среда, 20.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 07.11.2020. у 10:01 Ђуро Ђукић

У Бегеј поринут речни гигант

Пловило које су градили радници из Србије дугачко је 135 метара због чега је грађено из два дела
(Фото Ђ.Ђукић)

Зрењанин – У Бродоградилишту „Шипјард бомекс 4М”, које се налази на Бегеју низводно од Зрењанина јуче је поринут брод за који се тврди да је највећи који је до сада изграђен у овдашњој фабрици. 
Пловило које су градили радници из Србије дугачко је 135 метара због чега је он грађен из два дела – један у Бродоградилишту „Бегеј”, које се налази узводно од града, а други у поменутом „Бомексу” из кога је, након састављања, поринут речни гигант. Обе фабрике за градњу бродова су из састава београдске фирме „Рубикон шипинг компани”. Она је постала власник имовине „Бродоградилишта Бегеј” у стечају 2016. године када је одлуку о томе донео Одбор поверилаца прихвативши понуду „Рубикона” чија је вредност била 96 милиона динара. Поред „Бегеја”, компанија „Рубикон” од новембра 2019. године поседује и бродоградилиште „Бомекс”, које су такође купили из стечаја, и уз та два бродоградилишта, тренутно у Европи не постоји компанија са већим капацитетом за производњу речних пловила.

Поринуће танкера тумаче као знак да су две фабрике, након вишегодишњих тешкоћа почеле да раде. У присуству градских челника, градоначелник Симо Салапура изразио је задовољство што је Зрењанин опет враћен на мапу светске бродоградње, а директор београдске компаније Марко Пражић истакао је да су за овај пословни успех најзаслужнији добри стручњаци и искуство радника у изради бродова. Танкер ће користити позната компанија „Шел”.

Коментари26
1c932
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin - Schwabenländle
@ Vucko, ја сам Вам лепо и кратко одговорио, само је Квазимодо био љубоморан и злурад па није пропустио. На рекама се безмоторни ( барже) бродови не вуку и не тегле, са тога се прешло већ пре 50-60 година само на гурање. Један јах гурач може да гура и читав километар баржи, свакодневна појава на великим рекама, УСА, Русија,Рајна ( CH-D-NL ).
Киза
Док се по ТВ и новинама воде (беспотребне?) расправе о "родној" равноправности женских занимања (као да занимање може имати род?! Ваљда род има онај ко се бави тим занимањем?!), дотле царују фирме које не поштују ни државу у којој послују ни њен језик! Разни "трејдови", "тауери", "ерпорти", "шипјарди".... ничу на све стране не марећи што је у земљи Србији у службеној употреби Српски језик! Иначе у доба СФРЈ бродоградилиште у Зр. направило је више десетина пловила дужих од 100м. Само кажем...
ralence
У Србији где малограђани и нови интелектуалци владају и где се не учи национална историја није ни чудо што се Вуков правопис и слова мењају како коме падне на памет.Латиница као писмо потура се као примарно ( Србско ) писмо у Србији тако да су и странци потпуно збуњени којим језиком Срби говоре и пишу. Срби почињу да уче језик који се зове “Пиђин Инглиш” као неки домородци без културе и писмености. Све то гледају подобни људи из САНУ чији је задатак да воде рачуна о Србском језику и култури.
VesaD
..ako ovo Srbi znaju to znači da su mogli i smo držati i upravljati i PKB,jat ,aerodromi, itd da se ima domace pameti a da je nažalost pomanjkanja svesti od političara nije bilo.
Jowi-klasa
Zavirio sam u internet i otkrio da je ovaj brod tzv. dereglija bez vlastitog pogonskog motora. Nalazi se u klasi rečnih brodova VIb: Jowi-klasa: 135,0 × 17,0 × 3,50 m, zapremine: 5.300 tona. Čisto sumnjam da je on najduži ovakav brod na svetu. To može biti samo domen Rusije, Kine ili Amerike. Oni imaju i ogromne reke, i jaku ekonomiju i potrebu za ogromnim brodovima.
артиљерац
Читајте пажљивије:"...за који се тврди да је највећи који је до сада изграђен у овдашњој фабрици".Нигде свет није поменут.
Petko Rojs Domazet Visnjica
Cestitke Srbima dok se kod nas u nasoj Istri Brodogradilista bukvalno raspadaju Srbi nemaju more ali rade! Bravo

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља