Јавни превоз у граду, и поред све озбиљније епидемиолошке ситуације, није укинут као пролетос, али Београђани све мање могу да рачунају на њега, нарочито у вечерњим сатима. Ноћне линије увелико су укинуте, до пре неколико дана важила је редукција полазака на дневним линијама од 20 часова, а од синоћ та редукција, односно проређивање полазака дневних градских линија, на снагу ступа од 18.30 часова. Одлуку да прореде дневне поласке на чак 74 градске линије у Секретаријату за јавни превоз правдају резултатима снимања тих линија.
– Снимање градских линија јавног превоза организовано је 26. и 27. новембра на 15 локација у граду од 18 до 21 сат. Паралелно са снимањем на терену, анализирани су и подаци о попуњености возила у периоду од 23. до 27. новембра. Снимањем је обухваћено укупно 119 линија. Анализом је установљено да од 18 до 18.30 проценат попуњености возила јавног превоза износи 40 до 50 одсто, а потом знатно опада. У периоду од 18.30 до 20 сати попуњеност возила на 74 линије не прелази 30 процената због чега се и уводи редукција полазака у периоду од 18.30 до 20 часова – указују у секретаријату.
Од 23. до 27. новембра снимана је и попуњеност возила на свих 320 приградских и локалних линија и то од 19 сати до краја радног времена. И на тим линијама обављена је анализа података попуњености возила помоћу уређаја за бројање путника.
– Установљено је да просечна попуњеност возила после 20 сати на 11 линија приградског и локалног превоза износи 20 одсто због чега ће бити редуковани поласци од данас.
Услов за редукције је да попуњеност возила не прелази 50 одсто званичног капацитета возила – појашњавају у секретаријату.
Без појашњења и без одговора Секретаријата за јавни превоз остала су наша питања о томе које прецизно линије су остале без дела полазака после 18.30 часова, као и то да ли се у шпицевима, када је и највише путника, планира повећање броја возила. Надлежни у секретаријату нису нашли за сходно да одговоре ни колики ће оквирно бити размак између полазака после њиховог проређивања.
Надлежни јесу ових дана нагласили да су грађанима доступни редови вожње за сваку линију, али проблем је у томе што превозници те редове вожње баш и не поштују.
Оно што су из секретаријата истакли јесте да ће од 17 до 18.30 сати на линијама јавног градског превоза путника и даље бити укључено додатних 236 возила, односно до тада ће важити такозвани продужени поподневни шпиц.