недеља, 07.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 22.12.2020. у 22:00 Маријана Авакумовић

„Фијат” и „Пежо” обасјани звездама

Две аутомобилске групације добиле су сагласност за спајање у компанију вредну 50 милијарди евра названу „Стелантис”, што у преводу значи „обасјан звездама”
(Фото А. Васиљевић)

Регулаторно антимонополско тело Европске уније дало је зелено светло за спајање групе „Фијат Крајслер аутомобили” (ФЦА) са групом „Пежо – Ситроен аутомобили (ПЦА)” у заједничку компанију под називом „Стелантис”, што у преводу значи обасјан звездама.

Нова компанија, вредна 50 милијарди евра, званично ће почети да ради до краја првог квартала следеће године, а у оквиру ње ће пословати и крагујевачки „Фијат”. Званичном почетку рада „Стелантиса” ће претходити састанак акционара и менаџмената двеју компанија заказан за 4. јануар 2021.

Само се чекало да надлежна комисија Европске уније утврди да „Стелантис” неће бити монополиста на европским тржиштима. Према ранијем писању Ројтерса, то није ишло глатко, јер су европски регулатори сумњали да ће удружени наводно имати велики удео на тржишту камионета. „Фијат” и „Пежо” су очигледно успели да их разувере и разјасне регулаторима недоумице.

(Фо­то EPA-EFE/Mauritz Antin)

Али, ако „Фолксваген”, као највећи европски и светски произвођач аутомобила, нема статус монополисте на тржиштима европских земаља, није ни било очекивано да ће то да постане новоформирани „Стелантис”.

Заједничка компанија ФЦА и ПЦА, са пројектованом производњом од око 8,7 милиона возила годишње, постаће, по обиму производње, четврти произвођач аутомобила на свету – иза „Фолксвагена”, „Тојоте” и групације „Рено–Нисан–Мицубиши”, а испред „Џенерал моторса”, „Форда” и других светских аутомобилских мегакомпанија.

Компанија „Стелантис” ће обухватити брендове „абарт”, „алфа ромео”, „фијат”, „фијат профешонал”, „крајслер”, „џип”, „ланчија”, „рем”, „масерати”, „пежо”, „ситроен”, „опел” и друге.

„Фијат” и „Пежо” су удружили снаге како би неутралисали негативне ефекте успоравања тражње и лакше поднели трошкове производње еколошки чистијих возила да би испунили захтеве пооштрених прописа о емисији гасова. Спајање ће допринети проширењу тржишта јер „Фијат Крајслер” се, због „Крајслера”, добро котира на америчком тржишту, на које „Пежо” никада није успео да се пробије у мери значаја и величине те компаније.

Учешће у заједничкој компанији са „Фијат Крајслером” највероватније ће „Пежоу” коначно да отвори врата још увек најпрестижнијег светског аутомобилског тржишта – оног америчког. Са друге стране, „Пежо” има добре позиције на тржиштима Африке и Азије, где „Фијат Крајслер” није много присутан. Када је реч о „Фијатовој” фабрици у Крагујевцу, она ће наставити да ради у оквиру нове групације, као што је прошле године и речено када је најављено да ће се спојити два аутомобилска гиганта „Фијат” и „Пежо”.

Будући да је фабрика у Крагујевцу једна од најсавременијих у ФЦА групацији у којој је већи део производње дигитализован, очекује се ће у заједничкој компанији брже доћи до новог модела.

Пјетро Горлије, извршни директор групације ФЦА, пре два месеца је послао писмо запосленима у којем им је саопштио да после Италије (у којој су почели да производе електрични модел „фијат њу 500”), долази на ред развој фабрика у Пољској, потом у Србији и Турској. И то је први пут да је званично у последње време поменута фабрика у Србији.

Коментари6
364cb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dušan
Neka Alfi daju da sređuje eksterijer molim vas i jtd ili neka njegova moderna usavršena verzija a može i zamajac jer je jeftiniji od pežoovih zamajaca i molim vas da novi automobili ne liče na žabu ( kao reno tvingo i slična Fr. glupiranja )
živorad 2
Da nastavim... U Opelu se smanjuje broj radnika, stari GM modeli se gase, a novi su prepakovani Pežoi i Sitroeni. Tracak nade za KG je da su cak i Pežou interesantni zbog jeftine radne snage. Eventualna prednost je da u novom koncernu postoji veliki broj modela, pa bi nešto moglo da zapadne i nama. U svakom slucaju u toj trci ce nam trebati puno srece u borbi sa francuskim, italijanskim i nemackim sindikatima i državama koji cuvaju svoje fabrike i radnike...
živorad
Da li je ovo dobra ili loša vest za fabriku u Kragujevcu ostaje da se vidi. Ono što sledi posle spajanja kompanija je mrska harmonizacija: eliminisanje dvostrukih kapaciteta: u administraciji, proizvodnji, ravoju, logistici, svugde. Bice da Pežo, Fiat i Opel zajedno itekako imaju redudantnih proizvodnih kapaciteta, pa bi fabrika u KG mogla da bude medju prvoma na listi za racionalizaciju... Pogledajte šta Pežo radi u Opelu
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Дивно! Сад ћемо, поред Фиата и Крајслера, да дотирамо и Пежо. Заиста, дивна вест за Србију.
Joca Dobric
Licno mislim da je ovo jos jedna nova farsa za opstanak auto ind. zapada o spajanju auto industrije, tri davljenika pokusavaju da plivaju dalje zajedno, logicki ako pojedina- cno nisu bili - dobri - kako ce zajedno tri gubitnika biti pozitivna, To je posljednji pokusaj prije kolapsa, ne samo auto ind. nego kompletnih ekonomija,, drugo postoji rjesenje za progres auto ind. a to je jednostavnost kvalitet I mala cijena auta,, - genijalna - Ali neostva- riva ideja radi - progresivnog profit,

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља