Већ сада је извесно да ће једноставнији менији у ресторанима и „чисте етикете” на храни обележити 2021. годину као што су и потрошачи широм света, због године здравствене кризе која је иза нас, значајно променили навике у куповини, наводи специјализовани потрошачки портал „Конзјумер аферс”.
Истраживачи подсећају да је ковид 19 већ изменио односе између потрошача и произвођача због несташице меса, храна биљног порекла била је траженија, класични ресторани су остали на губитку због затварања, док су достављачи хране добро искористили нове оклоности.
Да ли у 2021. можемо очекивати исто или нешто потпуно ново још је тешко питање. Али сигурно је да нас чека значајна година када је реч о иновацијама у производњи хране. Консултантска кућа у сектору индустрије хране „Техномик” предвиђа да ће се ресторани у наредном периоду фокусирати на што једноставније оброке. Евентуално ће креирати нова јела, али тако што ће користити висококвалитетне састојке. Извесно је да ће полице у радњама све више заузимати локални производи, али и храна са такозваним „чистим етикетама”. Шта ово заправо значи?
Аналитичари објашњавају да то у основи значи да ће се произвођачи опредељивати за производе са што мање састојака, са циљем да се осигура да су они већ познати потрошачима и да их сматрају корисним. Ове новине већ се могу приметити и у радњама у Србији. Велики страни трговински ланци све мање експериментишу са асортиманима, а на рафовима све чешће виђамо углавном основне производе ‒ од зачина, преко разних сосова, тестенина...
Како преноси овај портал, аналитичари компаније АДМ, која се бави прерадом хране, отишли су тако далеко предвиђајући и да ће сензорни фактори, попут укуса и боје (које подсећају на боју и укус цитруса сличан витамину Це), такође играти кључну улогу.
„Светска здравствена криза променила је склоности потрошача на неочекиване начине”, каже Винс Мачиоки из компаније АДМ.
„Видимо раст тражње за храном и пићем које побољшавају имунитет, али и расположење. Ово је пружило јединствену прилику брендовима да развију нове производе који ће заувек променити начин на који једемо и пијемо. Биће то година иновација коју ће обележити значајна достигнућа у исхрани”, сматра он.
Интересантно је и да „Техномик” предвиђа како ће због немогућности да се путује, потрошачи поново показати веће интересовање за специјалитетима италијанске, мексичке и кинеске кухиње.
‒ Без обзира на то да ли сте спремни за то или не, производња биљне хране неће се зауставити на веге бургерима и тофу ‒ сматрају стручњаци из АДМ и поручују да ће се на полицама „здраве хране” наћи и алтернативе за шкампе и још нових биљних сирева и готових протеинских грицкалица.
Смањење дугова, као губитак килограма
За велики број људи смањење дугова, посебно на кредитним картицама биће приоритет у 2021. години. Неизвесности око здравствене кризе овај циљ дигле су високо на лествици и то готово у исту раван некадашњих најчешћих новогодишњих жеља попут губљења килограма и остављање цигарета.
Сајт „Манирејтс” објавио је да се 55 одсто испитаника нада да ће ове године успети боље да располаже новцем и смањи дуговања, фокусирајући се на она с највишим каматама, што су засигурно картице.
Истраживање показује и да око 60 одсто испитаника намерава да уштеди више у наредној години. Најмотивисанији су они од 55 и више година који се приближавају старосној граници за пензионисање.
‒ Забрињавајуће је то што 28 одсто оних који кажу да планирају да уштеде више не исказују конкретно како намеравају то да ураде. Јасно да је за то потребно да буџет буде већи а потрошња мања ‒ рекао је Ричард Барингтон, финансијски аналитичар „Манирејтса”.