субота, 28.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 19.10.2020. у 17:05

Скуп фићољубаца у Крагујевцу

Парадном вожњом кроз град и парк Шумарице, чланови Удружења љубитеља „фића” – „застава 750” обележили 65 година почетка производње тог некада најпопуларнијег југословенског аутомобила у фабрици „Застава”
(Фото Н. Марјановић)

Крагујевац – Удружење љубитеља „фића” – „застава 750” јуче је обележило 65. годишњицу почетка производње тог некада најпопуларнијег југословенског аутомобила. Током 30 година, од 1955. до 1985, радници крагујевачке фабрике „Застава” су произвели скоро милион „фића” у различитим верзијама, јавља Бета.

Чланови удружења су своје љубимце најпре „постројили” у Кнежевом арсеналу, а потом су их провезли кроз град и парк Шумарице. Иначе, због епидемије ковида 19 отказан је 16. „Фића фест”, који је у Крагујевцу сваке године окупљао многобројне власнике тог возила.

(Фото Д. Јевремовић)

Удружење љубитеља „фића” је јуче представило свој предлог за споменик „фићи”, темељу моторизације Југославије, чија је производња убрзала развој Крагујевца. Председник удружења Славољуб Батавељић је изјавио да би „фића” црвене боје требало да буде постављен на постоље и да постане градски споменик. Та идеја се зачела још 2012. године, али није реализована. Батавељић каже да „фића”, мада италијански оригинал, има споменике у Шпанији и Аргентини, а изложбени простор у Хрватској и Црној Гори.

Према речима Бојана Павловића, директора Туристичке организације Крагујевца, модел „фиће” најпродаванији је сувенир у инфо-центру и на сајмовима. Сувенире у облику „фиће” туристи радо купују, као и Крагујевчани, који их носе као поклон домаћинима широм света.

Коментари8
19927
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin - Schwabenländle
Некада су " дилери " продавали Кадилаке и Линколне у давали у приде тв апарате да би касније почели да поклањају " југословенски " ЈУГО. Нити је тај Фића ни касније ЈУГО био југословенски аутомобил, то је било возило произведенео у лиценци ФИАТА, мотор и сви важни делови су били контруисани од ФИАТА. Исто тако као и Пољски ФИАТ, или совјетски ФИАТ, коме су Совјети чак напавили и један цео град, Тољати.Крагујевац није био у стању да сам нешто створи, иначе добар ауто са одличном 3.-ом брзином.
Леон Давидович
Ту су га производили, толики људи су га возили још и у време када је аутомобили био права реткост, па зашто онда да га се не сећају и да то не обележе.
bokelj
Godine 1974-te kupio sam novog Fiću i iste godine se sa suprugom uputio za Francusku, od Boke Kotorske do Marselja. Prešao sa u oba pravca oko 4000 km. Na putu sam zastajao samo da sipam benzin i da se okrepimo. Celom rutom Fića nije ni zakašljao. Da mogu opet bi ga kupio.
Боро
Фиат 750, илити Фића, је италијански бренд, не видим разлог за оволику причу око њега, јер оно што је наш бренд, а то је Југо 45, ми подцењујемо и занемарујемо. Југо је био споредни глумац, у много светских филмова, а негде и главна споредна улога. Појавио се у доста музичких спотова, на Јутубу је велика звезда, и Крагујевац би пре требао подићи споменик свом моделу аута, него страном. Ал нама страно опет лепше? Југо људи препознају као југословенски тј србски бренд, док је Фића италијански.
milan r
Ali fikus je čedo, prvenac. A ako ćemo pravo i Yugo je unakažena 127ca. Ne razumem komentare naš/ nije naš - naravno da jeste! Svu industriju smo podigli po licenci - FAP, plazma, eurokrem, kolynos, EI a Boga mi i komšije - arf (cif), TAM itd itd. Jedino nisam siguran za bajaderu...
Иван Грозни
Да будемо искрени, оба аутомобила су кршеви.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља