четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 22.09.2020. у 22:00 Маријана Авакумовић

Радници на плаћеном одсуству, „Фијат” најављује развој фабрике у Крагујевцу

Италијански медији су почетком ове године објавили да ће нови модел „ђардинијера”, који ће се производити у крагујевачкој фабрици, почети да се продаје 2022. или најкасније 2023. године
(Фото Р. Крстинић)

Радници фабрике „Фијат Крајслер аутомобили Србија” биће на плаћеном одсуству до краја месеца, а из централе ове компаније најављују развој погона у Србији, што би могло да значи да планирају производњу новог модела аутомобила.

Пјетро Горлије, извршни директор групације „Фијат Крајслер аутомобили” (ФЦА), послао је прошле седмице писмо делу запослених у којем је најавио и будуће планове за Србију.

– Као што смо најавили 2018. године, после Италије и Пољске, ускоро ће доћи време да се најави будући развој у нашим погонима и у Србији и Турској. Још пре две године смо у окбиру петогодишњег плана развоја најавили да ћемо радити на пројектима и за друге земље у којима смо присутни– наводи се, између осталог, у писму које је извршни директор групације „Фијат Крајслер аутомобили” послао делу запослених у ЕМЕА групи (обухвата Европу, Медитеран, север Африке, Блиски и Средњи исток).

Италијански медији су почетком ове године објавили да ће нови модел „ђардинијера”, који ће се производити у крагујевачкој фабрици, почети да се продаје 2022. или најкасније 2023, а дебитоваће на Салону аутомобила у Женеви 2021. То је део петогодишњег плана развоја компаније на који се Пјетро Горлије позива у свом писму.

Небојша Мандарић, заменик председника Самосталног синдиката фабрике у Крагујевцу, каже за „Политику” да је писмо извршног директора ФЦА добра вест и за раднике „Фијата” и за Србију.

– Ово је позитиван сигнал нашег руководства. Очекујемо да ће се најава реализовати у наредном периоду. Не могу ништа детаљније да кажем. Можемо само да лицитирамо о ком моделу аутомобила је реч и када ће почети производња – наглашава Мандарић.

Када је реч о тренутној ситуацији у крагујевачкој фабрици, заменик председника Самосталног синдиката каже да је у петак радила само прва смена и да је од поподневне смене почело плаћено одсуство које ће трајати до краја септембра.

– Образложење руководства за плаћено одсуство јесте усклађивање производње са потребама тржишта. Сагласност Владе Србије за додатних 80 дана плаћеног одсуства за запослене истиче крајем септембра. Надам се да ћемо ускоро добити информацију за даље – каже Мандарић.

Љубодраг Савић, професор Економског факултета, није оптимиста. Он сматра да од производње новог модела у крагујевачкој фабрици нема ништа, подсећајући да се навршила деценија од најаве новог модела.

– Не бих рекао да је проблем само у томе. Проблем је генерално са „Фијатом” на светском тржишту, јер као компанија није у доброј позицији. Ако је тако на светском тржишту, није боље ни на тржишту Србије. „Фијату” је ова корона дошла као „кец на једанаест” у смислу да означе епидемију као нешто што је препрека њиховим инвестицијама, то јест ангажовању. Мислим да они полако гасе пару у Србији. Одржавају онолико колико могу да продају, а очигледно је да све мање и мање могу да продају. То је њихова стратегија и је у реду из њиховог угла. Србија не може да се нада од „Фијата” да ће бити боље – каже Савић.

Наш саговорник процењује да ће „Фијат” одржавати статус кво још неко време, а потом изаћи из целокупне производње у Србији. Наравно, као све велике компаније, они очекују да се нешто може променити на светском тржишту да би они реализовали своје планове.

– Као што видимо, ништа се од тога не дешава на светском тржишту поготово што тражња опада, јер аутомобил није производ који се купује сваки дан и који је неопходан, као што је храна. Тако да од њих нема добрих вести за Србију – закључује Савић.

Током првих осам месеци 2020, продаја аутомобила на свим светским тржиштима доживела је двоцифрен пад. Главна тржишта на којима је продаван „фијат” 500 Л, попут Италије, Шпаније и Француске, бележе највећи пад тражње за новим аутомобилима, који је у априлу ишао и преко 70 одсто, да би се после јуна спустио на око 50 одсто.

Коментари10
d146c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vojislav
Pravite auto i za srpskog kupca da nemoramo da dajemo stotine miliona za uvod krseva iz inostantva i da obnovimo kuoovinu novih vozila i onako je velicina srpskog trzista do 100 hilada vozila ali smo mi u 90% skromnih plateznih mogucnosti.Preporucujemm vozila iz segmenta A, za domaceg kupca zar nisu u Poljskoj svojeremeno pravili 126 p i Sijecento a ne dzipove?
Oktoberfest
TESLA akcija je ove krizne godine skočila 400%. Srbija se drži FIATa i benzinskog motora kao pijan plota. Mišljenja sam da proizvodnja u fabrici u Kragujevcu prestaje 2021. godine, a možda i već ove godine. Srbija uopšte nema strategiju prema preokretu u automobilskoj industriji i od straha od budućnosti je poput poslovičnog noja zabila glavu u pesak. Ustvari, noj nije glup da zabija glavu u pesak jer bi ga životinje-lovci rastrgnuli. To će se na žalost desiti srpskoj automobilskoj industriji.
Sindikalni aktivista
Ni rec o tome koliko je dinara to placeno odsustvo? Inace "Fijat" se ispravno pise "FIAT" - u pitanju je skracenica. To bi bar redakcija koja je jedna od retkih koja ima lektore, trebalo da zna.
Bečki Fijaker
Lektori znaju da se New York (novi Jork) treba prevoditi sa Nju Jork. Ali, ono šta je jednom u Srbiji pogrešno prevedeno - ostaje zaveka pogrešno, ali se vodi kao tačno! Mnoštvo je ovakvih primera, ali tu ne pomaže ništa...
Milan
Koncept "razvoja" evropske autoindustrije je apsolutno prevazidjen i bez ikakve sanse.U ofanzivi su azijski proizvodjaci hibrida i elektricnih auta za kojima kaska sva zapadna auto industrija izuzev Tesle,a ovo su samo pokusaji da se izvuku drzavne subvencije i odu na racune vlasnika i akcionera propalih giganta.
Nenad
Ako auto dobrog kvaliteta izlaze iz Kragujevca, boljeg nego iz Poljskog pogona ili Turskog, onda mislim da nemamo sta da brinemo.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља