субота, 16.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 16.11.2020. у 18:13 Милица Димитријевић

Новембарске изложбе у Културном центру Београда

Марко Црнобрња, „Каин и Авељ”, 2020.

Услед тренутних епидемиолошких околности није било приређено званично отварање, али су новембарске изложбе у Културном центру Београда доступне публици од пре неки дан па до 3. децембра, с тим што је број посетилаца ограничен на највише десет особа у галерији.

У излагачком простору Галерије „Артгет” представљени су радови Међународног студентског бијенала уметности књиге „Бук2: Фото-књига”, другог по реду. На поставци се налазе радови студената из Србије, као и из земаља региона, Европе и Азије (Италија, Аустрија, Немачка, Словенија, Хрватска, Литванија, Сингапур, Португалија, Шпанија, Колумбија, Шри Ланка и др.). Њихова дела одабрана су гласањем стручних уметничких жирија, а услед немогућности слања, радови појединих аутора представљени су у дигиталној форми. Изузетна разноврсност решења, у погледу идеје и уметничког израза, сведочи о све већем интересовању младих уметника за овај медиј и о настојању да се превазиђе строга дефиниција књиге као коначног објекта. Специјални гост (у дигиталном облику и онлајн) јесте Департман за фотографију и нове медије Академије уметности и дизајна из Братиславе (Словачка) са радовима својих студената.

Марко Црнобрња са својим препознатљивим скулптурама понудио је публици на увид у Ликовној галерији дела на изложби под називом „Све смо погрешно разумели”. Кроз свој досадашњи опус, Црнобрња се профилисао као уметник-педагог, аутор који у средиште свог скулпторског промишљања смешта фигуру детета и кроз сведене поставке ствара наративне композиције дидактичког карактера. Интензивно прожимање улоге родитеља и уметника, еволуирало је и достигло кулминацију најновијом серијом скулптуралних сцена у којој се главни лик може посматрати и као уметников алтер его који поново проживљава свој први сусрет са одређеним уметничким делима. Дванаест сцена образују констелацију у простору која се може окарактерисати и као кратак увод у историју уметности, преглед најпознатијих, или најпрепознатљивијих, примера у које је инкорпорирана затечена фигура дечака у недоумици, који се по први пут сусреће са њима.

Оно што је карактеристично за ову серију, а другачије у односу на раније радове Марка Црнобрње у којима је носећа порука врло јасна и недвосмислена, јесте да свака сцена садржи својеврстан обрт, духовито извртање ситуације и удаљавање од опште прихваћеног наратива до којег долази услед погрешне перцепције, неупућености у основе не само историје уметности него и библијских, историјских тема и опште културе генерално. Црнобрња (Обреновац, 1978) дипломирао је на Одсеку вајарства на Факултету ликовних уметности у Београду. Од 2017. године ангажован је као Уметнички сарадник на Факултету примењених уметности у Београду.

Поставка „Омбане” Бранка Милисковића, чија је кустоскиња Катарина Костадиновић, изложена је у Галерији „Подрум”. Реч је о новим Милисковићевим радовима, изрежираним, филмичним покретним сликама, које реферишу на прошлост, садашњост и неизвесну будућност. Ово је до сада можда најинтимније дело аутора, чија је уметничка пракса повезана са политичким коментарима и високо естетизованим карактерима. Изложба тако делује као филмична ситуација попут сна, перформативног сна, перформативне изложбе или пак психотичног стања које карактерише претерана жудња, страствена психоза или еротоманија.

Милисковић (Београд, 1982) је студирао на Факултету ликовних уметности у Београду, наставио је постдипломске студије на Ројал академи ов арт у Хагу (Холандија) и дипломирао на одсеку за 3-де. Завршио је мастер студије на Хохшуле фир Билденде Кинсте, Хамбург, где је дипломирао 2012. Од 2005. године ради у пољу живог перформанса, модерног театра и опере, кабареа, радија, фотографије и филма. Живи у Београду.

Коментари0
5cc4e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља