субота, 23.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 09.11.2020. у 18:00

„Грације” из Венеције на Фестивалу игре

Силвија Грибауди истиче да је влада у Италији издвојила значајна средстава не само за институционална позоришта већ и за мање плесне трупе
Сцена из „Грација” Компаније Силвије Грибауди (Фото БФИ)

Плесни комад „Грације” Компаније Силвије Грибауди из Венеције гостоваће вечерас од 19.30 часова на сцени Мадленианума у Земуну, у оквиру 17. Београдског фестивала игре (БФИ), преноси Танјуг. Тим поводом одржан је у петак онлајн разговор с кореографом представе Силвијом Грибауди, у просторијама дирекције БФИ.

Занимљиво је да ће „Грације” гостовати осим у Београду, дан касније и у Горњем Милановцу на позорници Културног центра. Била је то велика жеља становника овог града да неку представу са БФИ виде на својој сцени, а Аја Јунг је одабрала да то буде баш дело Силвије Грибауди. Ауторка осим кореографије потписује и драматургију представе, са колегом Матеом Мафесантијем, а такође је и плесачица на сцени са партнерима (Сиро Гуљелми, Матео Марчеси и Андреа Рампацо).

Кореографкиња је веома захвална БФИ што је у оваквим условима омогућено да гостују са овим пројектом, што је у свету права реткост. Инспирација за представу била је у чувеној скулптури „Три грације” вајара Антониа Канове, који је стварао дело између 1812. и 1817. године. Како је скулптура постала универзална ознака лепоте, пропорција и мере, тако је постало и искрено надахнуће за настајање идеје за овај комад. „Грације” ходају кроз време уз музику Вивалдија и Штрауса, док се четири плесача крећу празном сценом.

‒ Мени је било веома занимљиво да причам на тему лепоте, и полазна тачка ми је било то ремек-дело скулптуре, а током самог рада циљ је био да се ми као колеге заволимо, зближимо и уживамо у процесу ‒ нагласила је Грибауди. Питање које се поставља у делу јесте шта је лепота, а уметница сматра да је лепота заправо прави дијалог тела, или језик тела, али по њој лепота је такође и хумор, као и способност носити се са овом светском ситуацијом. На све то, намеће се у комаду и тема да ли естетски канон лепоте подразумева радост, сјај и просперитет? У том контексту „Грације” су скулптурални поп комад који истражује различите нијансе конкретне и дрске лепоте, оне која може поништити све естетске стандарде.

Уметница је истакла да су позоришта затворена у Италији, тамо је и даље на снази прави локдаун што се тиче театра, и да је оквирни датум за отварање 24. новембар, ако се нешто у међувремену не промени, односно ако се ситуација са пандемијом не погорша.

‒ Ипак, мени је највећи изазов у том карантину био да више верујем у себе, свој рад, да се још више развијам као уметник, да ову ситуацију преокренем у своју корист и добијем време за неке нове идеје, пројекте ‒ открила је Грибауди.

Похвалила је огроман систем подршке за културу у Италији, јер су из владе одвојили значајна средстава не само за институционална позоришта већ и за мање плесне трупе за све наредне пројекте у припреми и развоју, од 2021. све до чак 2024. године.

‒ И даље ми није јасно зашто је одлучено да тако дуго буду затворена позоришта, када су она скроз сигурна места у доба пандемије, а рецимо музеје су у Италији отворили, они нормално раде ‒ каже ова кореографкиња и редитељка представе „Грација” и истиче да је у Италији ситуација као и свуда у свету, људи се једноставно плаше контакта са другима, и покушавају на неки начин да се навикну на ову ситуацију која траје целе године.

Београдски фестивал игре, после гостовања два дела „Пепео” и „Грације” у новембру, наставља смотру у децембру са комадом „Биће све горе и горе и горе, мој пријатељу” трупе „Воетволк” из Антверпена (Белгија), 19. децембра на сцени Београдског драмског позоришта. А „Дрезден Франкфурт компанија игре” из Немачке гостоваће 22. децембра у Сава центру, са делом „Алтер его”.

Коментари1
64994
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Р. Петровић
Браво за храброст да једна уметница, Грибауди, у оваквим условима пркоси све више радикалним властима у Европи које уништавају уметност затварајући опере, театре, биоскопе, концертне дворане, наводно због Короне! Па драги европејци, затворите онда и молове и остале трговинске центре, јер је ту још вероватнија зараза, него у културним институцијама! Браво за Србију, као и за Милановац и Београд који показују где је права Европа и где се уметност ствара и подржава!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља