Током извршења редовног летачког задатка јутрос око 9 часова срушио се авион „миг 21” Војске Србије у рејону села Брасина код Малог Зворника. На лице места упућена је екипа Службе трагања и спасавања РВ и ПВО и надлежни органи, саопштило је Министарство одбране.
Два пилота Ратног ваздухопловства и ПВО Војске Србије погинула су приликом пада авиона обављајући своје летачке задатке, саопштило је Министарство одбране. После обавештавања свих чланова породица погинулих пилота, Министарство ће, како се наводи, обавестити јавност о именима пилота.
Такође, повређен је и један мештанин села Брасина који је превезен у болницу и његово стање је стабилно.
(Фото Танјуг/Зворник данас)
Општа болница у Лозници примила је данас једну особу са опекотинама задобијеним услед пада авиона у реону села Брасина код Малог Зворника, речено је Танјугу у тој здравственој установи. У болници нису могли да прецизирају о коме је реч, али је највероватније у питању мештанин.
(Фото Танјуг/Мира Митровић)
Портпарол Опште болнице у Лозници Драгана Митровић каже да је једна особа, старости 59 година, примљена након пада авиона на интензивну негу у свесном стању, са опекотина на грудном кошу, глави и рукама. За сада друге повреде нису установљене, додала је Митровић за Танјуг.
Војска Србије је до овог удеса имала свега два авиона типа који су и даље били у ресурсу. Недавно су ремонтовани и требало је да служе за обуку, одржавање тренаже пилота.
(Фото Драган Јевремовић)
„Миг 21” је изузетан авион, једноставан и са високим перформансама када је реч о брзини и висини лета. Али, истовремено он је и веома тежак за летење. Страни пилоти који су имали прилику да испробају југословенске летелице овог типа описали су га као „ракету са мало особина авиона”.
– Не прашта грешке – кажу они који су имали прилике да лете на овом авиону.
Ово мишљење илуструју подацима да је погинуо сваки девети пилот „мига 21” погинуо, углавном у удесима, али и у ратним дејствима приликом распада СФРЈ. Југословенска народна армија је ове авионе користила још од 1962. године. Из тадашњег СССР-а до 1986. године увезен је 261 авион овог типа.
(Фотодокументација „Политике”)
Летео ниско и „окретао се”
Сведок пада авиона је Станоје Грујић, мештанин Брасине. Он је за РТС изјавио да се пре пада чуо звук авиона у ниском лету, који се затим појавио, летео је неско и, како је рекао, „окретао се”. Нешто касније изнад места пада подигао се дим.
(Фото Танјуг/Раде Прелић)
На месту несреће ватрогасци, војни и полицијски хеликоптер
МАЛИ ЗВОРНИК - На месту несреће у селу Брасина, између Малог Зворника и Бање Ковиљаче, су ватрогасна и полицијска кола, док место несреће надлећу војни и полицијски хеликоптер.
(Фото Анђелко Васиљевић)
Авион прегледан пред лет
Авион МиГ-21 Војске Србије, који се срушио јутрос око 9.10 часова у рејону села Брасина код Малог Зворника, прегледан је јутрос у складу са свим процедурама и након прегледа констатовано је да је исправан и спреман за лет, саопштено је из Министарства одбране.
Авион требало да лети до 2026. године
Како сазнаје ваздухопловни портал „Тангосикс”, авион који се срушио је двоседи „миг 21УМ” из састава РВ и ПВО Восјке Србије. О паду авиона прво је обавештен МУП који је, преко Директората цивилног ваздухопловства активирао хеликоптер Хеликоптерске јединице МУП-а Србије који је стигао први на место несреће накнадно помогавши координацију Војске Србије чији је хеликоптер стигао на место несреће недуго затим.
Реч је о једином „мигу 21” који је био активан у Војсци Србије, који је ремонтован 2016. и који је био најмлађи „миг 21” набављен децембра 1986. године. После ремонта било је предвиђено да лети до 2026. године.