субота, 16.01.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 01.12.2020. у 10:40 Милица Димитријевић

Радови српских и француских стрип-уметника на Нова фестивалу

Рад Бориса Станића... Рад Миреј Њангоно Ебен

Радови ужег круга кандидата и кандидаткиња са конкурса за први програм Укрштених резиденција у области стрипа између Француске и Србије биће изложени на Нова фестивалу од данас до 12. децембра у Галерији Милорада Бате Михаиловића у Панчеву. Јавност ће моћи да се упозна с пројектима шесторо финалиста конкурса, а уз стрипове одабраних резиденткиња Ализе де Пен и Драгане Радановић, биће изложени радови две француске кандидаткиње Моран Мазар и Миреј Њангоно Ебен, као и кандидата из Србије – Бориса Станића и Иве Атоски.

Стрип-аутор Саша Ракезић, један од селектора програма Нова Фестивала, о овом сегменту изложбе је рекао: „Српски и француски аутори који су конкурисали за гостовање у ове две земље веома су особени у свом изразу, али и међусобно различити, што говори у прилог тези да постоји солидна продукција млађе генерације стрип-аутора у обе земље. То су ствараоци који заслужују да буду подржани у својим срединама, али и на интернационалној сцени”.

Рад Миреј Њангоно Ебен под називом „Повратак речи” прати Аишу и Веви, тинејџере из осмог разреда који се суочавају са губитком пријатеља и љубавника Сола. Стрип тематизује искуство које их је изменило на веома дубок начин, док бол не успевају да објасне и поделе са средином која их окружује. Ствари почињу да се поправљају уз терапије и породице које их воле, као и пријатеље који су прилагодљивији него што су оне мислиле. Кад Аиша и Веви одрасту и сусретну се, враћају се овој драми и евоцирају губитак.

Пројекат „Ја пацов” Бориса Станића је ауторски стрип од око 200 страница. Протагонисти су антропоморфни пацови, више не тако млади, заглављени у транзицији из социјализма у нови, капиталистички поредак. Не сналазе се на тржишту рада, социјални животи су им испразни, немају стабилне везе ни редовна примања, живе као паразити на грбачи родитеља и као да се уљуљкују у то стање апатије и инерције. Главни јунак живи бесциљан живот, али и тражи начин да се изрази и да преузме одговорност за свој живот.

Коментари1
3b100
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Корто Малтезе
Дивно. Потребно је имати много више изложби и активности у вези стрипа као уметности и као једног од основних елемената субкултуре која је обликавала другу половину 20. века. Стрип као медиј није довољно признат, а у колоквијалној комуникацији му се често даје пежоративна оцена и инсистира на његовој ефемерности што је у самој основи погрешно.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља