Димензије су јој само 16 са 21 центиметар, a реч је о слици „Аврам и анђели” изузетне вредности и лепоте, коју је 1646. насликао велики мајстор Рембрант ван Рајн, приказавши на њој једну од старозаветних библијских сцена. То је, уједно, и једно од само два његова дела на којима је приказана старозаветна тематика, а које се још налазе у приватним рукама, па се очекује да на овомесечној аукцији у њујоршком Садебију слика достигне цену од 30 милиона долара.
Како пише „Арт њузпејпер”, последњи пут јавно је продата далеке 1868, за 64 фунте, а налазила се од 2005, у рукама Марка Фиша, повереника Метрополитен уметничког музеја у Њујорку – он је слику купио за јавно необјављену суму управо од једног од званичника Садебија, при чему се спекулише да је та трансакција могла тада да износи око пет милиона фунти. Из познате аукцијске куће поручују да је ово „једна од последњих прилика да се набави једно од важних Рембрантових дела, будући да су скоро све слике овог уметничког домета у рукама приватних колекционара широм Енглеске”. Крајем децембра „Аврам и анђели” путовали су у Дубаи, на изложбу коју је уприличио Садеби, а следећа њена станица је Хонгконг, па упућени у тржиште уметничким делима наслућују да би и будући купац могао да буде упораво из Азије. Јер када је иста аукцијска кућа открила ретки портрет чији је аутор такође Рембрант 2018, то је дело тада отишло на азијску турнеју после које је завршило у Лувру у Абу Дабију.
Слика је, иначе, током 2017, била и централни експонат изложбе „Божански сусрет: Рембратови „Аврам и анђели” и то у престижним одајама Фрик музеја у Њујорку, некада кући познатог америчког индустријалца Хенрија Клеја Фрика, страсног колекционара дела старих мајстора. Још једна занимљивост у вези са овим делом односи се на Лусијана Фројда, ексцентрика који се дивио свом колеги Рембранту, и који је, будући да је насликао Фишов портрет, имао прилику да управо ову старозаветну представу проучава уживо током три месеца у свом атељеу. Чак је покушао и да га рекреира у форми гравуре, али је од тога одустао и рад није завршио.
Требало би поменути и то да поштоваоци великог холандског уметника однедавно имају још једну прилику да „завире” у ретко виђена његова ремек-дела која се чувају у приватним збиркама – нови документарац „Мој Рембрант” открива ко су то појединци који „живе са Рембрантом” и који имају среће да поседују неке од његових најбољих слика. Осим Рембранта лично, инспирација за овај подухват Оеки Хогендик била је и чињеница да је интересовање за куповину дела старих мајстора у последњих неколико година знатно повећано и да се може мерити са сумама које се издавају за дела савремене уметности, категорије која је током протеклих деценија била престижнија.