понедељак, 19.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
недеља, 10.01.2021. у 16:11

Продаја аутомобила у Немачкој пала за петину

Фото ЕПА ЕФЕ - Б.Т.

БЕРЛИН - Број регистрованих нових аутомобила у Немачкој у прошлој години је пао готово за петину, као последица тешке последице пандемије.

Са друге стране, расте популарност електричних аутомобила.

У Немачкој су у 2020. регистрована око 2,92 милиона нових аутомобила, што је 19 посто мање него у 2019, показује извештај Удружења аутомобилске индустрије (ВДА).

Теренска возила чинила су петину нових аутомобила, а популарност су стекли и кампери јер су епидемиолошке мере смањиле избор локација за одмор.

„Очекујемо опоравак немачког тржишта аутомобила 2021. Међутим, врло висок ниво пре коронавируса вероватно неће бити достигнут”, сматра председница ВДА Хилдегард Милер.

Последњи пут је продаја значајније пала још 2010, када је влада угасила велики програм подстицаја возачима да замене своја аута новим, пише хрватски „Индекс”, а преноси Танјуг.

Упркос оштром паду у целој години, у децембру је број регистрованих нових аутомобила порастао 10 посто на годишњем нивоу, уз регистрована 311.394 нова возила, извештава ВДА.

Многи купци купили су кола крајем године како би имали користи од привременог смањења ПДВ-а, рекао је Рајнхард Зирпел, председник Удружења међународних произвођача моторних возила (ВДИК). Нижа пореска стопа била је на снази до 31. децембра као део владиних напора да подстакне потрошњу током пандемије.

Аутомобилске компаније у последње време пуно улажу у електрификацију модела, уз помоћ владе која купцима нуди издашне потицаје. Резултат је утростручена продаја батеријских електричних возила у 2020, на више од 194.000 комада, према подацима савезног регулатора за путни промет Крафтфахрт-Бундесамт (КБА).

Будући да су возила с потпуним или делимичним електричним погоном у Немачкој достигла тржишни удео од 22 посто у четвртом кварталу прошле године, влада је на добром путу постизања циља да до 2030. на путевима буде седам до десет милиона регистрованих електричних возила, мисли председник КБА Ричард Дам.

На крају протекле године БЕВ-ови су чинили 1,2 посто свих регистрованих личних аутомобила у Немачкој, у односу на 0,5 посто годину раније, показују подаци КБА.

БЕВ је врста електричног возила која користи искључиво хемијску енергију похрањену у пуњивим батеријама, без секундарног извора погона. Сву енергију добија из батерија и стога нема мотор с унутрашњим сагоревањем, гориву ћелију или резервоар за гориво.

 

Коментари12
d3812
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Станиша Младеновић
То је лоша вест за наше компоненташе а таквих "страних инвестиција" је највише у Србији.
Божа
Требало би да ионако од вајкада превисоке цене знатно снизе, па би се нашли купци за та од робота направљена возила. Такођер би требали понудити абономане на возила као што то Волво на немачком тржишту ради, јер изашло је из моде бринути се и секирати се око купљеног возила, ако некоме то баш није хоби. - Следећа ставка је и протеривање личних моторних возила из градова, првенствено због издувних гасова.
boza
Prema podacima Nemacke asocijacije automobilske industrije ukupna prodaja je pala za vise od 35%. Prema podacima Autonews Europe prodaja novih automobila za vise od 50%. Po modelima: BMW 62%, Opel 60%, VW 52%, Audi 46%, Mercedes 43%. Kod stranih modela najvise Dacia 63%...
Божа
@[email protected] Такав се у данашњем свету још не производи. Али ето предлога: TALBOT MATRA Bagheera X са хидрауликом као што беше код цитроена ЦХ, челичном каросеријом попут Тесле спејс трака, модификацијама данашњице, електро моторима и батеријом капацитета барем 700км, могао би се уградити и конвенционални мотор. Перформансе Корвете Ц8. Тврди кров на склапање због преуређења у кабриолет. Три седишта у првом реду попут оригинала, али са већим пртљажником, барем за два велика самсонајта.
dusan1
Čitao sam negde da je KP Kine predložila a verovatno i donela zakon da se od 2025 prodavati samo 100% električni putnički automobili a polako ukidati i kamioni i autobusi sa dizel motorima. Jedino mi nije jesno kako i zašto niko ne proizvodi elektro automobile bez baterija ( kao Nikola Tesla pre više od 100 godina) na napajanje visokofrekventnim radio talasima preko antene ?!
Svabo
ljudi se plase 5g mreze, zamislite kakav bi to haos tek bio!
boza
I vise od toga. Ovo su nasminakani podaci.
Komentar iz Nemačke
Interesantno. A koji su pravi, tj. nenašminkani podaci?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља