недеља, 24.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 11.11.2020. у 23:41 Бране Карталовић

Од Цветојевца до Голочела у четири траке

„Путеви Србије” расписали конкурс за израду студије оправданости и идејног решења крагујевачке северне обилазнице која се у плановима града помиње скоро пола века

Крагујевац – ЈП „Путеви Србије” расписало је конкурс за израду студије оправданости и идејног решења крагујевачке северне обилазнице која се у плановима града помиње скоро пола века. Према нацрту крагујевачког ЈП „Урбанизам”, ова саобраћајница од изузетне важности за град биће дугачка око 22 километара. Идејним решењем ће бити прецизирана траса будуће магистрале која ће имати четири траке, а највероватније ће добити категорију државног пута првог „б” реда, кажу за „Политику” у „Урбанизму”.

Осим северне обилазнице, у плану је и изградња магистрале која Крагујевац треба да повеже са Моравским коридором и Коридором 11. Неизвесно је, међутим, када ће почети изградња ових саобрћајница, будући да је за израду и усвајање идејног решења потребно најмање годину дана. Овом приликом треба подсетити да је недавно завршени пут од Крагујевца до Баточине, дугачак 25 километара, грађен пуних 16 година.

Северна обилазница, о чијој се градњи причало још седамдесетих година прошлог века, почела је да се прави пре десетак година, али је због финансијских и проблема са експропријацијом земљишта градња обустављена. Пројектом је било предвиђено да почетак ове саобраћајнице буде на кружном току код „Ђурђевданског крста”, на самом улазу у град, али се од ове идеје одустало зато што се Крагујевац, изградњом индустријских објеката, ширио ка Баточини. Уместо тога, новим нацртом је предвиђено да се северна обилазница помери управо ка Баточини и Коридору 10, те да почне да се гради у селу Цветојевац које је од Крагујевца удаљено десетак километара.

Према нацрту крагујевачког „Урбанизма” , северна обилазница ће проћи кроз 12 катастарских општина – села: Цветојевац, Јовановац, Нови Милановац, Опорница, Десимировац, Поскурице, Дивостин, Драча, Дреновац, Ђурисело, Драгобраћа и Голочело.

‒ Северна обилазница је важна за Крагујевац, јер ће из центра града бити измештен транзитни саобраћај. Важна је и за привредни развој Крагујевца на чијој територији се налазе велике компаније – наводи директор ЈП „Урбанизам” Драган Дунчић.

Са изградњом северне обилазнице, компаније попут „Сименса” и „Фијата” добиће могућност бржег транспорта робе, а од ове саобраћајнице ће користи имати и крагујевачка компанија „Милановић” која надомак града прави велики индустријски „Мајнд парк” у коме ће, према најавама, бити подигнуто неколико десетина производних погона.

Северна обилазница, чији је почетак у Цветојевцу, спојиће се са путем Крагујевац‒Краљево на потезу између села Драгобраћа и Голочело, где ће бити формирана петља „Катрга”.

‒ Од петље „Катрга” до Мрчајеваца градиће се брза саобраћајница у четири траке, такође државни пут првог „б” реда који ће Крагујевац повезати са Моравским коридором и Коридором 11 – објашњава архитекта Иван Радуловић из „Урбанизма”.

Корист од северне обилазнице је вишеструка. Осим што ће транзитни саобраћај бити измештен из града, чиме се повећава безбедност учесника у саобраћају, посебно пешака, Крагујевац ће са овом магистралом добити и квалитетнију везу ка Тополи и Горњем Милановцу. Кад је реч о јужној обилазници, која је такође била предвиђена ранијим плановима, траса ове саобраћајнице је доведена у питању након изградње погона „Фијатових” коопераната у месту Грошница које се налази на путу ка Краљеву, о чему је „Политика” писала.

Коментари2
97200
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Зар није било паметније, да се онај 16-огодишњи "Скадар на Бојани" "скрене" код тог Цветојевца и настави северна обилазница око града? Овако, постоји поменути "Скадар", који се "забија" у сам центар града(!) и, по свему судећи, не служи ничему, а од њега ће се, код Цветојевца, расцветати нова обилазница. Значи, оно од Цветојевца до "престонице", жали Боже времена и пара? Браво, стручњаци! А од јужне обилазнице нема ништа, а? Прави ко, шта и где стигне? Браво!
dusan1
Izvinjavam se zbog ćirilice. Kao Čačaninu poznat vam je kružni put (u ili oko Čačka) koji se od međunarodne magistrale pretvorio u gradsku ulicu sa sve semaforima . Kao takav služi za naplaćivanje kazni i popunjavanje budžeta nego za ono za šta je projektovan i izgrađen da bude veza Jadranskog mora sa Centralnom Evropom dok se ne završi autoput koji nije ni počet da se gradi .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља