понедељак, 18.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 27.11.2020. у 18:15 Бранка Васиљевић

Разматрају се две локације за изградњу луке Београд

После одбацивања предлога да се ново саобраћајно чвориште гради у Бељарицама и Црвенки, у „игри” су два места – једна локација је 12 километара узводно од Пупиновог моста, а друга Лука Панчево
Бељарице остају природна оаза (Фото: Д. Алексић)

Идеја да се нова београдска лука гради у Бељарицама или Црвенки, како је било предлога у претходне две године, одбачена је после реакција друштава за заштиту природе па се сада разматрају два места где би ово значајно саобраћајно чвориште могло да никне. Једна локација је 12 километара узводно од Пупиновог моста, а друга „Лука Панчево”. Тренутно је у току израда претходне студије оправданости са генералним пројектом за изградњу. Тек кад она буде завршена знаће се тачно место где ће бити нова лука.

– Прихватили смо аргументацију коју су одређена удружења, али и заједница људи и организација које се баве заштитом животне средине изнели у односу на локацију Бељарица и Црвенка, због чега се одустало од разматрања ове локације. Уместо ове, разматрана је локација која је померена 12 километра узводно од Пупиновог моста. На тај начин би се изашло из обухвата планиране зоне заштите форланда леве обале Дунава и избегао сваки негативни утицај на природу. До данас је усаглашен највећи део документације која чини претходну студију оправданости. У овом тренутку се као опција појављује и Лука Панчево. Економски, финансијски, технички и еколошки параметри показали су изводљивост и оправданост реализације пројекта на обе локације те ће се у наредном периоду извршити коначно опредељивање за једно од ова два места – кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Циљ изградња нове луке у Београду је да Република Србија добије највеће саобраћајно чвориште у региону Западног Балкана, које ће омогућити повезивање друмског (E-70, E-75, регионални пут Београд–Вршац и Београд–Зрењанин), железничког (пруга Будимпешта – Београд – Солун) и водног транспорта. Реализацијом овог пројекта оствариће се одредбе дефинисане у Уредби Европске уније по којима је лука Београд одређена као део Основне мреже речних лука ове заједнице.

– Пројекат ревитализације железничког Коридора 10 у Србији, са његовим трасама, као и изградња железничке везе између нове луке Београд са пругом Београд–Панчево, омогућиће повезаност ове луке са неким од најзначајнијих трансевропских коридора, као што су Коридор Оријент/исток–Медитеран, Медитерански коридор, Балтичко-јадрански коридор и Коридор „Рајна–Дунав”. Лука се пројектује тако да обухвати контејнерски, нафтни и ро-ро терминал (терминал за камионе, приколице и аутомобиле) и терминал за расуте и генералне (вангабаритне) терете, те омогући претовар више од три милиона тона разних врста роба – објашњавају у министарству. Они истичу да ће се по усвајању претходне студије оправданости са генералним пројектом наставити са израдом студије оправданости са идејним пројектом и пројектом за грађевинску дозволу, која ће укључити и обавезну израду студије о процени утицаја на животну средину.

После апела еколога одустало се од Бељарица

Оаза Бељарица налази се двадесетак километара од центра града, у близини Ковилова. У њој живи 166 врста птица, међу којима су и орао белорепан и црна рода, али и видре, дивље свиње, шакали, јазавци, зечеви, а ту расту шуме врбе и тополе. Ова зона припада такозваној касети Панчевачког рита која од плављења прво штити насеља Борчу, Овчу, Крњачу, бројне индустријске и привредне објекте и око 34.000 хектара земљишта, али и део Земуна, Новог Београда и ниже делове града чак уз обалу Саве. Због свега овога на идеју да се у овом природном благу гради нова лука Београд реаговала су друштва за заштиту животне средине. Међу њима посебно Лига за орнитолошку акцију. После 11.000 прикупљених електронских потписа и већег броја различитих иницијатива и апела других еколошких друштава Министарство грађевинарства одустало је од ове локације.

Коментари4
1b98d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mihailo Vuković
Lokacija ,,Beljarica'' kod Pupinovog mosta je odbačena jer EU propisi ne dozvoljavaju izgradnju luke u blizini mostova sa stubovima u vodi. Koja zaštita prirode, ne nasedajte.
Рајковић Ненад
Може нека лукица и на Нишави, узводно низводно нема везе? Кад се већ разбацујете и делите.
fensi denser
a šta fali da Luka Beograd bude u Beogradu?
Ljuboje
Pretpostavljam da je stvar u gradjevinskom zemljistu, odnosno u njegovoj ceni ili bolje receno gradnji raznih "podvodnih naselja" sa soliterima.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља