четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 25.09.2020. у 10:17

И званично – погинула оба пилота „мига 21”

(Фото Танјуг/Зворник данас)

Током извршења редовног летачког задатка јутрос око 9 часова срушио се авион „миг 21” Војске Србије у рејону села Брасина код Малог Зворника. На лице места упућена је екипа Службе трагања и спасавања РВ и ПВО и надлежни органи, саопштило је Министарство одбране. 

Два пилота Ратног ваздухопловства и ПВО Војске Србије погинула су приликом пада авиона обављајући своје летачке задатке, саопштило је Министарство одбране. После обавештавања свих чланова породица погинулих пилота, Министарство ће, како се наводи, обавестити јавност о именима пилота.

Такође, повређен је и један мештанин села Брасина који је превезен у болницу и његово стање је стабилно.


(Фото Танјуг/Зворник данас)

Општа болница у Лозници примила је данас једну особу са опекотинама задобијеним услед пада авиона у реону села Брасина код Малог Зворника, речено је Танјугу у тој здравственој установи. У болници нису могли да прецизирају о коме је реч, али је највероватније у питању мештанин.


(Фото Танјуг/Мира Митровић)

Портпарол Опште болнице у Лозници Драгана Митровић каже да је једна особа, старости 59 година, примљена након пада авиона на интензивну негу у свесном стању, са опекотина на грудном кошу, глави и рукама. За сада друге повреде нису установљене, додала је Митровић за Танјуг.

Војска Србије је до овог удеса имала свега два авиона типа који су и даље били у ресурсу. Недавно су ремонтовани и требало је да служе за обуку, одржавање тренаже пилота.


(Фото Драган Јевремовић)

„Миг 21” је изузетан авион, једноставан и са високим перформансама када је реч о брзини и висини лета. Али, истовремено он је и веома тежак за летење. Страни пилоти који су имали прилику да испробају југословенске летелице овог типа описали су га као „ракету са мало особина авиона”.

– Не прашта грешке – кажу они који су имали прилике да лете на овом авиону.

Ово мишљење илуструју подацима да је погинуо сваки девети пилот „мига 21” погинуо, углавном у удесима, али и у ратним дејствима приликом распада СФРЈ. Југословенска народна армија је ове авионе користила још од 1962. године. Из тадашњег СССР-а до 1986. године увезен је 261 авион овог типа.


(Фотодокументација „Политике”)

Летео ниско и „окретао се”

Сведок пада авиона је Станоје Грујић, мештанин Брасине. Он је за РТС изјавио да се пре пада чуо звук авиона у ниском лету, који се затим појавио, летео је неско и, како је рекао, „окретао се”. Нешто касније изнад места пада подигао се дим.


(Фото Танјуг/Раде Прелић)

На месту несреће ватрогасци, војни и полицијски хеликоптер

МАЛИ ЗВОРНИК - На месту несреће у селу Брасина, између Малог Зворника и Бање Ковиљаче, су ватрогасна и полицијска кола, док место несреће надлећу војни и полицијски хеликоптер.


(Фото Анђелко Васиљевић)

Авион прегледан пред лет

Авион МиГ-21 Војске Србије, који се срушио јутрос око 9.10 часова у рејону села Брасина код Малог Зворника, прегледан је јутрос у складу са свим процедурама и након прегледа констатовано је да је исправан и спреман за лет, саопштено је из Министарства одбране.

Авион требало да лети до 2026. године

Како сазнаје ваздухопловни портал „Тангосикс”, авион који се срушио је двоседи „миг 21УМ” из састава РВ и ПВО Восјке Србије. О паду авиона прво је обавештен МУП који је, преко Директората цивилног ваздухопловства активирао хеликоптер Хеликоптерске јединице МУП-а Србије који је стигао први на место несреће накнадно помогавши координацију Војске Србије чији је хеликоптер стигао на место несреће недуго затим.

Реч је о једином „мигу 21” који је био активан у Војсци Србије, који је ремонтован 2016. и који је био најмлађи „миг 21” набављен децембра 1986. године. После ремонта било је предвиђено да лети до 2026. године.

 

 

Коментари37
b8a0b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

markus1975
Ispravljam svoj odgovor Marku ... Posledni B-52 koji USAF i dan danas ima 76 komada u aktivnoj službi proizveden je 1963. godine. Poslednji F-4 Phantom, glavni protivnik MIG-21 u Vijetnamu i bliskoistočnim ratovima, proizveden je 1979. godine a i dalje je u aktivnoj upotrebi u ratnim vazduhoplovstvima Grčke, Turske, Irana, Japana i Južne Koreje. Razumem i podržavam svačije demokratsko pravo da kritikuje vlast, ministra, vojsku ili društvo u celini ... ali molim vas obrazujte se malo o temi krit
skrozlos
Kada dezurni kritizeri shvate da avion nije jugo i da mu ne znaci da li ima 20,30 ili 40 godina, mozda ce biti prostora za normalno komentarisanje. Ovako, objasniti pametnim glavama da svaki vazduhoplov pre leta mora proci rigoroznu kontrolu i saglasnost pilota da leti je nemoguca misija. Svim malim ljudima koji seire nad ovom tragedijom i koriste je za dnevna-sitno-politicka prepucavanja neka je na cast. Palim vitezovima neka je vecna slava i hvala, a njihovim porodicama iskreno saucesce.
Vladimir Petković
Polako sa komentarima, ne zalićite se sa komentarima. Sve sami stručnjaci! Treba sačekati izveštaj zvanični pa komentarisati. "Avion se okretao", otkaz komandi? Ko zna šta je stvarni uzrok pogibije dvojice pilota. I nije istina da ne ginu piloti u drugim državama! Ako sada išta vredi, moje iskreno saučešće porodicama.
Jovan
Reč je o jedinom MiG-u 21 koji je bio aktivan u Vojsci Srbije, dvosed (evidencijski broj 16185), koji je remontovan 2016. i koji je bio najmlađi MiG-21 nabavljen decembra 1986. godine. Zasto se piloti nisu katapultirali ?
Братимир
Копилот се катапултирао, пилот није успео. За катапултирање морају да биду испуњени одређени услови/параметри лета. Није могуће то увек урадити, што због брзине, што због положаја и висине авиона, а често и због правца у коме се авион креће - прво га морате "нанишинити" у смеру безбедне локације.
Stanojlo S.
Možda nisu imali vremena. Ako su leteli sa oko 600 km na sat onda je to 166 metara u sekundi. A ako su bili na visini oko 100 m onda izračunaj sam kolko im trebalo do zemlje.
Прикажи још одговора
Предраг Давидовић
Летелице као понос и гарант мира.. У правом смислу незамењиви. Искрено саучешће породицама погинулих..
Саша Микић
Летилице јесу скупе, али су замењиве. Незамењиви су пилоти и сви они који доприносе сигурности и безбедности.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља