субота, 28.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 30.10.2020. у 14:35 Бране Карталовић

Пут Крагујевац‒Баточина завршен после 16 година

Магистралу дугачку 25 километара градиле су све српске владе и сви ресорни министри од 2004. године
(Фото Танјуг)

Крагујевац – Градња последње деонице пута Крагујевац‒Баточина завршава се данас, када ће ова магистрала бити и пуштена у саобраћај, саопштило је Министарство грађевинарства, саобраћаја и туризма, а пренео Танјуг. Можда треба размислити да се 30. октобар 2020. године прогласи историјским датумом: пут дугачак 25 километара завршен је после 16 година градње. Ову „историјску” саобраћајницу, која је временом постала симбол нашег јавашлука, градиле су све српске владе и сви ресорни министри од 2004. године, а значајан допринос дали су и локални политичари. Служба града Крагујевца за информисање јуче није имала најаву да ће отварање пута пратити уобичајена церомонија: сечење црвене врпце и говори.

Пут Крагујевац‒Баточина (тачније још две коловозне траке) почео је да се гради у јесен 2004. године, у јеку предизборне кампање за локалне изборе, као што се то обично дешава код нас. Деоница кроз Крагујевац, дугачка око 10 километара, отворена је за саобраћај 2010. године. Годину дана раније, Верица Калановић, у то време министарка регионалног развоја, изјавила је на петљи „Капавац” да ће радови убудуће тећи брже, јер је коначно завршен пројекат и добијена грађевинска дозвола: пет година по отпочињању асфалтирања.

Постављајући вертикалну сигнализацију, путари су, ваљда држећи се пројекта, недавно погрешили, па су петљу „Капавац” преименовали у „Каповац”. Сад ту грешку исправљају.

Рокови за завршетак радова на крагујевачкој деоници су неколико пута померани, а дугогодишњи градоначелник Крагујевца Верољуб Стевановић и некадашњи министар инфраструктуре Милутин Мркоњић су 2009. године због рокова ушли и у идеолошку расправу. Монархиста је тврдио да ће радови бити завршени на Ђурђевдан, Дан града Крагујевца, а социјалиста је рекао да ће све бити готово до првог маја, Међународног дана рада.

Половина пута у крагујевачком делу има зауставну траку, а половина нема. С почетка је, изгледа, било предвиђено да саобраћајница има профил ауто-пута, али се од тога одустало, па је пут настављен да се гради као брза саобраћајница, без зауставне траке. Зоран Дробњак, в. д. директора „Путева Србије” је објаснио да је реч о магистралном правцу М1-11, на коме је максимална дозвољена брзина кретања 100 км на час.

Не само због проблема са пројектом и грађевинском дозволом већ и због политичких трвења и подметања, средином 2013. године надлежни су наложили да се деоница кроз Крагујевац затвори за собраћај и пут врати у првобитно стање, што је, практично, значило да изграђено треба порушити. Чудна одлука није спроведена у дело.

Овоме је претходила финансијска афера у вези са „Нибенс групом”, у оквиру које је 2011. године, после приватизације, пословало и Предузеће за путеве „Крагујевац” – извођач радова.

Градњу деонице кроз Баточину, дугачку око 15 километара, пратили су проблеми са експропријацијом земљишта. Дуго се чекало да власници кафане „Одмор” пристане на изузимање дела парцеле и да дозволу за наставак градње. Озбиљнији радови на овом делу пута почели су 2015, а 2016. године у саобраћај је пуштена и петља „Градац”. Овај свечани догађај је својим присуством увеличала министарка Зорана Михајловић.

И рокови за завршетак баточинског дела „историјске” магистрале су неколико пута померани, а радови на последњој деоници, дугачкој 4,5 километара, са кружним током у Баточини, коштали су 1,1 милијарду динара. Уз све проблеме, укључујући и финансијске, градња пута је завршена тек ове јесени, равно 16 година пошто је закопан први ашов. Штета што је корона онемогућила да се прослави реализација једног оваквог подухвата.

Коментари13
5b2a5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gordana Radivojevic
Prica Drobnjak da je put Kragujevac - Batocina zavrsen a raskrsnica kod kafane Strazevica je ostala nedovrsena i posle 16 godina rada puta na kojem je jedna traka uvek i postojala! Po projektu na ovoj raskrsnici je predvidjen kruzni tok a nesto ga ne primecujemo.Put nije spojen sa autoputem Bg - Nis. Kako je onda zavrsen?
Budimir
A Kragujevac postao , i ostao , Dolina Gladi ?
Vasilije
To sto srpske vlasti odnosno vlade urade za 16 godina za Kineze je dosta 16 meseci.
Miljkovic
4.5km kostalo 10 miliona evra??? Sto znaci 2miliona evra za 1km. Ili 200.000evra za 100m??? Auuuuuuuuu!!!!
Sasa
Da li ti znaš sta se tu sve gradilo? Nije tu bilo samo asfaltiranje. Nismo mi dosli na livadu da asfaltiramo.
Jovan P.
Kda put grade srpske firme onda to traje čitavu večnost a kvalitet loš.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља