петак, 16.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 08.12.2020. у 12:03 Дејан Алексић
НОВА ОРГАНИЗАЦИЈА ЗЕБРИ КОД ДОМА ОМЛАДИНЕ

​Пешаци и укосо између Македонске и Дечанске

Од викенда раскрсниц ће се прелазити у свим правцима – преко Дечанске и Македонске и преко Браће Југовића, али и укосо
Први пут у Београду, по узору на Токио, Стокхолм и Лондон (Фото: Боинфо)

Пешачки прелаз у Дечанској код Дома омладине годинама је служио па је изненада укинут. Онда је уведен привремени прелаз у Македонској, код кафане „Зора” који је у међувремену постао сталан. Многи пешаци, ризикујући, ипак су наставили да прелазе и преко старог укинутог прелаза. Чинило се као да надлежни нису начисто која је најбоља организација зебри на раскрсници Дечанске, Македонске и Браће Југовића. А онда су јуче изашли са изненађујућим решењем које гласи – пешаци ће од предстојећег викенда преко ове раскрснице моћи да прелазе у свим правцима – и преко Дечанске и преко Македонске и преко Браће Југовића, али и дијагонално. Да, први пут у Београду, како је јуче указано, по узору на Токио, Стокхолм и Лондон, пешаци ће на некој престоничкој раскрсници моћи да препрече и укосо пређу коловоз. Наравно, само када је укључен црвени сигнал за возаче.

Привремени прелаз у Македонској, код кафане „Зора” у међувремену је постао сталан (Фото: Мики Величковић)

Ову новину у Старом двору представили су заменик градоначелника Горан Весић и секретар за саобраћај Душан Рафаиловић.
– Ово је само део мера на убрзању саобраћаја у престоници. Београд је метропола у којој се сваке године региструје око 50.000 нових аутомобила. Наша инфраструктура није прављена за тако велики број возила због чега морамо да уводимо новине и побољшавамо проток саобраћаја – казао је Весић и додао да ће се највећи број проблема решити изградњом метроа и унапређењем шинског саобраћаја, што годинама свакако истичу бројни саобраћајни стручњаци.
Како је јуче истакао други човек главног града, све се ради уз озбиљне анализе у које су укључени Саобраћајни факултет и друге овлашћене институције.

– Такође, имаћемо и најмодернији центар за управљање саобраћајем који ће бити смештен у оквиру нове аутобуске станице на Новом Београду. Већ се спроводи велики пројекат семафоризације – 322 семафора, од 650 колико их има у Београду, биће у режиму адаптивног управљања саобраћајем и прилагођена тренутној ситуацији на терену – најавио је Весић.
Када је реч о одвијању саобраћаја у Дечанској, али и даље ка Браће Југовића и Булевару деспота Стефана, ваља подсетити да су надлежни за саобраћај недавно нагласили да је у овом делу града укинуто више пешачких прелаза да би се убрзао саобраћај, односно да би се побољшала проточност возила. А сада се управо враћа један од њих, онај који је први укинут и – у Дечанској.

Сада када на раскрсници код Дома омладине буде омогућено прелажење зебре у свим правцима, па и дијагонално, остаје да се виде само два детаља. Колико дуго ће за возаче држати зелени, а за пешаке црвени сигнал на семафору и, друго, колико је међу Београђанима сујеверних када је реч о прелажењу дијагонале. Јер, према народном веровању, раскрснице, поготову оне велике, не ваља прелазити посред коловоза. Како кажу они који у та предања верују, на раскрсницама се праве враџбине па зато дијагонала није препоручљива. Они који не придају значај овим причама од викенда ће свакако опуштено Дечанску и Македонску моћи да прелазе дијагонално.

Коментари15
bd614
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beograd
Saobraćaj u gradu treba da bude prilagodjen pešacima, a ne automobilima! Koliko dugo ćemo podsticati pogrešno? Predlažem dotičnoj gospodi da pročitaju koju analizu i studiju na temu, a pošto im je to strano, ima i ju tjub klipova.
Beogradjanin - Schwabenländle
Биће велике фрке ! Нема Београд јапанску цивилизацију и дисциплину.
Dejana
Ovo pokazuje da je vreme za pesacke pasarele u centru. Nije velika razlika u hodanju a ako budu zatvorenog, prozracnog tipa kao u RU bice bolje za pesake. Svakako, disace se manje izduvnih gasova kojih i inace ima najvise oko smafora. Saobracajni tok bi bio prostiji i znacajno bi se smanjile guzve. Tipa kruzni na visini preko svega sto smeta na 4 stuba sa 4 silazno/uzlazna kraka. Jasno, kada se dodje do para mogu i liftovi. Stvarno, u danasnje vreme ovakve putace po ulici... ko minsko polje.
Nemanja Manjencic
Kako bi se tu kretali stariji ljudi i invalidi? Kako bi pešak mogao da uđe u prodavnicu? Zar nije logično izmestiti motorizovan saobraćaj?
Vladimir
Samo mala ispravka u Beogradu je regulisano semaforskom signalizacijom 650 reskrsnica a semafora ima daleko više.
ljubo
Samo da ne bude da će pešaci to zeleno svetlo čekati po dva minuta kao što je situacija malo više - kod Istorijskog muzeja i zgrade Borbe. Ovo svakako ne može da zameni ukinute pešačke na raskrsnici Braće Jugovića i 29. novembra. Bez smanjenja automobilskog saobraćaja, žutih i biciklističkih traka kao i olakšanja pešačkog saobraćaja neće biti promene. Ne može jedna raskrsnica da reši problem apsolutne prioretizacije automobilskog saobraćaja.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља