Због пробијања рокова у обнови улица којe се уређују у оквиру пројекта Рузвелтова – Зоо-врт, грађани кипте месецима. Није им спорна обнова, већ то колико се она отегла. Више од годину дана на овом потезу нема трамваја, поремећен је саобраћај. Месецима су надлежни проналазили разна оправдања за додатне рокове и за извођаче на овом пројекту. Међу оправдањима биле су неуцртане инсталације, новогодишње гужве и много туриста у граду, киша и зима, па лето и врућине. Али, чини се, сада је и надлежнима пукао филм. Јер, када смо пре десетак дана од њих покушали да сазнамо када ће коначно бити окончана реконструкција Улице цара Душана, један градски челник незванично је рекао: „Немам намеру да више говорим о том пројекту и да правдам извођача. Кад год нешто кажем, они нападну. Биће извесно додатних кашњења, али нека се убудуће сами правдају.”
О истој теми, али званично, ових дана решио је да говори и Горан Весић, заменик градоначелника. Како је рекао, сви радови у Цара Душана биће готови до краја децембра. То у пракси значи да ће тачка на завршетак пројекта обнове улица од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка бити стављена тачно годину дана у односу на првобитан рок за завршетак радова. Јер, када је обнова овог потеза кренула половином јуна 2019. у граду су указали да ће се радити фазно и да је договор са извођачем да све буде завршено крајем децембра 2019.
Да од тога неће бити ништа и да ће радови очигледно претећи у 2020. било је јасно и пре него што је 2019. лето календарски истекло. Запело се на првим деоницама које су се радиле, улицама Краљице Марије и 27. марта, а оправдање су биле неуцртане подземне инсталације. С друге стране, грађанима је трн у оку било стање на терену на коме су у једном тренутку истовремено биле раскопане улице Краљице Марије, 27. марта и Џорџа Вашингтона, а данима на многим деловима ових деоница није било ниједног мајстора.
Шта је главни разлог за пробијање рока на овом пројекту, грађани и надлежни и даље се не слажу. Али, коначно су се сагласили да извођачи (конзорцијум „Енергопројект и „Колас”) посао не раде како треба.
– Састанци са извођачима су сада свакодневни пошто делимично јесу криви, а делимично нису. Због тога што јесу криви неће више ништа радити у нашем граду. За то што нису криви проблем је што у тој улици ништа није рађено 70 година и нису могли да предвиде шта ће наћи испод земље. А, у том последњем делу Цара Душана није била предвиђена замена канализације. Сматрало се да те цеви могу да издрже, али када су раскопали улицу, схватили су да су иструлиле – навео је Весић за РТС.
Ово значи да у воду падају пролетошње најаве да ће обнова Цара Душана, због плићег ископа, бити једноставнија од осталих улица на овој траси. А, у току јула надлежни су истицали да ће, ако све буде у реду, мање-више све бити готово у октобру и да ће од 1. октобра коначно на шине бити враћени и трамваји 2, 5 и 10.
Зато је најновији датум знатно реалнији јер тренутне слике са овог градилишта кажу – ради се, али број мајстора и даље није за похвалу, а на све то остало је још много посла.
На делу деонице има новог тротоара и првог слоја новог асфалта, али велики део потеза који се обнавља и даље је у фази земљаних и грубих радова.
Саобраћај кроз Цара Душана тек од новембра
Како је истакао Горан Весић, у току новембра биће пуштен саобраћај кроз Улицу цара Душана. Тада би коначно требало да буду завршени и радови, који су се такође прилично отегли, на платоу код Палмотићеве улице и Џорџа Вашингтона. Црне листе и отезање радова
Црним листама град већ дуже прети. Претило се и пре неколико година „Ратку Митровићу”, а као и данас, и тад се град жалио да не може много да бира јер мора да се на тендеру одлучи за фирму којa да најјефтинију понуду.
„Енергопројект” који је један од носилаца радова на потезу Рузвелтова–Зоо-врт, са другим члановима конзорцијума тренутно приводи крају и пројекат обнове Карађорђеве и Савског кеја, а реконструише и део Булевара патријарха Павла. Оно што упада у очи грађана откако су кренуле и обнове четири улице ка тврђави, а пре тога и обнова Карађoрђеве и кеја, јесте што је мајстора на градилишту често било мало, а било је дана када мајстора није ни било. А један од главних услова тендера је довољан кадровски капацитет. Зато је оправдано питање житеља престонице чему онда у тендерима постоји ставка о минималном броју неопходних радника, као и ставка о циљним датумима, ако све то у пракси не важи.