субота, 08.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 08.10.2020. у 20:00
ИСХРАНА

Намирнице које садрже највише протеина

Разна истраживања показују да узимање протеина може да помогне да изгубите килограме и масне наслаге на стомаку уз истовремено повећање мишићне масе и снаге
(Фото Пекселс)

Протеини или беланчевине неопходни су као градивни блокови органа, мишића, коже, али и хормона. Нашем телу потребни су протеини за одржавање и поправку ткива. Највише протеина треба да се уноси ипак у фази раста и развоја, дакле код деце.

Разна истраживања показују да конзумирање протеина може да помогне да изгубите килограме и масне наслаге на стомаку уз истовремено повећање мишићне масе и снаге.

Исхрана која садржи високу количину протеина може да помогне у снижавању крвног притиска и борби против дијабетеса.

Референтни дневни унос (РДИ) за протеине:

46 гр за жене

56 гр за мушкарце.

Међутим, многи стручњаци за здравље и фитнес верују да вам је потребно више од тога да бисте оптимално функционисали. Ево намирница које садрже протеине у високом проценту.

Јаја спадају у најздравије и најхранљивије намирнице, одличан су извор витамина, минерала, здравих масти, антиоксиданата.

Имају висок садржај протеина, али беланца су та која садрже највише протеина. Једно веће јаје садржи 6 грама протеина и 78 калорија.

Садржај протеина: 33 процената калорија целог јајета.

Кикирики је богат протеинима, влакнима и магнезијумом. Путер од кикирикија такође је богат протеинима, али исто тако и калоријама. Стога би требало да га једете умерено. Кикирики и бадеми познати су алергени. Садржај протеина: кикирики 18 одсто калорија, бадем 15 одсто калорија.

Пилећа и ћурећа прса су међу најпопуларнијим намирницама са највише протеина. Ако их једете без коже (моја препорука), већина калорија долази из протеина. Садржај протеина: пилеће бело месо 75 одсто калорија, ћуреће бело месо 82 одсто калорија.

Јунетина садржи велику количину протеина, као и гвожђе у већој количини, витамин Бе12 и велике количине других виталних хранљивих материја. Садржај протеина: 53 одсто калорија

Сир је богат калцијумом, фосфором, селеном, витамином Бе12, рибофлавином (витамин Бе2) и разним другим хранљивим материјама. Има их разних, од оних мање масних најјачи са протеинима је котаж или швапски сир, чија једна шоља са 1 одсто масти садржи 28 грама протеина и 163 калорије. Садржај протеина: котаж сир 69 одсто калорија, пармезан 38 одсто калорија, швајцарски сир 30 одсто калорија, моцарела 29 одсто калорија, чедар 26 одсто калорија.

Грчки јогурт има кремасту текстуру и садржи много хранљивих састојака. Када купујете грчки јогурт, определите се за онај без додатог шећера. Пуномасни грчки јогурт такође је богат протеинима, али садржи више калорија. Садржај протеина: грчки јогурт 69 одсто калорија, обичан пуномасни јогурт 24 одсто калорија, кефир 40 одсто калорија.

Млеко је добар извор висококвалитетних протеина, а садржи и калцијум, фосфор и рибофлавин (витамин Бе2). Једна шоља пуномасног млека садржи осам грама протеина и 149 калорија, а сојиног млека садржи 6,3 грама протеина и 105 калорија. Садржај протеина: млеко 21 одсто калорија.

Броколи у исхрани обезбеђује витамин Це, витамин Ка, влакна и калијум, као и биоактивне хранљиве материје које могу да помогну у заштити од рака. Једна шоља сецканих броколија има три грама протеина и само 31 калорију.

Прокељ, мали купушчићи, још су једно високопротеинско поврће. У њима је много влакана, витамина Це и других хранљивих материја.

Садржај протеина: броколи 33 одсто калорија, прокељ 28 одсто калорија.

Туна је популарна врста рибе. Има мало масти и калорија, али је богат извор протеина. Као и друге рибе, туњевина је добар извор разних хранљивих састојака и садржи омега-3 масти. Слично важи и за осталу рибу. Садржај протеина: 84 одсто калорија у туни конзервираној у саламури (слани раствор). Код свежег лососа, око 22 одсто калорија.

Сочиво је један од најбогатијих извора протеина и одличан је избор за вегетаријанце и вегане. Садржи много влакана, магнезијума, калијума, гвожђа, фолата, бакра, мангана и разних других хранљивих материја.

Садржај протеина: сочиво 31 одсто калорија, соја 33 одсто калорија, пасуљ 24 одсто калорија, леблебија 19 одсто калорија.

Семе бундеве невероватно је богато многим хранљивим материјама, укључујући гвожђе, магнезијум и цинк. Има највише протеина од свих семенчица. Садржај протеина: семе бундеве 22 одсто калорија, семе лана 12 одсто калорија, семе сунцокрета 12 одсто калорија, чиа семенке 11 одсто калорија, киноа 15 одсто калорија.

Овас је једна од најздравијих житарица и незаобилазна је намирница код дијета. Извор је здравих влакна, магнезијума, мангана, тиамина (витамин Бе1) и неколико других хранљивих материја. Једна шоља овса има 11 грама беланчевина и 307 калорија. Садржај протеина: 14 одсто калорија.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com

Коментари0
6e348
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља