Изложба посвећена једној од најзначајнијих епизода у биографији нашег еминентног сликара Ђорђа Ивачковића – наступу на четвртом Међународном бијеналу младих уметника, који је 1965. године приређен у Паризу – биће отворена данас у београдској Галерији Рима. Услед погоршане епидемиолошке ситуације изостаће свечано отварање, али ће заинтересована публика, уз поштовање препоручених превентивних мера, изложбу моћи премијерно да посети у периоду између 16 и 18 часова.
Тада још непознат као сликар у Југославији и Београду, из кога се доселио у Париз 1962, Ивачковић (1930‒2012) свој први велики успех је остварио на поменутој смотри, као део селекције Француске, земље организатора и домаћина ове значајне светске бијеналне смотре. Заједно са још седморицом париских уметника, био је изабран од стране групе младих француских ликовних критичара да своје радове прикаже у пространом холу Музеја модерне уметности града Париза. За ту прилику Ивачковић је израдио серију слика које уједно спадају међу радове највећих димензија у његовом опусу. Са поменутим радовима почиње Ивачковићева пракса сликања у великим форматима, што је имало трајни утицаја на његов стваралачки поступак. На бијеналу се догодио и први сусрет југословенске делегације са Ивачковићевим сликарством. Убрзо су уследили позиви за излагање у Београду, чиме је започело укључивање Ивачковићевог апстрактног сликарства у оквире српске и југословенске савремене уметности.
Четири рада из поменуте серије, приближних димензија 260 x 240 цм, настала током августа 1965, пронађена су у уметниковој породичној заоставштини у Паризу и представљају фокус изложбе, објашњава кустоскиња, историчарка уметности Невена Мартиновић, која додаје да је поставка отворена до 26. децембра.