четвртак, 26.11.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 17.11.2020. у 14:15

Мајсторисање уз читање буквице у Цара Душана

У саобраћај пуштена деоница од Француске до Капетан Мишине, али фини радови на коловозу нису завршени до Краља Петра. – На последњој деоници, између Краља Петра и Тадеуша Кошћушка, уграђују се шине и формира средишњи део будућег коловоза
Последња деоница обнове између Краља Петра и Тадеуша Кошћушка (лево), Раскрсница улица Краља Петра и Цара Душана (Фото Д. Алексић)

Да је неки апарат јуче могао да измери ниво нервозе на градилишту у Улици цара Душана, највећу фреквенцију би вероватно показао у зони раскрснице са Краља Петра. У преподневним сатима првог радног дана ове седмице на тој тачки било је крцато мајсторима којима су надређени, не трудећи се да сакрију своју нервозу, читали буквицу. Шта је био разлог за излив незадовољства шефова не зна се, али врло могуће је то што се реконструкција потеза од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка толико отегла па сада сви пребацују одговорност и кривца траже у онима који су од њих макар степеник ниже по хијерархији.

Разлог за љутњу можда је нарочито тај што је Секретаријат за јавни превоз уочи минулог викенда најавио да ће од јуче за саобраћај моћи да се користи цела деоница од Француске до Краља Петра. Али, ко год је јуче прошао тим делом Цара Душана могао је да се увери да су саобраћајно потпуно оспособљене коловозне траке од Француске до Капетан Мишине, док је од те раскрснице до Краља Петра, барем према слици од јуче ујутру, остало да се уради завршни слој асфалта и хоризонтална сигнализација. Ниво нервозе као да је поручивао да тај део посла мора под хитно да се оконча.

За разлику од слике из претходних седмица, коначно је градилишно живнуо део од Краља Петра до Тадеуша Кошћушка. На овој деоници напокон је видљиво више мајстора који су фокусирани на постављање и уградњу трамвајских шина у бетонске подлоге на парној страни Цара Душана, као и на формирање средишњег, централног „трупа” будућег коловоза.

Када је реч о тротоарима, они су обострано добрим делом завршени до Капетан Мишине, одакле је даље, ка Вишњићевој урађено по неколико мањих целина новог тротоара на парној страни улице, али не и на непарној. До краја деонице која је обухваћена обновом и даље се обострано смењују целине старог нераскопаног тротоара са деоницама на којима је уклоњена стара пешачка подлога, али нова још није постављена.

Иако не треба журити са закључцима, нарочито када је реч о престоничким инфраструктурним градилиштима, чини се да је у Цара Душана коначно убрзан темпо и повећан број радника. Да је цело градилиште од Рузвелтове до Зоо-врта од почетка изгледало како сада изгледа недовршена деоница у Цара Душана, реконструкција четири улице на том потезу одавно би била окончана. Овако остаје нада да ће сав посао бити најзад завршен до краја 2020 – годину дана од првобитно најављеног рока за завршетак радова.

(Фото: Д. Мучибабић)

Радови на платоу брзином рањеног пужа

Један од неславних рекордера по броју најављених и пробијених рокова за завршетак радова је и плато који се већ дуже уређује код Палмотићеве, Хиландарске и Улице Џорџа Вашингтона. Овај невелики простор, који ће по окончању свих радова красити споменик Јернеју Копитару, одавно је требало да буде завршен, али према тренутној слици не назире се крај мајсторисању. Прошле седмице накратко је заличило да се на овој тачки напокон захуктавају радови јер је група мајстора постављала гранитне плоче на делу будућег платоа, али онде је поново уследила слика која је на овом простору стандардна већ дуже – без иједног мајстора или са тек неколико њих. Тако је јуче на будућем платоу мајсторисао само један багер, док је поплочавање опет стало. Због свега наведеног разумљиво је и негодовање житеља из улица које избијају на плато.

– Овде, бре, раде брзином рањеног пужа. Чини ми се да би овај плато био завршен поодавно да смо се мој комшилук и ја организовали да га преуредимо – пожалила се суграђанка из Улице Џорџа Вашингтона.

Коментари3
686fd
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Миле Мрђеновачки
Реците онако како јесте. Не ради се! Два дана сам узастопце био и видео да се са оноликим бројем радника посао се може завршити за једно две три године. Тротоари су, тамо где нема усецања, постављени а тамо где је потребно мајсторство је све незавршено. За то нису криви извођачи радова, већ они који су их одабрали и нису на време испратили како се поштује динамика радова. Институт одузимања посла и увођења других извођача се није применио. Зашто??? Ту је проблем као и то што ово нећете објавити
Natalija
Secam se radova na Trgu Republike, pre dve godine. Skoro svaki dan sam isla u nadi da ce biti vise radnika, da cu videti napredak. Medjutim, danima i nedeljama, na gradilistu je bivao po jedan ili dva radnika, a najcesce samo cuvar.
Ljuboje
'Ajde sto su spori, nego nisu sposobni ni one ploce da sloze. Sve ukrivo, neke popucale, umascene katranom ili cime vec... Gde nesto zapne oni popale i sve ostave. Onda se posle 6 meseci pojavi neki drugi i izlije kofu betona. Ma amateri... A tek postavljanje sina... Dok ovi nasi sloze 100 metara kinez izgradi 100 km pruge. Gde su ih sve samo nasli...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља