петак, 15.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 01.12.2020. у 09:00 Дејан Алексић

На 60 одсто градских линија ређи поласци

Снимањем је било обухваћено 119 линија, а на 74, тврде надлежни, после 18.30 часова попуњеност драстично опада. – У ресорном секретаријату остали дужни одговор о којим линијама се ради
Од 18 до 18.30 часова проценат попуњености возила износи од 40 до 50 одсто (Фото А. Васиљевић)

Јавни превоз у граду, и поред све озбиљније епидемиолошке ситуације, није укинут као пролетос, али Београђани све мање могу да рачунају на њега, нарочито у вечерњим сатима. Ноћне линије увелико су укинуте, до пре неколико дана важила је редукција полазака на дневним линијама од 20 часова, а од синоћ та редукција, односно проређивање полазака дневних градских линија, на снагу ступа од 18.30 часова. Одлуку да прореде дневне поласке на чак 74 градске линије у Секретаријату за јавни превоз правдају резултатима снимања тих линија.

– Снимање градских линија јавног превоза организовано је 26. и 27. новембра на 15 локација у граду од 18 до 21 сат. Паралелно са снимањем на терену, анализирани су и подаци о попуњености возила у периоду од 23. до 27. новембра. Снимањем је обухваћено укупно 119 линија. Анализом је установљено да од 18 до 18.30 проценат попуњености возила јавног превоза износи 40 до 50 одсто, а потом знатно опада. У периоду од 18.30 до 20 сати попуњеност возила на 74 линије не прелази 30 процената због чега се и уводи редукција полазака у периоду од 18.30 до 20 часова – указују у секретаријату.

Од 23. до 27. новембра снимана је и попуњеност возила на свих 320 приградских и локалних линија и то од 19 сати до краја радног времена. И на тим линијама обављена је анализа података попуњености возила помоћу уређаја за бројање путника.

– Установљено је да просечна попуњеност возила после 20 сати на 11 линија приградског и локалног превоза износи 20 одсто због чега ће бити редуковани поласци од данас.

Услов за редукције је да попуњеност возила не прелази 50 одсто званичног капацитета возила – појашњавају у секретаријату.

Без појашњења и без одговора Секретаријата за јавни превоз остала су наша питања о томе које прецизно линије су остале без дела полазака после 18.30 часова, као и то да ли се у шпицевима, када је и највише путника, планира повећање броја возила. Надлежни у секретаријату нису нашли за сходно да одговоре ни колики ће оквирно бити размак између полазака после њиховог проређивања.

Надлежни јесу ових дана нагласили да су грађанима доступни редови вожње за сваку линију, али проблем је у томе што превозници те редове вожње баш и не поштују.

Оно што су из секретаријата истакли јесте да ће од 17 до 18.30 сати на линијама јавног градског превоза путника и даље бити укључено додатних 236 возила, односно до тада ће важити такозвани продужени поподневни шпиц.

Коментари3
30e5c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Џејми Шеј
Da mi lepo uvedemo konjsku zapregu pa da se lepo vozimo kao ljudi.
Sanja
Sinoc, nesto posle 21 h, krenule su tri "skracene" 22, jedna 29 i jedna 31, sve zajedno sa pocetne stanice. Na Slaviji je vec cekala veca grupa ljudi i nagurali su se svi u 21 i 29 sve sa onima koji su izasli iz 22-ki i 31. Guzva! Zasto? Zato sto trolejbusi polaze svi zajedno , voze u konvoju, a onda se 20 min ceka sledeci.
geras
gradska "politika" kopira državnu. kada npr penzije porastu najviše u istoriji odmah zatim poskupi struja, ili tv pretplata ili porez na imovinu...tako i ovi, pre nekoliko dana da bi , kao , smanjili gužve, pojačaju gradski prevoz, ali ga dva dana posle toga na osnovu nekog navodnog istraživanja redukuju .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља