петак, 26.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 25.12.2020. у 16:00 Бране Карталовић

Град и таксисти губе два милиона евра годишње због „линијаша”

Нелегални превоз путника у Крагујевцу утиче и на ширење заразе, кажу у Уговорној привредној такси комори Србије
Овакву слику нико не жели да гледа – ранији протест таксиста (Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – Такозвани линијаши раде „на црно” и наносе озбиљну штету таксистима који због нелојалне конкуренције губе муштерије, а град остаје без прихода који би се слио у буџет продајом већег броја аутобуских карата. То, међутим, није једини проблем с којим се суочавају легални превозници путника у четвртом по величини граду у земљи, кажу у Уговорној привредној такси комори Србије.

Представници УПТКС су поново апеловали на надлежне градске службе да искористе све законске могућности како би се са крагујевачких улица уклонили нелегални превозници.

– У Крагујевцу има више од 120 „линијаша” који нам буквално испред носа отимају путнике. Без путника остају и аутобуски превозници. Штета коју „линијаши” наносе таксистима и граду је око два милиона евра на годишњем нивоу. Због великог броја путника који желе да се возе јефтиније, не придржавајући се прописаних мера заштите од вируса корона, нерегистрована возила су и потенцијални извор ширења заразе. Имали смо неколико састанака са представницима градских инспекцијских служби и комуналне милиције, али ниједан, па ни последњи одржан почетком новембра, није резултирао конкретнијим потезима надлежних како би се овај дугогодишњи проблем коначно решио – каже председник регионалног центра УПТКС, крагујевачки таксиста Саша Марковић.

Према Марковићем речима, проблем који праве нелегални превозници могао би бити брзо решен, будући да надлежни знају где крагујевачки „линијаши” обично чекају путнике и којим рутама возе.

– Паркирани су у центру граду, код тржног центра „Раднички”. Одатле најчешће возе до насеља Аеродром. Стационирани су и у насељу Бресница, одакле возе путнике до центра града. Ординирају и на свим правцима од Крагујевца ка Книћу, Јагодини, Тополи, Рачи, Баточини. Иако надлежни то добро знају, опет реагују неадекватно и спорадично – наводи Марковић у разговору за „Политику”.

Наш саговорник подсећа да су крагујевачки таксисти, користећи се законским могућностима, у више наврата асистирали надлежним службама у заједничкој борби против нелегалних превозника.

– Закон о превозу путника у друмском саобраћају из 2018. године дефинисао је статус „анонимног путника”, дајући и грађанима могућност да се боре против нелегалних превозника. Чланови удружења коме припадам су неколико пута глумили обичне путнике у возилима „линијаша”, све како би надлежни имали сведоке у поступку изрицања казне. Те акције су биле успешне, али крагујевачким таксистима то одузима много времена. Сада морамо више да се посветимо свом послу, јер су нам читаве ове године због пандемије приходи мањи за 50 посто – каже Марковић, наглашавајући да већина његових колега редовно измирује пореске и друге обавезе према граду и држави, иако је број путника драстично опао.

Да би крагујевачки таксисти како-тако пребродили кризу и опстали у околностима нелојалне конкуренције, Уговорна привредна такси комора Србије предложиће надлежнима да се повећа цена услуга која није мењана шест година. Старт такси вожње у Крагујевцу кошта 60 динара, исто као и 2014. године, што је вишеструко мање него у неким другим градовима.

УПТКС се залаже и да се из јавног превоза у Крагујевцу уклоне сва она возила која припадају такси удружењима, а немају обавезне TX регистрационе таблице, нити испуњавају друге услове прописане законом и градском одлуком из јануара прошле године.

У разговору за „Политику” почетком септембра, градоначелник Никола Дашић је изјавио да неће дозволити да се проблем нерегулисаног такси превоза у Крагујевцу „бесконачно развлачи”, те да ће до краја јесени бити пронађено „прикладно и ефикасно решење”. Представници надлежних градских служби, који су нам тада изашли у сусрет, дајући нам неопходне и корисне податке, овога пута нису били спремни за сарадњу.

Коментари7
cc5f3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pera
da nije ipak dva miliona evra dnevno ? mogli bi da donesete "zakon" da raja placa te "usluge" iako ih ne koristi, isto kao i za televiziju naprimer, i eto para :), sve dok raja trpi, mozete sve
Mirko
Sve trebaju da pociste. Dokle vise taj linijski da vrslja gradom i vozi. Pritom znam licno dva primera koji su bas u linijskom taksiju zakacili koronu. Gradjani treba da znaju da cak i ako ima TX nije registrovan da obavlja linijski prevoz. Prvo to, kao najveci problem, a onda ima i drugih problema npr cena i civilne tablice.
Slobodan
A jel kažu nešto iz UPTKS koliki je gubitak regularnih taksi preduzetnika u Beogradu zbog nelegalnog prevoza putnika ( linijski prevoz,razni inovativni načini prevoza,razne inovativne kompanije koje se bave nelegalnim prevozom,oni koji nemaju tx tablice....)?
Боро
Ја мислим да и град и ово друштво више изгуби од легалних таксиста који не плаћају порез, па им сваких 5-6 година одпише сав дуг. Јел тешко господи легалним таксистима да и они стану поред Радничког, и да примају по 4-5 путника у возило? Изгледа да јесте.
Zoran
I da je tako, a nije, nema s pojma, sta je onda sa onim taksistima koji redovno placaju porez i ima ih vise od ne platisa! Vidi se da drzave ne reaguje, ali mi samo nije jasno gde je nestala solidarnost taksista, pa dok se ne slozite i ne uzmete stvar u svoje ruke, nema nista od sklanjanja nelegalnih prevoznika i pomoci na putu!
Удружење такси возача "Мече такси"
Не бих се сложио са Вама, ово шта сте написали је просто неистина! Легални таксисти који не плаћају порез могу да обављају делатност само извесно време док се не деси следеће: Народна банка Србије, подноси Агенцији за привредне регистре иницијативу за покретање поступка брисања из Регистра привредних субјеката предузетника а најчешће због блокаде пословног рачуна предузетника због дуговања за порез и доприносе. Ово је једноставно пракса која се спроводи према легалним такси превозницима!
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља