недеља, 29.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 30.10.2020. у 14:06 Дејан Алексић
У ЦЕНТРУ ГРАДА

Пешаци остали без прелаза

Надлежни обрисали зебре у Браће Југовића и Булевару деспота Стефана јер тако се „смањује број конфликата и повећава ниво безбедности посебно семафоризацијом пешачког прелаза код Скадарске улице”
Избрисана два пешачка прелаза на раскрсници Булевара деспота Стефана и Браће Југовића Нестала зебра и код улаза у Скадарлију, недалеко од аутобуског стајалишта (Фото:графије Д. Алексић)

Просечна особа потроши 14 дана живота чекајући на семафорима, указује недавно је објављен податак. Београдски пешаци би вероватно оспорили овај статистички показатељ. Многим суграђанима, с правом, делује да им на семафорима, односно пешачким прелазима, прође знатно више времена од тих пола месеца. Београђани који као „превозно средство” пре свега користе своја стопала готово сигурно би оценили да им у чекању на прелазима прође добар део живота.

Градски оци последњих година декларативно се залажу за реорганизацију саобраћаја у којој би предност имали управо пешаци и бициклисти па тек онда јавни превоз и аутомобили. Али у пракси не делује да је тако. На то упућује и последњи свеж пример укидања два пешачка прелаза на раскрсници Булевара деспота Стефана и Браће Југовића и једног на улазу у Скадарлију (недалеко од аутобуског стајалишта).

На местима где су донедавно били ови пешачки прелази постављене су ограде, вероватно да пешаци не би по навици туда наставили да прелазе.

После овакве одлуке и потеза надлежних убрзо се огласио Секретаријат за саобраћај који је навео да „пешачки токови у овој зони нису прекинути већ усмерени како би се смањио број конфликата и повећао ниво безбедности посебно семафоризацијом пешачког прелаза у Булевару деспота Стефана код Скадарске улице”.

– Укидање пешачких прелаза у Булевару деспота Стефана, Улици браће Југовића и у Дечанској код Дома омладине има за циљ повећање проточности возила у левом и десном скретању на овим раскрсницама, а осетно побољшање проточности већ је евидентно за возила јавног градског превоза у Дечанској код Дома омладине – наводе из секретаријата додајући да ће они анализирати и пешачке и токове возила и да ће предузимати неопходне мере и измене режима саобраћаја, уколико то буде било потребно.

– Саобраћајни режим, који је примењен на потезу од Булевара деспота Стефана до Теразијског тунела, представља део решења добијеног на основу студијe коју је за потребе овог секретаријата израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду – додаје се у саопштењу.

Колико год надлежни правдали овакав потез, пешаци који свакодневно пролазе овом трасом оцењују да се укидањем неколико прелаза пре свега подилази возачима аутомобила.

– Ко мисли да је ово ситница, нек само сваког дана чека да пређе улицу код Дома омладине или нешто ниже, на семафору код Браће Југовића, Трга републике и Булевара деспота Стефана. Ту није реч о тридесетак секунди чекања, већ минути и минути чекања јер се, наравно, предност даје аутомобилима. Зато нека нам не продају причу да се улице прилагођавају пешацима – став је Милице Павловић, једног од пролазника у Браће Југовића.

И други пролазници у овом делу града сматрају да, када се већ укидају пешачки прелази, није у реду да у граду причају како се саобраћајнице прилагођавају пре свега пешацима и бициклистима.

– Мислим да на прсте могу да набројим семафоре у ширем центру града на којима се не чека дуго, односно на којима пешаци имају предност. О каквом то демотивисању возача у центру говоре, када је већина раскрсница и семафора баш њима прилагођена. Ово што су урадили у Браће Југовића и околини је безобразлук – оцена је студента Марка Милојевића који је видно био изненађен оградама на месту доскорашњих пешачких прелаза.

Својеврсну агонију за пешаке већ неколико година, и то од завршетка реконструкције, представља Славија. У зони овог трга, после обнове, пешачки прелази у околним улицама померени су дубље, односно даље од раскрсница са овим тргом, што је за пешаке у пракси знатно више кружења и обилажења око трга. На све то, на прелазима који су семафоризовани у зони Славије пешаци и по више минута не могу да прођу преко зебре јер веома дуго семафори држе зелени сигнал за возаче. Зато и не чуди што многи пешаци ту прелазе на црвено. Последњих година врло лоше подешени семафори за пешаке, на којима се чека и по четири и пет минута да би се прешло преко зебре, налазе се и на више тачака дуж Булевара краља Александра.

Коментари13
97d82
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Савић Драгана
Пешаци се све више омаловажавају односу на возаче:на неким прелазима имају само 10 секунди да ПРЕТРЧЕ улицу,да господа у аутомобилима не би трошила "драгоцено"време живота свог !!!
Милош
Време зеленог светла за пешаке треба да буде једнако времену зеленог за возила!
dzordz
da bude jasno da u selu pesak nema nigde pesacki prelaz i ide kuda mu je blize ili zanimljivije ili popreko. to u urbanim sredinama ne moze! zato postoje pesacki prelazi, ma mestima koje odredjuju diplomirani saobracajni inzenjeri sa licencama. nema proizvoljnosti. guzva je svima, pa i pesacima. malo dobre volje i strpljenje i bice bezbednije za sve. ulica beograda nije seoska dzada!
Mrgud
U centru grada! Probajte da predjete ulicu u Novom Beogradu! Moze komotno na svakom semaforu da se otvori kiosk sa pljeskavicama, klupa za sah ili nesto slicno. Zivim tu i potrebni mi je (ne preterujem) oko 10-15min dnevno da savladam tri raskrsnice kako bih presao cca 1km puta. U poredjenju, bez semafora za taj put potrebno je ukupno 10-15min peske ili 5min biciklom. Toliko o tome zasto uvek prelazimo na crveno .
Cvet
Prošao sam malopre kao vozač. Odlično rešenje. Na ovaj način su otklonjena 4 uska grla na tom potezu. Potrebno je dodati da je napravljena nova traka za ulaz u terazijski tunel.
katarina
Ajde sad nakon tog besmislenog komentara nazad na citanje teksta: njegova tema je upravo cinjenica da se kompletan saobracaj u kome su pesaci relevantan i u najmanju ruku ravnopravan ucesnik ciljano PRILAGOĐAVA iskljucivo automobilima. I tako godinama vec, dok se deklarativno i licemerno tvrdi da se sve radi zarad interesa pesaka. Dakle, nikako ne moze da bude odlicno resenje u kome se potrebe pesaka u potpunosti zanemaruju.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља