среда, 24.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 12.12.2020. у 18:00 Дејан Алексић

Коначно завршена обнова Карађорђеве и Савског кеја

Пројекат реконструкције ове улице и приобаља почео у новембру 2018. и план је био да се све оконча до јануара 2020. – Остало да се намести још неколико клупа, да се уреди један делић код Бранковог моста и да се уклони заостали грађевински материјал
(Фото: Д. Алексић)

Више од две године, односно више од 750 календарских дана било је потребно да би се ставила тачка на пројекат обнове Карађорђеве од Бранковог моста до Париске и Савског кеја од моста до Бетон хале, који је почео у новембру 2018. Када је извођач те јесени уведен у посао, званична најава надлежних (градских челника и Дирекције за грађевинско земљиште), као и подаци са градилишне табле поручивали су да ће сав посао бити готов до краја јануара 2020. Али баш уочи тог датума, радови на Савском кеју реорочени су до септембра ове године (уз образложење да се за тај посао чекала друга грађевинска дозвола). Уочи септембра рок за завршетак продужен је за још петнаестак дана, а када је прошла и половина септембра, додатне продужетке и оправдања надлежних више нико није ни бројао. Време је показало да је за завршетак свег посла на невеликој деоници кеја било потребно да дође и децембар 2020. да би и званично могло да се каже да је ова прилично дуга реконструкција напокон готова.

Последњи крупнији посао којим су се мајстори бавили на Савском кеју било је завршно уређење партерног дела, степеништа и жардинијера у зони зграде Капетаније. Сада је и то коначно завршено чиме је стављена тачка на сва крупна мајсторисања на приобаљу. Преостали су само они ситнији послови, такозване финесе .
На плочнику код Капетаније треба да се среди још неколико детаља, да се распореде клупе на кеју које већ дуже чекају размештање, али и да се уреди делић површине код Бранковог моста коју и даље заузима огромни плави контејнер.

Сви крупни радови на кеју су окончани, али јасно је да већ морају да се ураде и неке преправке због оштећења која су, по свему судећи, направили несавесни грађани. Тако је поново, као и летос, на неколико места оштећен декинг, декоративна подлога уз ограду кеја. Трагови на декингу указују да су за та оштећења криви пре свих несавесни скејтери.

Поправка ће бити неопходна и нешто даље, на неколико тачака дуж нове бициклистичке стазе, јер су на више места оштећене или почупане светиљке које треба да осветљавају управо ту стазу.

Када је реч о сугестијама грађана, који су увелико прошетали овим делом приобаља, они надлежнима предлажу да се на кеју постави више канти за ђубре, али и да се понека клупа стави код справа за игру деце. Они који више пажње посвећују естетици предлажу и да се уреди степениште на згради Капетаније. Предлог је и да се врати првобитни изглед терасе овог објекта који је на делу кеја од моста до Бетон хале једини преживео сва бомбардовања и рушења. Идеје су увелико на форумима изнели и они који негују сећање на стари дух Београда, па тако предлажу да се сада, када је овај део града преуређен, обнове фасаде неколико старих објеката у Карађорђевој, од угла са Париском до Великих степеница. Подсећају да има довољно архивских снимака на којима се јасно види како су некада све те зграде изгледале.

Коментари17
0cdf3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Дејан
Још само да се постави пар комуналних милицајаца да стално дежурају око Луке Београд и да забране рибокрађене мноштва "рибара" који дежурају на огради и лове рибу која се ту храни отпадним водама. Ко зна где завршава ова риба и каквог је квалитета, а сигуран сам да они који је лове немају дозволу за то, нити међународна речна лука представља место на ком ће се ловити риба, остављати удице на бициклистичкој стази, седети на гајбицама и сл.
Vlada
"Остало да се намести још неколико клупа, да се уреди један делић код Бранковог моста и да се уклони заостали грађевински материјал" Dakle, još nije gotovo. Rade 700 metara ulice duže od dve godine, kao Skadar na Bojani?? Normalno je da je bolje kada je nešto novo, međutim, saobraćajno rešenje za vozila koja idu ka Kalemegdanu je potpuni promašaj, ništa se nije dobilo a došlo je do nesnosnih gužvi. Standardno nedostaje i više zelenila, sve sam beton?
drHouse
Druze, ako necega ima vise, a to je zelenila. Bas preterujete, i pravite neke stereotipe kritikujuci...
brmbrm
Спустисмо се на реке и шта нас тамо дочека: фекалије
Jovan
Nicu betonske pustinje u Beogradu.
Sisarka
Treba da se poredi same kako je bilo i kako je sad a ne kako bismo mi zeleli. Bolo je grozno....dobili smo izlazak na reku i prostor za rekreaciju... da li je moglo bolje? Moglo je ali je mnogo bolje nego sto je bilo.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља