Истовремено док Карлос Таварес, главни извршни директор компаније „Стелантис”, најављује да ће ова новооснована заједничка компанија „Фијат–Крајслера” и „Пежоа” посебну пажњу посветити развоју електричних аутомобила и да ће се до краја године број модела на електрични погон повећати са садашњих 29 на 39, радници крагујевачке фабрике аутомобила одлазе на плаћено одсуство. Они су јуче престали са радом и неће се враћати на посао до фебруара, али то није ни у каквој вези са штрајком у „Фијат пластици”, која производи бранике, већ са „Фијатовим” планом производње, каже за „Политику” Саша Ђорђевић, председник синдиката.
– За сада „Фијат пластика” својим штрајком није зауставила производњу у „Фијату”. Шта ће бити у наредном период нико не може знати – одговара Ђорђевић на наше питање да ли је због недостатка браника претходних дана била прекинута производња аутомобила „500Л”.
Наш саговорник каже да на јучерашњем представљању новог бренда „стелантис”, које су и они пратили из Шумадије, нису очекивали да ће децидно бити изнети планови за Крагујевац.
– Обе компаније „Фијат” и „Пежо” имају више од 400.000 радника. Ми се надамо да ће овако велика компанија са огромним тржиштем имати већу производњу и надамо се да ћемо бити део те приче. Мислим да ће се ово уједињење добро одразити на нашу фабрику у Крагујевцу. Заједничка компанија има планове да нови модели аутомобила буду хибридни. У Европи се до 2025. гасе дизел мотори, а после тога ће ићи и гашење бензинаца, тако да ће се постепено прелазити на производњу модела на електрични погон – каже Ђорђевић.
Он истиче да је пре неколико месеци и званично поменут „Фијат Србија”. Пјетро Горлие, извршни директор групације „Фијат Крајслер” је прошле јесени послао писмо запосленима у којем им саопштава да после Италије ( у којој су почели да производе електрични модел „фијат њу 500”), долази на ред развој фабрика у Пољској, потом у Србији и Турској.
– Мене искрено радује тај сегмент приче, зато што све то није на дугачком штапу и што се претпоставља да ће бити ускоро. „Фијат” у Пољској тренутно улаже две милијарде евра и после на ред долазимо ми – каже Ђорђевић.
Извршни директор компаније „Стелантис” Карлос Таварес је на јучерашњем представљању заједничке компаније „Фијата” и „Пежоа” рекао да је њиховим спајањем направљен један од највећих произвођача који ће повећати присуство на тржишту. Подсетио је да су групације постигле споразум о спајању у децембру 2019, а да је формално-правно спајање окончано 16. јануара 2021.
Нова компанија започела је трговање 18. јануара на берзама Евронекст (Париз) и Борса Италијана (Милано), а јуче на Њујоршкој берзи.
Заједничка компанија „Фијата” и „Пежоа”, са пројектованом производњом од око 8,7 милиона возила годишње, постаће, по обиму производње, четврти произвођач аутомобила на свету – иза „Фолксвагена”, „Тојоте” и групације „Рено–Нисан–Мицубиши”, а испред „Џенерал моторса”, „Форда” и других светских аутомобилских мегакомпанија.
Компанија „Стелантис” ће обухватити брендове „абарт”, „алфа ромео”, „фијат”, „фијат профешнал”, „крајслер”, „џип”, „ланчиа”, „рем”, „масерати”, „пежо”, „ситроен”, „опел” и друге.