконтактно преузимање намирница. Интересантно је да је анкету спровела компанија за истраживање тржишта „Херис инсајтс енд аналитикс”, која се бави производњом 3Д сензора и индустријске роботике. Истраживање је показало да је малопродајно понашање потрошача у 2020. години доста промењено и да купци желе мање људске интеракције и више аутоматизације.

Наиме, седам од 10 испитаника је изјавило да би више волело да нема контакта са људима током своје куповине. Трговци широм света се од почетка пандемије константно престројавају покушавајући да прате све промене у понашању купаца, како би опстали и задржали њихово поверење. „Бизнис инсајдер” пише да у Великој Британији сваки трећи произвођач верује да је пандемија убрзала технолошку револуцију у малопродаји. Не мењају се сви на исти начин, али трка је константна. Поједини сектори се мењају брже, на пример модна индустрија се врло лако прилагодила и своју продају у рекордном року преселила на друштвене мреже. Чак 37 одсто ових продаваца има веће промете откада су се преселили на интернет продају.

Готово трећина британских малопродаја уложила је новац у нову технологију како би побољшала интернет продају, а више од сваког осмог трговца је отворио нова радна места како би се боље снашли са већом потражњом. Само „Амазон”, како је најавио прошле недеље, отвара 100.000 радних места у САД и Канади због повећане продаје током пандемије. „Теско”, највећи британски ланац супермаркета је прошлог месеца најавио да ће посао добити 16.000 нових радника пошто је е-продаја значајно порасла у претходном периоду.

Подаци из поменуте анкете показују да потрошачи сада више воле нетрадиционалне начине куповине. Један од представника америчког „Барклија” је приметио да и у малопродаји и у велепродаји све више купаца посећују радње да би куповали одмах, а не као раније да би претраживали.

Чак је и вредност просечне корпе значајано порасла. Иако су продавнице поново почеле да се отварају након закључавања, многи купци и даље купују на мрежи. Британска канцеларија за националну статистику саопштила је да су купци у јулу остварили 28,1 одсто укупне малопродаје преко интернета. То је око 50 одсто више него у фебруару, али мање него у мају када је продаја на мрежи достигла 32,8 одсто укупне малопродаје. Пандемија је променила навике и потребе и захтевних немачких потрошача. Према белој књизи компаније „Еуромонитор интернешенел” за глобално истраживање тржишта, предвиђа се да ће укупна вредност платних трансакција у Немачкој порасти 28 одсто док ће готовинске трансакције пасти 34 одсто до 2025. године. Немачка има највећи број становника у западној Европи и пета је највећа економија на свету по бруто домаћем производу (БДП).

Забележена је неравнотежа у потрошњи домаћинстава у регионима. Тако је у јужним државама попут Баварске и Хесена знатно већа него у Саксонији и Берлину у источном делу. Очекује се да ће диспаритет остати, јер источне државне економије и даље заостају за својим западним колегама. Оно што би остатак света могао да научи од Немаца јесте штедљивост коју су задржали још од економске кризе 2008. године, а то је лекција коју су поновили и током ове кризе. Да би лакше пребродили ситуацију у којој су се нашли и дали додатни смисао и потрошњи, новац који су уштедели на путовањима претходних месеци усмерили су на куповину производа који побољшавају квалитет живота код куће.

Коментари6
231ff
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Rade
Da li postoji analiza našeg tržišta?
Milos miokovic
...... prvo i osnovno treba kupovati u Lidlu a ne ici kupovati na pijacu, mesaru, buvljak gde je skuplje 30% i vise......
Nebojsa
Preporucuhem da pogledate dokumentarce: Food inc., Earthlings, Home; procitajte :"Tehnoligija samounistenha" itd.... Pa onda probajte da nedto slucno izjavite.
Sve ima svoju cenu...
Lidl je diskont prodavnica koja ne prodaje ništa visokog kvaliteta, isto kao i Aldi. Meso se kupuje kod mesara koji prodaje meso iz svog regiona. Povrće i voće se kupuje na pijaci od proizvođača koga kupac pozna i zna njegov kvalitet. To se ne može porediti sa diskont prodavnicama koje uvoze meso iz Argentine ili Brazla, a povrće sa plantaža iz Španije.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља