Када je 2013. године дегустиран први говеђи хамбургер створен из матичних ћелија мало ко је заправо веровао да је будућност вештачког меса извесна. Тим пре што је цена процеса производње овог бургера износила невероватних 250.000 долара.
Али недавне најаве да ће у једном сингапурском ресторану први пут на свету бити послужена панирана вештачка пилетина указује да смо близу револуције у производњи меса.
Како преносе светски медији, власти Сингапура одобриле су пуштање на тржиште првог меса на свету које не долази од закланих животиња. Реч је о производу компаније „Ит џаст” пилетини која је узгојена у лабораторији.
На тржишту је последњих година све већа потражња за алтернативама месним производима јер потрошачи све више воде рачуна о свом здрављу, добробити животиња и заштити околине. Међутим, све досадашње замене за месо базирају се на биљним протеинима. Компанија „Ит џаст” из Сан Франциска успела је да лабораторијски направи пилетину из животињских ћелија. Како пише „Блумберг”, произвођач ће у почетку сарађивати са локалним Центром за иновације у храни на прављењу овог меса. У току је набавка опреме како би посао проширили и на испоруке у већи број ресторана, а на крају у продавнице. Сингапур се, како истиче лист, брзо окреће оваквим могућностима побољшања прехрамбене сигурности јер је увозно оријентисан када је реч о храни. Тамо би као следећа алтернатива могао да се нађе и хамбургер зато што ова компанија планира да, у првој половини наредне године, поднесе пријаву за говедину створену у лабораторији. Одобравање оваквих месних производа одвија се спорије у Европи и САД, пише тај лист. Извршни директор те компаније Џош Тетрик рекао је да је укус овог меса „као праве пилетине”.
Процењује се да би у следећој деценији тржиште алтернативе месу могло да буде вредно 140 милијарди долара, што је око садашњих 10 одсто укупног тржишта меса. Посредно, овакве најаве довеле су усред пандемије до расправе, па чак и гласања у Европском парламенту о томе да ли веге бургер може и даље да задржи тај назив на који право полаже месна индустрија која се осетила угроженом.
Цена новог пилећег производа биће слична премијум пилетини током првих шест месеци, најавили су из компаније „Ит џаст” и истакли да имају план да, уз пад трошкова током ширења на глобалном нивоу, достигну циљ према коме би месо које они производе било исплативије од конвенционално узгајаног. „Блумберг” наводи да би то могло да потраје јер је пилетина један од најјефтинијих протеина чија потрошња расте више од било ког другог меса. Закључује се да ће то бити тешко и зато што се сендвич с пилетином нуди у ресторанима за један долар.