уторак, 02.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 21.01.2021. у 18:45

Странке се у писму амбасадама успротивиле изградњи метроа на водоизворишту Београда

Макишко поље (Фотографије: Б. Васиљевић)

У писмима амбасадама држава чије ће фирме бити ангажоване на изградњи београдског метроа, о чему ће Влада Србије с њима сутра потписати меморандум о разумевању, том послу се успротивила група странака и покрета.

Против изградње метроа на водоизворишту Београда су Група грађана „Битка за Кошутњак”, Народна странка, Покрет Слободна Србија, Српски покрет Двери, Грађанска платформа и Покрет Ослобођење.

Они су у писму упозорили да ће тај пројекат трајно уништити Макиш, главно водоизвориште двомилионског Београда.

У писмима се указује да ће се „истог тренутка након пада корумпиране власти поништити овакви уговори који почивају на правном насиљу и криминалу над грађанима Србије, њиховом имовином и стратешким ресурсима”, наводи се у саопштењу о томе.

Писма су послата француској компанији „Алстом”, београдском огранку кинеске компаније „Power Construction Corporation of China Limited”, и амбасадама Француске и Кине.

Представник групе грађана „Битка за Кошутњак” Дејан Јовановић је данас рекао новинарима да ће послати „оштрије” дописе фирмама и амбасадама уколико не добију одговоре на данашње писмо и поднети им доказе да се пројекат изградње метроа коси са еколошким и другим стандардима.

Председница одборничке групе Народне странке у Скупштини Београда Марина Липовац Танасковић је данас у изјави новинарима оценила да је метро пројектован тако да би служио инвеститорима и политичарима, уз игнорисање оцена стручњака, а представница Покрета слободна Србија (ПШ) Сања Стошић казала да ће изградња на Макишком пољу угрозити снабдевање Београда пијаћом водом.

Представник Покрета „Ослобођење” Душко Кузовић је оценио да се планом изградње метроа само подиже вредност приватних инвестиција, док је чланица Двери Радмила Васић изјавила новинарима да је то штетан пројекат и упозорила стране фирме да им „остају негативне референце” због учешћа у томе, преноси Бета.

Данас је најављено да ће представници Владе Србије и компанија „Алстом”, „Ежис рејл” и „Пауер Чајна” сутра потписати меморандум о разумевању за пројекат „Београдски метро” у чијем извођењу ће Французи бити задужени за електромеханику, а Кинези за грађевинске радове.

Процена је да ће изградња метроа коштати више од 4,4 милијарде евра, од чега прва фаза 1,8 милијарди евра. Радови би требало да почну у другој половини следеће године.

Студија коју је приредила компанија „Ежис” предвиђа да прва линија београдског метроа иде од Макишког поља до Миријева (прва фаза до Панчевачког моста) у дужини 21,3 километра са 23 станице, а друга линија од Миријева до Земуна, дуга 19,2 километра са 20 станица.

Коментари10
ffa3c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

od A do S
Ako budemo cekali da oni dodju na vlast.kako su slozni,ko u klin ko plocu,metroa nikad biti nece.
aleksandar sarcevic
"Metro" treba graditi iznad Begrada, i opet nece nekom valjati .
Pregalac
Zašto ne reći da su se planiranoj trasi metroa kroz Makiško polje, dakle ne ideji gradnje metroa i ne tome da je on Beogradu potreban, usprotivile još neke organizacije i pokreti koji nisu navedeni u članku, kao i stručnjaci sa Rudarako-geološkog fakulteta.
Radovan Tmušić
E, dođavola! Sad ne valja metro- do juče je bilo što ne pravite metro. Mada prva linija nije baš neki spektakl- sve do Pančevačkog mosta (uglavnom) koristi trasu koja već postoji, uključujući i depo u Makišu. Koji tu postoji ko zna od kad (neko, valjda, zna, ali ja za 56 godina oduvek znam za ranžirnu stanicu Makiš). I sad, to ugrožava vodosnabdevanje, a ranžirna nije ugrožavala. I to u vreme kada se voda direktno pumpa iz Save i prečišćava, jer su potrebe Beograda za vodom, nažalost, takve...
Pregalac
Nije sporan metro, nego njegova trasa, Radovane.
Мали Ђокица
Иако се 20 година Београд "препрема" за метро још је рано. Прво да се врате у првобитно стање све улице које су намерно сужене. 1, Војводе Мишића која не само да није проширена због моста на ади него је и сужена. 2. Булевар краља Александра је са шинама трамвајским смањио проходност за 40-50%. 3.Вишњички булевар или улица има острво у средини за 4 коловоза. 4.Јужни булевар је сужен. И још бар 20 улица. Када се то доведе у првобитно стање нећемо сваког дана губити од 2 до 3 сата чекајући превоз.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља