уторак, 13.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 05.10.2020. у 12:00 Дејан Алексић

Ограничења у оглашавању на возилима јавног превоза

(Фотографије Д. Јевремовић)

Оглашивачи који желе да се њихове рекламне поруке од јутра до вечери свакодневно возикају престоничким улицама и убудуће ће за то моћи да плате градским превозницима, али ће њихов рекламни материјал бити нешто другачије пласиран. Огласи и рекламе на аутобусима, трамвајима и тролејбусима више неће моћи да прекрију цело возило јер, како предвиђају измене Одлуке о јавном линијском превозу путника, знаће се тачно места где огласне поруке могу да се поставе, а где не.

– Возила могу бити у целости осликана рекламним порукама, осим на предњем ветробранском стаклу, чеоном делу каросерије, задњем делу каросерије, као и на стакленим површинама у равни возача. Рекламе и други натписи не смеју прекривати прописане ознаке и обавештења о јавном линијском превозу (грб града, ознака превозника, идентификациони број возила, ознака броја линије...) – наводи се у изменама и допунама Одлуке о јавном превозу.

У овом акту указује се и да је „дозвољено постављање реклама и других натписа са спољашње стране стаклених површина возила иза равни возача, употребом транспарентне – перфориране – прозирне прозорске рекламне фолије, тако да она не заклања видик возачу и путницима у унутрашњости возила”.

Ово би у пракси требало да значи да ће коначно у прошлост отићи огромне рекламе преко прозора возила на које се путници годинама с правом жале због тога што се кроз њих, када се поставе, ништа не види напољу.

И у досадашњој одлуци, занимљиво, постојали су ставови који су уређивали ову област, али по свему судећи ни превозници ни оглашивачи их нису у потпуности поштовали.

Остаје нада да ће после овог додатног прецизирања таква пракса коначно да се промени. Поготову ако надлежни крену да новчано кажњавају превознике који ово не поштују. Јер, ко се иједном возио у аутобусу или трамвају чија су стакла прекривена непровидним рекламним порукама одлично зна колико је чудно када се пролази градским улицама, а из возила путници не могу да виде куда пролазе.

Коментари4
13807
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

bager
Pogledajte kako je to uradjeno u zapadnim zemljama koje imaju kulturu,a ne da opet pravite cigansko vasariste i cirkus od gradskog prevoza,,jer i onako previse reklame "ubija " reklamu
Никола
У свим уређеним државама се јавно оглашавање обавља на уставном писму, али не и у Србији. Овде се народ стиди свог језика и писма. Београд изгледа као Загреб.
a putnici
A putnici mogu da se voze kao u dusegupki, da ne vide nista napolju. Sram vas bilo. I kome uopste koriste te reklame koje niko ne gleda? Samo ih mrzimo.
Sa mo da reknem
Da li mislite da bi neko placao za reklame da nema efekta?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља