недеља, 25.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 10.10.2020. у 21:48 Маријана Авакумовић

Радницима на аеродрому отпремнине до милион динара

(Фото Д. Жарковић)

Стално запосленим радницима на Аеродрому „Никола Тесла” понуђене се отпремнине између осамсто хиљада и милион динара за добровољни одлазак из фирме, а неким категоријама и више. Колико радника треба да узме радну књижицу још се не зна, али по свему судећи за социјални програм ће се пријавити више него што је планирао француски „Ванси”, којем је београдска ваздушна лука поверена на концесионо управљање.

Тим поводом јуче су се састали представници „Вансија” и синдиката, који су за следећи петак најавили штрајк упозорења. Весна Вилотић, председница синдиката „Заједно” Аеродрома „Никола Тесла”, каже за „Политику” да су прихватили послодавчеве услове и категоризацију, према којој би више од 88 одсто радника добило наведени новчани износ, а за одређене категорије отпремнина би била већа од милион динара. Али заузврат траже да се свим запосленима који се буду пријавили за програм добровољног одласка, то и дозволи. На њихова радна места, према процени синдиката, требало би да буду примљени они који раде на одређено време и којима уговори ускоро истичу, а није планирано да им буду продужени. Међутим, послодавац то одбија.

Вилотићева каже да су им ставови поводом тог питања различити. Зато је договорено да се састану још једном наредне седмице, а и министар рада Зоран Ђорђевић је најавио да ће их такође посетити наредних дана и покушати да дођу до решења.

– Послодавац каже да је овај програм направљен да би био стимулисан одређени број људи да оду, али да не могу угрозити пословање. Ово по њима није програм чија је суштина замена такве врсте и то не могу одобрити. Обећали су да ће тамо где је неопходно задржати одређен број људи, којима истиче уговор. То јесте мали помак јер је првобитно било планирано да свима којима истиче уговор, а таквих је тренутно 300 на аеродрому, не буде даље продужен радни однос – каже Вилотићева.

Према њеним речима на београдском аеродрому је тренутно за стално запослено 1.326 људи и 400 оних који раде по уговору. Наша саговорница истиче  да је суштина у томе што још немају систематизацију и не могу од послодавца да добију информацију колико он сматра да има вишка запослених и на којим позицијама.

– Евидентно је да немамо исте ставове поводом тог питања, јер ми видимо да нам у појединим секторима већ сада недостају радници. Незгодно је проценити колико људи ће да се пријави за социјални програм, али по заинтересованости би се рекло да ће их бити много више него што би требало. Да би уштедели они морају да ураде реорганизацију, али нећемо дозволити да то ураде тако што ће једном запосленом додати већи број обавеза – додаје  Вилотићева.

За „Политику” је почетком недеље у компанији „Белгрејд ерпорт” речено да су усвојили  модел реструктурирања како би додатно смањили трошкове услед драстичног утицаја који је вирус ковид 19 имао на ваздушни саобраћај у последњих шест месеци. Реструктурирање подразумева програм добровољног одласка за запослене на неодређено време који за то буду заинтересовани. Тада су имали став да уговори на одређено време који истичу неће моћи да буду обновљени. Како су објаснили, на реорганизацију су  били принуђени јер је број путника у првој половини ове године смањен за 61,4 одсто, а у другом кварталу за чак 94,6 одсто у односу на исти период 2019, што је све резултирало значајним смањењем прихода компаније. 

Коментари8
fe944
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

geras
a neki, samo neki su se zapitali zašto vlast krije "za srbiju super povoljan" , verovatno najbolji u novijoj istoriji, ugovor o koncesiji. ko zna šta se sve krije u tom tako čuvanom dokumentu .
Dimitrije
Nece ni da prime za stalno radnike koji godinama rade na ugovor. Slicna je situacija i u NIS-u, Radnik poveze dve godine iz nekoliko ugovora i po zakonu ih onda trebaju primiti za stalno. Sta se onda desava, NIS promeni agenciju preko koje idu ugovorci i to se vodi kao novi poslodavac i ne prime ih, Istrazite malo to i nadam se da imate hrabrosti da objavite dato istrazivanje.
kristina
i tu spada jos jedno javno-privatna firma. ;)
Napoleon
Nije to nista. Eps isplacuje i po 3miliona dinara !!!! Proverite, znam coveka koji toliko dobija za raniji odlazak od 6 meseci, u penziju.
Radoslav Jovanović
Kapitalizam.
VesaD
ili deset hiljada cm kvadratnih stana beograda na vodi..

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља