Регулаторно антимонополско тело Европске уније дало је зелено светло за спајање групе „Фијат Крајслер аутомобили” (ФЦА) са групом „Пежо – Ситроен аутомобили (ПЦА)” у заједничку компанију под називом „Стелантис”, што у преводу значи обасјан звездама.
Нова компанија, вредна 50 милијарди евра, званично ће почети да ради до краја првог квартала следеће године, а у оквиру ње ће пословати и крагујевачки „Фијат”. Званичном почетку рада „Стелантиса” ће претходити састанак акционара и менаџмената двеју компанија заказан за 4. јануар 2021.
Само се чекало да надлежна комисија Европске уније утврди да „Стелантис” неће бити монополиста на европским тржиштима. Према ранијем писању Ројтерса, то није ишло глатко, јер су европски регулатори сумњали да ће удружени наводно имати велики удео на тржишту камионета. „Фијат” и „Пежо” су очигледно успели да их разувере и разјасне регулаторима недоумице.

Али, ако „Фолксваген”, као највећи европски и светски произвођач аутомобила, нема статус монополисте на тржиштима европских земаља, није ни било очекивано да ће то да постане новоформирани „Стелантис”.
Заједничка компанија ФЦА и ПЦА, са пројектованом производњом од око 8,7 милиона возила годишње, постаће, по обиму производње, четврти произвођач аутомобила на свету – иза „Фолксвагена”, „Тојоте” и групације „Рено–Нисан–Мицубиши”, а испред „Џенерал моторса”, „Форда” и других светских аутомобилских мегакомпанија.
Компанија „Стелантис” ће обухватити брендове „абарт”, „алфа ромео”, „фијат”, „фијат профешонал”, „крајслер”, „џип”, „ланчија”, „рем”, „масерати”, „пежо”, „ситроен”, „опел” и друге.
„Фијат” и „Пежо” су удружили снаге како би неутралисали негативне ефекте успоравања тражње и лакше поднели трошкове производње еколошки чистијих возила да би испунили захтеве пооштрених прописа о емисији гасова. Спајање ће допринети проширењу тржишта јер „Фијат Крајслер” се, због „Крајслера”, добро котира на америчком тржишту, на које „Пежо” никада није успео да се пробије у мери значаја и величине те компаније.
Учешће у заједничкој компанији са „Фијат Крајслером” највероватније ће „Пежоу” коначно да отвори врата још увек најпрестижнијег светског аутомобилског тржишта – оног америчког. Са друге стране, „Пежо” има добре позиције на тржиштима Африке и Азије, где „Фијат Крајслер” није много присутан. Када је реч о „Фијатовој” фабрици у Крагујевцу, она ће наставити да ради у оквиру нове групације, као што је прошле године и речено када је најављено да ће се спојити два аутомобилска гиганта „Фијат” и „Пежо”.
Будући да је фабрика у Крагујевцу једна од најсавременијих у ФЦА групацији у којој је већи део производње дигитализован, очекује се ће у заједничкој компанији брже доћи до новог модела.
Пјетро Горлије, извршни директор групације ФЦА, пре два месеца је послао писмо запосленима у којем им је саопштио да после Италије (у којој су почели да производе електрични модел „фијат њу 500”), долази на ред развој фабрика у Пољској, потом у Србији и Турској. И то је први пут да је званично у последње време поменута фабрика у Србији.