петак, 16.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 15.12.2020. у 19:04 Дејан Алексић
УВОЂЕЊЕ ДИЈАГОНАЛНИХ ЗЕБРИ У ЦЕНТРУ

„Не љути се, човече” и упутство за употребу

Добро расположење и бројне пошалице суграђана изазвао је нови систем зебри и саобраћаја на раскрсници Дечанске, Македонске и Браће Југовића
(Фотографије М. Величковић)

Коцкицу су бацили градски оци и надлежни за саобраћај у престоници, а онда су „човече, не љути се” минулог викенда заиграли возачи, шофери у јавном превозу и пешаци. И према првим реакцијама, већини Београђана поприлично је забавно. Добро расположење и бројне пошалице суграђана изазвао је нови систем зебри и саобраћаја на раскрсници Дечанске, Македонске и Браће Југовића. Како и не би, када је први пут у нашем главном граду једна од најпрометнијих раскрсница добила зебре у свим смеровима – и уздуж и попреко, али и дијагонално. И уживо, сада када су све оне исцртане и пуштене у рад, заиста делују као поље из свима знане друштвене игре.

Најпре се пушта саобраћај на потезу Дечанска–Браће Југовића, а онда креће зелени сигнал за возила из Македонске. Тек после тих минут и по, на десетак-петнаест секунди иде истовремени зелени сигнал за пешаке у свим правцима

А, на том пољу, и возачи и пешаци, како се чини, засад се прилично добро сналазе. Генералну пробу нове сигнализације и пешачких прелаза на углу Дечанске, Македонске и Браће Југовића учесници у саобраћају имали су у току викенда када је и настало највише шала, снимака и анимација на рачун дијагоналних зебри. Ипак, прави испит нове сигнализације и организације саобраћаја на овој раскрсници био је тек јуче, првог радног дана од увођења ове новине и то нарочито у јутарњем и поподневном шпицу.

Пошто је ова раскрсница увек била врло критична и често закрчена, јер на њој ни многи возачи ни пешаци нису поштовали ранију сигнализацију, очекивало се да ће тек сада на њој бити поприличан саобраћајни циркус. Али, први радни дан прилично добро је прошао.

И већина пешака и возача брзо је схватила како сада на њој саобраћај функционише. А прича је следећа – прво око минут и по предност имају возачи. Најпре се пушта саобраћај на потезу Дечанска–Браће Југовића и скретања у Македонску, а онда креће зелени сигнал за возила из Македонске и скретања из ње. Тек после тих минут и по, на десетак-петнаест секунди иде истовремено зелени сигнал за пешаке у свим правцима – и уздуж и попреко и укосо преко ове раскрснице. Највећи број грађана, да ли због тога што је новитет или због нечег другог, прелази управо преко дијагоналне зебре. Има, ипак, и оних возача и пешака, истина мањи број, којима овај систем засад није најјаснији.

– Убио ме бог, овде бре треба упутство за употребу – на чистом призренско-тимочком дијалекту једна суграђанка је телефоном преносила саговорнику утисак са ове раскрснице.

И поједини возачи, који нису најпажљивије пратили нову сигнализацију, упадали су усред раскрснице и отежавали пролаз пешацима преко дијагонале. Али, на срећу, већина грађана укапирала је цаку на старој, прометној раскрсници са новом сигнализацијом.

Коментари5
af623
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ортогонална дијагонала
Прошао сам прекјуче првим дијагоналним пешачким прелазом у Београду. Зелено светло за пешаке трајало је непуних 5 секунди, а онда је још 5 секунди или можда мало дуже трајало "припремно црвено" за пешаке, пре отварања семафора за аутомобиле. Ипак, како год ова раскрсница била регулисана, није суштина проблема у томе што неко намерно "не да" пешацима више "слободе", него у томе што у Београду сав транзит пролази кроз централне градске улице. О томе је требало мислити пре 50 година, сад је касно.
Bojsa
Ne znam sta cu sada da radim, propade mi citav moj svet! Moram da odem tamo, pa da ceo dan analiziram i nadjem neku manu, pa se zalim i kritikujem na medijima! Narode, ako vam je ova inovacija zivotni problem, onda stvarno imate lak zivot!
Aleksandar
Obratite pažnju na detalj: 'najpre prednost imaju vozači, minut i po itd.' - sada je jasno kome taj 'tokijski' prelaz koristi; pešak koji ide, recimo, od 'Staklenca' ka 'Politici' moraće da čeka i do 90 sekundi, što ranije nije bio slučaj. Tužan povratak u duh šezdesetih, samo sa mnogostruko više automobila i zagađenja. Dodajte tome još i nestanak pešačkog prelaza na uglu kod Doma Armije, i u sred Beograda niče bučan i nepotreban 'zid'.
Nemanja
Evo jednostavno uputstvo, kad je crveno stani, kad je zeleno - kreni. Nadam se da je jasno.
Mile
Svečano predstavljanje novootvorenog pešačkog prelaza je za nijansu gore od istog recimo u Blacu...tamo bar preseku crvenu vrpcu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља