четвртак, 03.12.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 21.11.2020. у 10:59 Мирјана Сретеновић

ФЦС подржао снимање филма о Марку Краљевићу

У исто време одбијени пројекти познатих редитеља (Слободана Шијана, Горана Марковића, Срђана Драгојевића и других) о актуелним, чак горућим темама
(Фото Принтскрин )

Филмски центар Србије (ФЦС) финансираће филмове Данета Комљена, Владимира Тагића, Дејана Зечевића, Зорана Амара и Марка Новаковића. О томе је одлучила комисија у саставу: Дарко Бајић, Биљана Србљановић, Срдан Голубовић, Светозар Цветковић и Владимир Васиљевић, која је разматрала 46 предлога. Као најбољи на конкурсу оценила је пројекат „Линије жеље” Данета Kомљена који је добио 25 милиона динара за овај филм.

„Ово је прича о бесконачном ходању, о проналаску себе. О припадању. Поезија у форми филмског сценарија. Дане Kомљен је аутор чији је стил и естетика призната и награђивана на светском нивоу. Његов досадашњи експериментални приступ у нарацији, у овом пројекту замењује класичнијом нарацијом, док стилу и естетици остаје привржен, што је, можда, и његова највећа уметничка снага. Kомисија сматра да је неопходно да се овакав стил и таленaт, који Дане Kомљен поседује, константно негује и подржава, јер је реткост на нивоу светске кинематографије. Овај изузетан пројекат својим потпуно иновативним и аутентичним филмским изразом, својим доприносом развитку филмског језика, својим местом у историјском тренутку и оригиналним приступом духу времена, својим истицањем највреднијих достигнућа домаће уметничке сцене у другом областима, пажњом и позитивним одговорима за сарадњу од стране иностраних продуцената, заслужује продукциону помоћ ФЦС-а”, оценила је комисија.

Дејан Зечевић: његов „Марко Крањевић“ подржан са 32 милиона динара (Фото Танјуг)

„Југо Флорида” ВладимираТагића (28 мил.) говори о путовању оца и сина на којем се коначно упознају... „Марко Kраљевић” Дејана Зечевића (32 мил.) прати најважнији део живота Kраљевић Марка, јунака српске народне поезије, али и митологије. Комисија оцењује да овај филм има велике потенцијале значајне за читаву домаћу кинематографију – ново преиспитивање митова кинематографским средствима, национална историја пренета кроз уверљив, узбудљив драмски језик, стилска решења у експликацији редитеља која се уметничком снагом и промишљеношћу издвајају од великог дела осталих пројеката.

„Рупа у огради” Зорана Амара (18 мил.) говори о мистериозном убиству двојице младих гардиста испред касарне у Топчидеру 2006. године, које до данас није разјашњено. Осим значаја саме идеје и догађаја, сценарио је уверљив, разломљен у наизглед мозаичку структуру, са хором карактера, који се сви, веома брзо, склапају у једну конзистентну, озбиљну и трагичну нит приче, навела је комисија.

Марко Новаковић: подржан његов трилер „Саучесници“
(Фото: Танјуг)

Трилер „Саучесници” Марка Новаковића (17 мил.) говори о саобраћајној несрећи, у којој гине пешак, а будући супруг Бранко убеди Софију, хероину ове приче, да је набоље за све да наставе да живе као да се ништа није догодило. Њихово бекство са места несреће оставља дубоке последице на њену савест…

Kомисија сматра да остали нису испунили услове конкурса, а реч је о пројектима: „Муње опет” Николе Ђуричка, наставку познатог филма, „Аматер” Горана Марковића, о глумцу који се убацује у вртлог политике и доушништва, „Екскурзија” Мирослава Терзића о вршњачком насиљу, „Трпеле” Слободана Скерлића о женама које су починиле најтеже злочине јер су биле жртве породичног насиља, комедија „Шећер” Слободана Шијана о посластичарници коју су претворили у бордел, у сенци трагикомичних историјских догађаја, „Што се боре мисли моје” Милорада Милинковића о животу кнеза Михаила Обреновића, „Равнотежа” Никите Миливојевића о сусрету два човека који откривају своје припадање сукобљеним странама у рату, „Шкартови” Срђана Драгојевића о последицама распада друштва од 80-их година прошлог века до данас. Није прошао ни Драгојевићев „Било једном на истоку”, базиран на приповеци Џилијана Барнса „Бодљикаво прасе”, као ни „Hideout 1453”, научнофантастична мелодрама Лазара Бодроже о доминацији муслиманског тероризма, и други.

У категорији домаћих дугометражнх играних филмова за децу и омладину подржан је пројекат „1970.” Дарка Лунгулова, прича о одрастању, упознавању са филозофијом хипи културе и осећањем слободе, алтернативном музичком сценом, политичким контекстом, љубављу, али и самим собом.

Од дугометражних документарних филмова подржани су, између осталих, „У капсули – Влатко Гилић” Данила Лазовића, о редитељу Влатку Гилићу, биографски документарац о редитељу Горану Марковићу „Портрет уметника у потрази” Маше Нешковић, као и „Разорени Јасеновац – Сага о ревизионизму” Владимира Паскаљевића.

Слободан Шијан, Горан Марковић и Срђан Драгојевић јуче нису хтели да коментаришу одлуку ФЦС.

Коментари2
5a9b1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

K'la no viza uvek
Obrazloženja na stranu, ali šta znači stotinak ili dvesta hiljada evra ako je reč o budžetu za snimanje dugometražnog igranog filma? Da nisu, možda, Goran Marković, Dragojević i Šijan, budući da su prikraćeni za navedene novčane iznose, time zaista onemogućeni da snime filmove koje su pripremili, odnosno naumili? PS: Zar ne bo film o Kraljeviću Marku trebalo da bude srposko-makedonska koprodukcija? Nemojte dovavati "severna", jer Prilep je u srednjem-južnom delu ove zemlje.
milenko popić- etnoseljak
Весели ме читање образложења. Као да их је писао филмски критичар који тек што је, одушевљен и прикован за биоскопско сједиште, погледао филм, који тек треба да буде снимљен. Занимљиво је и ово:"Kомисија сматра да је неопходно да се овакав стил и таленaт, који Дане Kомљен поседује, константно негује и подржава, јер је реткост на нивоу светске кинематографије".Момак је, дакле, добио само аванс? Што се Марка Краљевића Хашког тиче, морам вечерас, прво да се видим са Нелетом и Мусом Кесеџијом.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља