У складу са стручним упутствима која су стигла 27. новембра на адресе основних и средњих школа, после одлуке Кризног штаба да виши разреди основних школа и средњошколци буду пребачени на онлајн наставу због епидемије, комплетан процес наставе и у музичким школама обавља се на даљину. Због специфичности рада музичких школа, али и балетских и специјалних образовних установа, Министарство просвете, науке и технолошког развоја препознало је потребу ученика ових кућа знања за додатним вежбањем. Бројни ђаци ових школа немају инструменте код куће, већ вежбају у школи. Зато су музичке образовне установе отворене сваког дана, а ђацима су омогућене консултације са професорима инструмената.
– Групна теоретска настава у Музичкој школи „Станковић” одвија се преко интернет платформи. Овакав начин рада функционише још од априла када су све образовне установе затворене због епидемије. Предмети где је потребан непосредан контакт са предавачем обавља се преко апликације Зум у којој може учествовати више особа одједном. За одржавање индивидуалне наставе користе се Вајбер и Скајп, а све је договор предавача и ученика и обостраних могућности – објашњава Вањушка Мартиновић, директорка МШ „Станковић”.
Још у време ванредног стања у априлу, када су све образовне установе биле затворене, ђаци су одржавали онлајн концерте посредством апликације Зум. Трудили су се, вежбали, чак их и већи број часова није обесхрабрио. Редовно су се јављали наставнику инструмента и постигли одличне успехе. Било је времена за ваннаставне активности које су деца сама тражила па су тако ученици солфеђа МШ „Станковић” обрадили неке популарне песме уз помоћ предавача.
Школа је отворена сваки дан, па и суботом, за вежбе и консултације. Неки ученици свирају веома скупе инструменте које немају код куће, па самим тим ни могућност да раде у својој соби. Зато већина њих харфу, удараљке, контрабас, па чак и клавир који немају у свом дому, вежбају у просторијама образовне установе.
– У уобичајеним околностима ови ђаци уче у школи, а сада им је само додатно обезбеђен термин у било које доба дана да се одлуче, а све у договору са професором инструмента. Ту су ученици који теже савладавају градиво, али има и оних којима увежбавање треба због припреме пријемног испита, али и такмичења која их очекују – каже директорка Мартиновић и додаје да се упркос пандемији музичка такмичења одржавају. Сва дешавања су онлајн, а недавно су одржана републичка такмичења из солфеђа и теорије музике. Ученици се пријављују, шаљу снимке, а све се снима у свечаној сали музичке школе у Улици кнеза Милоша 1а.
– Имамо тај луксуз да нисмо школа која већину својих часова одржава у одељењу. Индивидуални рад је свакако мање ризичан него рад у групама, а и родитељи се не плаше да пошаљу дете у школу где ће боравити у учионици са једним наставником – истакла је Мартиновићева и нагласила да ће приликом закључивања оцена у музичким школама, као и у редовним, важити правилник донет за време ванредног стања, односно да ће за коначну оцену на полугодишту бити потребан смањен број оцена у рубрици.