субота, 27.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 02.11.2020. у 14:22

Центар Београда ће се угушити у аутомобилима

(Фото Н. Марјановић)

Kада прочитам образложење за укидање пешачких прелаза у Дечанској улици, не могу а да се не запитам зашто је уопште и израђен План одрживе урбане мобилности? Да ли су људи у Секретаријату за саобраћај Београда упућени у постојање плана, и да ли код њих постоји свест о томе да се не може дати предност моторном саобраћају а да се не узме пешачком и бициклистичком, јер су у истом нивоу? Мислим да је то јасно и неком ко је сада први разред саобраћајне школе.

Ако се тако настави, центар Београда ће се угушити у аутомобилима. То што „стручњаци” из Секретаријата за саобраћај и са Саобраћајног факултета пропуштају, то јест убрзавају моторни саобраћај кроз центар значи само да ће га бити још више, а не мање, и врло брзо ћемо се суочити са истим проблемом, само са још више аутомобила.

Понављам још једном да то не може бити решење за саобраћајне проблеме Београда, већ се мора смањити број приватних аутомобила који пролазе кроз центар, а не да се возачи охрабрују пошто ће им пролазак бити олакшан, а пешаци дестимулишу и усмеравају да иду заобилазним путевима. У том смислу мислим да је боље увести наплату проласка кроз центар и тако смањити број аутомобила који иду овом трасом ма колико то било непопуларно, него укидати пешачке токове, поготово у доба пандемије вируса корона када нам је физичка дистанца преко потребна, а пешачење све популарније и пожељније. 
Зоран Буквић,
Београд

Коментари5
74b69
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Земунац
Не слажем се са оба предходна коментатора. Код нас аутомобил није статусни симбола и врло је присутнао да у једној пориодици имају најмање 2 аутомобиила а у неким сви пунолетни чланови имају аутомобил. Једино, али на жалост закаснело, решење је метро али и доношење нових прописа да свако домаћинство које има гаража, исту и користи јер се често дешава да аутомобиле паркирају на улици а неки и гаражирају одбачени аутомобил напољу и то месецима!
Milos Lazic
Svi jedva čekaju metro da bi mogli da voze automobile praznim ulicama!
Nebojša
Metro je zabluda. On neće ništa rešiti. Već sada imamo Beovoz koji ne koristi niko. Metro se pravi kada grad premaši 2 miliona stanovnika, a Beograd neće toliko imati ni do 2050. godine, a možda ni kasnije. Kao što Miodrag reče, veliki broj javnih garaža i obeshrabrivanje prolaska automobila kroz centar.
Миодраг Стојковић
Више спратних јавних гаража у центру, ослободити тротоаре за пешаке. Не зидати стамбене зграде без паркинг места у згради , итд. Планери ништа не раде или се не питају.
Razlog
To je za neke razvijenije zemlje gde i auto nije statusni simbol kao kod što je kod nas !

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља