четвртак, 25.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 06.01.2021. у 14:52

Србија са Кином потписала меморандум за набавку брзих возова

(Фото Танјуг)

Србија је данас са кинеским партнерима закључила меморандум о разумевању и сарадњи којим је постављен основ за потенцијалну набавку путничких возова за брзе пруге.

Меморандумом, који су потписали министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић и представници Србија воза, „China Railway International Co, LTD” и „CRRC Corporation Limited”, договорена је сарадња и постављен основ за потенцијалну набавку електромоторних возова за брзине од 200 километара на сат, преноси Танјуг.

Одговарајући возови биће потребни Србији за путнички саобраћаја на будућој прузи за велике брзине Београд Центар - Нови Сад - Суботица.

Свечаном потписивању у Владе Србије присуствовала је амбасадорка НР Кине у Србији Чен Бо.

Министар Момировић је истакао да меморандум представља наставак Споразума о економској и техничкој сарадњи у области инфраструктуре из 2009. године.

„Поштујући челично пријатељство између наше две државе и председника Александра Вучића и Си Ђинпинга, уз захвалност за све што Народна Република Кина чини за Србију, овај меморандум о разумевању у вези возних средстава представаља наставак интензивне сарадње са Кином”, рекао је Момировић.

Захвалио је Кини на свеукупној подршци коју пружа на ефикасној и правовременој реализацији транспортних инфраструктурних пројеката, који се тренутно реализују у Србији.

Амбасадорка Чен Бо истакла је да су и у условима пандемије кинеска и српска страна уложиле велике напоре како би пројекат изградње деоница брзе пруге у Србији непрекидно, нормално и стабилно напредовао.

„Претходна два месеца видимо веома велики и конкретан напредак на градилишту. Данашње потписивање отвара нови простор наше сарадње у саобраћају. Кина има најразвијенију технологију у производњи брзих возова и кинеске компаније су спремне да деле своју високу технологију са српским партнерима. И дају свој допринос економском развоју Србије”, рекла је она.

Чен Бо је истакла да је потписани документ добар почетак сарадње у новој години између две земље и додала да је сигурна да ће сарадња имати пуно нових резултата и успеха.

„Данас је Бадњи дан. Видели сте да смо веома вредни и радимо током празника. Желим свима срећан Божић, пуно здравља и успеха, и све најбоље у новој години”, поручила је она.

Сарадња договорена данас потписаним меморандумом биће реализована на принципима комерцијалних односа, усклађености са техничким спецификацијама интероперабилности и у складу са свим важећим домаћим и европским стандардима и прописима.

Меморандум предвиђа и могућност сарадње на успостављању техничког центра за истраживање и развој, центара за обуку и одржавање, као и центра за производњу железничких возила.

Сарадња ће бити развијана у складу са потребама пројеката и тржишним потенцијалима што ће имати изузетан значај за развој железничког саобраћаја у Србији и железничку пратећу индустрију у целини.

Коментари15
dcb85
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mile Rad
O ovome politicari uopste ne bi trebalo da odlucuju. Obvo je skupa stvar da se nabavi i skupa je da se odrzava. Nase stanovnistvo je tako malo i nase daljine izmedju ,ajde ka kazem odredista, nije ogromna da nama trebaju neki izuzetno brzi vozovi. Vozovi do 200km bi mogli i da se proizvode kod nas posto to i nije neka velika brzina. Kina nam je poslovni prijatelj i oni gledaju sveje poslove. Mi bi trebalo da gledamo nase, 'use i u svaje kljuse'. Mi sve hocemo da kupimo i da nam drugi to uradi.
Игор Г.
Најбржа парна локомотива "Mallard" је 1938 године достигла брзину од 126 миља или 203 километара на час.
Dusan T
A ko ce da se vozi u tome? U samoj Kini ovi brzi vozovi svako malo izlecu iz sina. Vozio sam se Maglevom u Kini, bez straha. To je evropska tehnologija. Ovaj voz je kineska kopija evropske tehnologije. Kada Kinezi kopiraju, oni prvo izbace najskuplje delove, a delove koji su od skupih materijala zamene delovima od jeftinih. Problem je sto postoji razlog sto su ti delovi od skupog materijala, kao i razlog sto su skupi delovi skupi. Kinezi te razloge ne razumeju, ali su jako svesni proizvodne cene
РасПутин
Велике послове и треба додељивати пријатељима. А Кина је велики пријатељ Србије, што је и доказала у кризи са заразом. Осим тога она има на многим пољима најбољу технологију. А направила је и даље прави највеће привредно чудо на свету. Апсолутно Кинезима треба доделити изградњу свих највећих пројеката у Србији, јер смо ми за то очито неспособни. Ако неко буде изградио Србију, то ће бити Кинези. Ми смо јаки на језику, а омиљени глаголи су нам "могло би" и "требало би" - али да уради неко други!
Соколе Иваноски
Драге колеге железничари Србије. Отворите четворо очи и не дозволите да проблем (технички) решавају политичари или од њих постављени руководиоци Железнице. У РСМ имамо такво искуство које нас скупо кошта, а проблем возова није решен. Немојте да вас завара спољни изглед и наизглед ниска цена. Јер не постоји на свету нешто што је јефтино, а добро. Скупо, а лоше може да се нађе.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља