понедељак, 08.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
понедељак, 28.12.2020. у 15:40

Бусплус „иде у историју”, сутра тендер за новог партнера

(Фото А. Васиљевић)

Међународни тендер за наплату карата и управљање возилима јавног превоза у Београду биће расписан сутра, најављено је на конференцији у Старом двору на којој је речено да ће се нови партнер бирати на период од 13 година.

Рок за пријаву на тендер је 25. фебруар, а биће спроведен по моделу јавно-приватног партнерства којем је претходила студија о јавном превозу у главном граду коју је израдио Саобраћајни факултет Универзитета у Београду.

У оквиру те студије извршена је анализа постојећег стања система и дати предлози како да се кроз нови уговор обезбеде већи приходи од наплате карата, а систем унапреди и модернизује у складу са развојем технологије, преноси Танјуг.

„Од сутра Бусплус одлази у историју. Тражићемо партнера, штитећи интересе Града”, рекао је заменик градоначелника Горан Весић и додао да је Град прихватио све сугестије Саобраћајног факултета.

Појаснио је да је новим уговором, у односу на претходни, предвиђен мањи проценат накнаде за приватног оператора од максималних 7,92 одсто уместо 8,53 одсто.

„Да је у претходном уговору накнада за приватног оператора спроведена по нижем проценту, Град Београд би уштедео 3.459.119 евра”, рекао је Весић и додао да су за тај новац могла да се изграде два вртића.

Навео је да је, осим мање провизије, предвиђен и лимит на зараду приватног партнера и додао да, уколико приходи од продаје карата пређу 900 милиона динара месечно, приватни партнер неће моћи да добије више од три одсто провизије.

Како је речено, од новог партнера очекује се и већи обим услуге - већи број возила (2.151 у односу на 1.853), већи број контролора (300 контролора у односу на 200), већи број продајних места за допуну карата (минимум 1.500 у односу на 800), као и дуже радно време места за издавање персонализованих картица.

Такође, очекује се унапређење функционалности система и опреме - могућност плаћања мобилним телефоном путем апликације којом ће бити могуће и информисање путника у реалном времену о застојима, променама, изменама реда вожње, као и слање обавештења везаних за истицање, допуну или валидацију персонализован или неперсонализоване картице.

У новом уговору предвиђено је и да у случају потребе за већим бројем контролора, Град може самостално да их ангажује чиме се, како је речено, постиже далеко већа флексибилност и оптимизација целог система.

Осим тога, предвиђено је да приватни партнер учествује у додатним трошковима у случају ангажовања додатних контролора у истом проценту као што је и проценат накнаде од прихода од продаје карата, за разлику од пре када није постојала могућност додатног ангажовања контролора због чега је, напоменуто је, Град трпео велике губитке.

Градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић каже да се од новог партнера очекује модернизација система у складу са развојем технологије.

„Граду је по истеку уговора предата опрема која је иницијално имплементирана пре 10 година. У новом уговору је дефинисан период важења од 13 година и уводи се обавеза замене опреме која је из било ког разлога нефункционална - квар, оштећење или слично”, рекао је Васиљевић.

Тиме се, додао је, очекује да ће се за период трајања уговора целокупна опрема у потпуности заменити и да ће у тренутку завршетка уговора Град имати на располагању технолошки функционалан систем са савременом опремом.

У септембру ове године истекао је десетогодишњи уговор који је Град Београд имао са фирмом „Апекс солушн” која је направила Бусплус систем за наплату карата и управљање возилима у јавном превозу у престоници, али је због епидемије коронавируса уговор продужен до завршетка процеса избора новог партнера у складу са законом.

Коментари20
452aa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aki odgovorno
Izgleda da ćemo morati plaćati prevoz kao u Turskoj, dakle ulaz jedan po jedan na prednja vrata. Građani ni sada nisu hteli drugačije, ali dva i tri autobusa stanu i otvore vrata istovremeno pa ulaz je na brza vrata, jer ako zakasniš autobus je stao a tebi koje kriv što nisi video drugi i.. Ja sam kuću od 400 km2 napravio za120000 EVRA a dva obdaništa skromnije površine čak za triipo miliona EVRA. Nešto tu nije u redu pa bih bio hrabar da pozovem javnog tužioca radi provere grad. finansije
mango
Gradski prevoz je komunalna usluga a ne biznis. Jer osnovni zahtev javnog prevoza je da su autobusi poluprazni, da nema guzvi jer vozila idu na pet minuta. Za gradjane treba da je besplatan ili po simbolicnoj ceni.
Pera
Ne sumnjam da će stanje biti gore od dosadašnjih. To je sistem.
Janko Katic
Javni prevoz mora da bude besplatan jer svi oni koji koriste ovaj nacin prevoza smanjuju zagadjenje vazduha u gradu nastalih sagorevanjem fosilnih goriva,saobracajne guzve i zauzece javnih povrsina.Nigde on nije profitabilan tako da se za pravilno funkcionisanje oslanja na subvencije.Do sredstava za subvensioninisanje moze se doci iz naplate parkinga,ekoloske takse za registraciju automobila,takse na gorivo....
Nik
Зашто се не врати наплата ГСП-у? То што се нова фирма неће звати бусплус него некако другачије не значи да се опет неће извлачити новац.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља