четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 23.09.2020. у 15:06 Милица Димитријевић

Дамњан на искуствима Дамњана

У Народном музеју избор дела Радомира Дамњановића Дамњана насталих од краја педесетих година 20. века до друге деценије овог века, из поклон-збирке његовог брата Драгослава
Радомир Дамњановић Дамњан”, из серије Аутопортрета, 1979. (лево), „Пешчана обала”, 1962. „

У престоничком Народном музеју од данас, па све до 13. децембра, пред публиком ће бити занимљива поставка радова нашег познатог уметника Радомира Дамњановића Дамњана и то из Поклон-збирке Драгослава Дамњановића. У великој музејској галерији и делу првог спрата, у делу сталне поставке намењеном излагању радова на папиру, ауторка изложбе „Дамњан на искуствима Дамњана”, музејски саветник Гордана Станишић, подсећа нас на најзначајнији део његових радова из поменуте колекције, коју је, како истичу из музеја, од 2005. до 2013. Народном музеју поклонио уметников брат Драгослав. Ову збирку, која је први пут јавно била представљена 2011. у Музеју 25. мај, чине дела домаћих и страних уметника из друге половине 20. века, а наша најстарија музејска кућа посредством ње чува више од 160 Дамњанових радова од којих ће сада бити доступан репрезетнативан избор. Реч је о делима која су настала од краја педесетих година 20. века до друге деценије овог века, изведена у различитим форматима класичних и проширених медија – слике, цртежи, графике, колажи, објекти, инсталације и фотографије.

Као што кустоскиња подсећа, Дамњановић је један од најмаркантнијих и најинтригантнијих уметника номада. Он је изражени индивидуалиста који је од почетка шесте деценије прошлог века, својим ванинституционалним ангажовањима и експерименталним истраживањима, безусловно се супротстављајући комерцијалним вредностима као ресурсима модернистичких стремљења, иницирао различите алтернативне поетике и

учествовао у формирању актуелне југословенске савремене сцене. Иако је

током седамдесетих година био један од најдоследнијих и најпровокативнијих неоавангардних уметника и активиста концепта „друге линије” и „говора у првом лицу” у форми проширених медија (перформанс, видео, фотографија), Дамњан се никада није одрекао слике и њених структуралних вредности. Слика је остала основно средство његове постконцептуалне критичке праксе и стратегијског деловања, предмет интерлингвистичких истраживања, у функцији чистог сликарства и императивног сликарског чина.

Радомир Дамњановић Дамњан од 1974. године живи и ради у Милану, учесник је значајних међународних манифестација, признат интернационални уметник чија се дела налазе у многим музејима и галеријама, као и бројним приватним колекцијама широм света.

Треба истаћи да ће у складу са прописаним мерама предострожности свечано отварање изложбе бити упреличено испред Народног музеја на Тргу републике, а посетиоци ће потом, уз обавезно ношење маски, моћи да посете и саму поставку.

Коментари0
c1b6b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља