понедељак, 26.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 22.09.2020. у 18:24

Разматра се субвенционисање уградње гаса у аутомобиле и куповине бицикала

(Фото Анђелко Васиљевић)

Министатство заштите животне средине Србије разматра да наредне године омогући субвенционисање уградње уређаја на гас у нове и половне аутомобиле, како би се умањило загађење од издувних гасова, а размотриће и субвенционисање набавке бицикала како би се смањила употреба аутомобила, изјавио је данас министер Горан Триван.

„Подстицај за уградњу гасних уређаја у аутомобиле, за шта би могло да се обезбеди око милион евра, омогућио би већи обухват возила, односно редукцију издувних гасова. Спремни смо и за субвенционисање набавке бицикала, али би морао да се направи добар модел, како не би било злоупотреба”, казао је он поводом Међународног дана без аутомобиле, који се ове године у Србији обележава у више од 30 градова.

Електрични минибус на улицама београда (Фото Небојша Марјановић)

Подсетио је да је ове године почело и субвенционисање набавке хибридних и електричних возила, за шта је обезбеђено око миллион евра из буџета.

Триван је навео да је на почетку године у Србији било регистровано око 700 електиричних и хибридних аутомобиле, а да је тренутно у процедури више од 170 захтева за одобравање субвенционисања куповине нових електричних и хибридних возила.

Истакао је да је посебно важно да се у Београду, као највећем граду који је имао проблем са загађењем ваздуха током претходне зиме, повећа број бициклистичких стаза и да је све више аутобуса на електрични погон.

Саобраћани шпиц у престоници Србије 2019. (Фото Анђелко Васиљецић)

Додао је и да се све више схвата да је питање загађења ваздуха и заштите живоитне средине проблем не само једног министарства, већ читаве Владе и свих грађана.

Сматра и да би у наредној Влади Србије Министарство заштите животне средине требало да добије већа овлашћења, да му се припоји надлежност над водама, шумама и одрживим развојем, као и да се Агенцији за заштиту животне средине повећа надлежност.

„Министарство екологије и ресурса тако би било свеобухватно. Слична министарства већ постоје у свету”, казао је Триван.

У Новом Саду све више запослених иде бициклом на посао (Фото Анђелко Васиљевић)

На централној прослави на Ади Циганлији наведено је и да према подацима Агенције за заштиту животне средине Србије, саобраћај у загађену ваздуха у земљи учествује од шест до 20 одсто, што указује да уз грејање зими и производњу електричне енергије из фосилних горива саобраћај најозбиљније загарђује ваздух.

Указано је и да тренутно око 55 одсто становништва света живи у градовима и да ће он 2050. достићи 70 процената, због чега је за будуће урбанисте кључно да нађу модел за одрживу мобилност у насељеним местима, који ће подстицати алтернативне видове превоза попут бицикла.

Један од оснивача „Новосадске бициклистичке иницијативе”, Марко Трифковић, који је до Београда дошао бициклом, истакао је да је за промену свести становника великих градова о предностима бициклизма нужна упорност, али и сарадња са локланим самоуправама у успостављању инфраструктуре.

Нови Сад за 10 година учетворостручио број бицикала (Фото Анђелко Васиљевић)

Он је навео да је за 10 година, од када је почео ангажман „Новосадске бициклистичке иницијативе” број оних који активно возе бицикл у Новом Саду порастао са 10.000 на око 40.000.

Амбасадор Холандије у Србији Жил Бешор Плуг, који је бициклом дошао на Аду, рекао је да у Србији још нема добре инфраструктуре за бициклизам, али да сматра да ће залагање и унапређење у тој области за неколико године подићи ниво бициклизма у градовима налик ономе у ЕУ.

Нагласио је да ће, када се уради инфраструктура за бициклисте, људи аутоматски да посегну за бициклима, јер су јефтино превозно средство, брже у градском саобраћају од других видова превоза и здравије за људе и околину, преноси Бета.

Идеја о обележевењу Међународног дана без аутомобила установљена за време нафтне кризе седамдесетих година прошлог века, али је иницијатива за обележавање овог дана покренута тек 1994. године.

Коментари5
eaa25
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

geras
samo vi unormalite akcize, cene i učestalost atestiranja , ukinite obaveznu zamenu potpuno ispravne opreme , i onda nikakve subvencije neće biti potrebne , ni ova sića o kojoj , kao, razmišljate .
Aleksa
Ljudi dajte da podržimo ovog čoveka u tome što radi. Vidite da ima ideja i podršku EU, ali ovi "naši" ovde to ne kapiraju.
Miki
Milion evra je malo. To je 2000 vozila po 500 evra po vozilu. Kap u moru.
Djordje
Nema potrebe za subvencijama gasa njih usmeriti na biciklističku infrastrukturu, samo sniziti akcize na plin i ljudi će sami preći...
milorad
A šta ćemo sa cenama gasa ? U BiH cena gasa 50 dinara a kod nas 74 ? Država ne razmišlja o smanjenju akciza ni na čemu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља