недеља, 28.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 04.12.2020. у 16:31

Роба касни због несташице бродских контејнера у Кини

(Фото Пиксабеј)

Принудно остајање код куће у време пандемије повећало је куповину преко интернета, купци су наручивали производе у рекордним количинама, те су произвођачи из Кине морали да производе прековремено, а сада се због несташице бродских контејнера у Кини јавља проблем кашњења те робе.

Према информацијама компаније Карго-партнер, купци су највише куповали канцеларијски намештај за кућу, лаптопове, спортску опрему за вежбање код куће, намештај за баште.

То је роба која се углавном испоручује директно купцу, често из саме фабрике у Кини, океаном у бродским контејнерима до кућног прага.

Након почетка пандемије коронавируса у Кини, њихове фабрике остале су затворене још два месеца, што је створило проблем недостатка производа који се шаљу у Европу, а затворени Европљани радили су једино што су могли – наручивали производе онлајн као никада до сада, преноси Танјуг.

Привредни пад Кине одразио се на цео свет, што због заустављања ланца производње у првим месецима епидемије у Кини, што због смањења производње у државама које су увозиле сировине и полупроизводе из те земље.

Са друге стране, многи поморски превозници су редуковали динамику полазака, услед смањења тражње, али и капацитета.

Неравномерност извоза и увоза, након поновног покретања производње, довела је до велике неравнотеже у транспортној опреми, тако да је ситуација таква да су кинеске луке суочене са недостатком празних контејнера за транспорт.

Након наглог покретања привреде у многим земљама, а трудећи се да надоместе претходну вишемесечну стагнацију, многе компаније су одлучиле да појачају своје увозне капацитете.

Сада је потребно више времена да се контејнери из европских лука физички врате у Кину, како би поново били оперативни за увозни транспорт робе.

Из наведених разлога, а уједно и паузе за кинеску Нову годину, превоз робе поморским путем, као економски најисплативија опција, практично је пребукиран све до марта наредне године.

На тржишту нема ни довољно бродова за изнајмљивање јер је глобална трговачка флота попуњена тренутном потражњом, а „чепови” се формирају на скоро свим чвориштима.

Већина бродова и контејнера слата је за САД јер је ту потражња била највећа.

Директор продаје и развоја шпедитерске компаније Карго-партнер Небојша Ђекић каже да та компанија својим корисницима помаже да избегну кашњења, бржим, премиум сервисом за контејнерски транспорт коришћењем лука Копер и Трст, Adria PRIORITY Express.

Каже да је транзитно време из главних лука са Далеког истока до главних лука Јадрана пет до осам дана брже у односу на луке Северног мора.

Коментари1
92c21
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божа
То погађа оне који поручују кабасте ствари, јер инаће све стиже авионом.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља