понедељак, 23.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 06.10.2020. у 21:49 Ана Вуковић

Градња метроа од децембра 2021. године

Прва линија метроа вредеће 1,8 милијарди евра, док ће друга коштати 2,2 милијарде
(Фото Н. Марјановић)

Три године од како су одштампане прве „карте” за метро и чак пола века oд обећања да ће и Београд попут многих светских метропола добити подземну железницу, од децембра следеће године коначно ће почети градња независног шинског система у нашем граду. Тада би, како каже заменик градоначелника Горан Весић, требало да почне градња депоа на Макишком пољу, а у међувремену, односно ове јесени, биће усвојен план генералне регулације шинских система у Београду. Тај документ дефинисаће будући развој метроа, али и трамваја и „Бг воза”. На пројектовању прве две линије метроа тренутно ради француска компанија „Ежис”, а како каже Весић, раде се и идејна решења за трећу линију метроа.

За дугоочекивани подухват решавања саобраћајног хаоса у престоници обезбеђен је и новац, а према Весићевим речима, прва линија метроа вредеће 1,8 милијарди евра, док ће друга коштати 2,2 милијарде.
Опрему метроа, односно електромеханику, возове, вагоне, шине, комплетно електрично напајање, по договору ће радити француска компанија „Алстом”, док ће кинеска фирма „Пауер чајна” бити задужена за грађевинске радове.
– Око 70 одсто вредности посла припадаће Кинезима, а остало раде Французи. Влада Француске обезбедила је финансирање оног дела који ради њихова компанија. Никада нисам видео да је неко дао повољније услове као што су то урадили Французи да би „Алстом” радио тај посао. За други део посла новац ће са својом компанијом обезбедити влада Кине – рекао је Весић гостујући на ТВ Хепи.

Са главним урбанистом Марком Стојчићем постигнут је и договор и да се за сваку од 43 станице метроа на прве две линије распише архитектонски конкурс да би њихов изглед осмислиле домаће архитекте.

Весић је додао и ће се радити и нове линије „Бг воза” те да је предвиђено ширење линије према Сурчину и Обреновцу.
– То значи да ћемо повезати део од Железничке станице Земун према националном стадиону, Аеродрому „Никола Тесла” и центру Сурчина, а затим према Обреновцу. Спојићемо Сурчин и Обреновац, а већ смо прошле године повезали Барајево и Лазаревац, као и Младеновац. „Бг воз” ће ићи и према Панчеву, а разговарамо о томе да се та линија поново продужи. Тако ћемо имати „Бг воз” који ће бити компатибилан са метроом, а радимо и на ширењу трамвајске мреже. То ће бити план развоја Београда. Коначно ће Београд у наредних пет година добити своје шинске системе и постаћемо права метропола – рекао је Весић.

Сви путеви воде у Миријево

Прва линија метроа, најавио је Горан Весић, почињаће од Макиша и ићи ће преко Железника, Бановог брда, спуштаће се код Шећеране, кретати уз Радничку улицу, затим Савску и долазиће на Савски трг, где се укршта са другом линијом, а затим иде ка Тргу републике, Луци Београд, Ади Хуји, Карабурми и Миријеву. Друга линија почињаће од Железничке станице Земун и такође ће се завршавати у Миријеву.

Коментари19
14ba2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

арх. Митар Митровић
@VJ...заправо су у питању нове линије, по старим се управо ишло како сте Ви навели тј. сматрате да је логично, а и јесте логично. Мада је наводно предвиђено да трећа линија покрије Клинички центар, Славију и Трг, а вероватно и Прокоп. У сваком случају ове прве две линије имају за циљ повећање вредности земљишта нових насеља у Макишу, Београду на води и још не започетој трансформацији Аде Хује, Луке Београд, Вилиних вода итд.
Beogradjanin - Schwabenländle
Децембар 2021 године је сувише захтеван термин. Треба се сетити на колико потешкоћа су се градитељи борили у Атини, Паризу, Лондону, Риму, у тим старим древним гадовима са открићима на која су наилазили после почетка изградње. А археолошки је Београд великам непознаница, сем наравно ако то што успут нађу једноставно уклоне багером. Само за валидан план им треба више од године дана, и сигурно још толико са проучавањем археологије.
VJ
Najveći biser je što ni jedna linija ne prolazi ni blizu nove autobuske i železničke stanice! Ma,bravo!Genijalno! Cilj metroa je da se ukršta sa najvećim čvorištima javnog površinskog i avio prevoza i tako rasterećuje saobraćaj. A, obe linije se ukrštaju na mestu nekadašnje železničke i autobuske stanice. Očito su trase stare, a niko nije uključio mozak. Metro nema stanice ni kod Kliničkog centra, ni kod VMA. Svi koji su ovo, ovako , isplanirali su pokazali suvu genijalnost.
Bane
Pa mora da se uveća Karićeva investicija u Makišu...
Mane
Decembar 2021. zvuci bolje nego u neko doba 2022. ili kasnije. To je kao kad nalepe cenu 49.99.
jug
Idu beogradski izbori.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља