субота, 27.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 02.01.2021. у 17:13
ИСХРАНА

Неконтролисане жеље

Обично чезнемо за прерађеним намирницама, односно храном која садржи пуно шећера
(Фото Пиксабеј)

Жудња за храном је највећи противник сваке дијете. То није обична глад, већ интензивне или неконтролисане жеље за одређеном храном. Зависно од особе до особе, али обично чезнемо за прерађеним намирницама, односно храном која садржи пуно шећера. Као резултат жудње за храном имамо вишак килограма које тешко можемо да изгубимо.

Постоји више начина да се одупрете искушењима и сузбијете жељу за одређеном храном. Тако када смо жедни, често несвесно посегнемо за неком храном. Вода нема калорије, али храна итекако има. Зато попијте чашу воде и сачекајте неколико минута. Можда ћете схватити да жудња пролази, јер је вашем телу у ствари била потребна вода, а не храна. У правилној исхрани вода има велику улогу, а код дијета се користи и као средство за смањивање апетита и жудње.

Баш као и вода, протеини делују на смањење апетита. Храна која садржи доста беланчевина има добру заситну моћ и често се користи у оквиру редукционих дијета. Тако ћете смршати и спречити преједање.

Једна студија каже да је унос протеина већи за 25 одсто значајно сузбио жудњу за храном, односно апетит за чак 60 процената.

Када осетите жудњу за храном, покушајте да се неким активностима дистанцирате од ње. На пример, прошетајте или се истуширајте и усмерите свој ум на нешто друго. Промена мисли и окружења може помоћи да опадне ваша жудња за храном.

Немојте јести без плана, седите и одлучите шта ћете јести ове недеље и држите се плана.

Глад је један од највећих окидача да имамо жудњу за неком храном. Кад смо изузетно гладни, то значи да смо прескочили оброк или два. Тело тражи прву прилику да надокнади изгубљено и не стаје док то не учини, наравно ако му дозволите.„Лек” је да не дозволите прескакање оброка и изгладњивање, зато носите неке здраве грицкалице са собом које ће елиминисати апетит.

Стрес може изазвати жудњу за храном и утицати на понашање у исхрани, посебно код жена. Особе под стресом, а нарочито жене, једу знатно више калорија и доживљавају више жудње од оних које нису под стресом.

Даље, стрес подиже ниво кортизола у крви, хормона због којег можете добити на тежини, посебно у пределу стомака. Покушајте да смањите стрес у свом окружењу планирајући ствари унапред, опустите се.

На ваш апетит у великој мери утичу хормони који варирају током дана. Ако сте одморни, те варијације у хормонима нису толико изражене, па немате појачане жудње.

Истраживања поткрепљују становиште да одморне особе имају дупло мању шансу да постану гојазни од неиспаваних. Добар сан заиста злата вреди.

Глад и недостатак кључних хранљивих састојака могу проузроковати жељу за храном. Уоброчавање је начин да телу дате оно што му треба у тачно време и у правој мери.

Када бирате намирнице за ужину нека буду нутритивно вредне, никако индустријске. Изаберите воће, орашасте плодове, семенчице.

Прехрамбене продавнице су вероватно најгора места где можете отићи када сте гладни или имате неку жудњу за храном. Тако имате лак приступ готово било којој храни која вам падне на памет, а она нездрава храна је обично стављена у висини очију. Спречите импулсивну куповину и купујте када сте сити.

Када једите с пажњом, развијате свест о прехрамбеним навикама, емоцијама, глади, жудњи. Пажња за столом битна је да вас научи да правите разлику између жеље и стварне физичке глади. Помаже вам да одаберете свој одговор, уместо да се понашате непромишљено или импулсивно.

Свест о својим жељама и њиховим покретачима чини вас много отпорнијим на жудњу за храном. Такође је тако много лакше здраво јести и губити килограме.

.Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари0
d0e2c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља