уторак, 02.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 26.01.2021. у 11:42

Бугарска ремонтује „антонов” стар 46 година, хоће ли и Србија?

Концерн Антонов маркетиншки обрађује тржиште и понудили су корисницима старих Ан-26 и Ан-30 шансу да поново лете на тим авионима
Ан-26 Војске Србије (Фото Драган Јевремовић)

Бугарско ратно ваздухопловство вратиће у употребу свој једини примерак авиона Антонов Ан-30, стар 46 година, што је информација која би могла да буде интересантна и за Србију јер на аеродрому у Батајници већ неко време на ремонт чека два месеца „млађи” транспортни авион Ан-26.

„За Србију је то занимљив пример јер на Батајници на ремонт чека два месеца млађи транспортни Ан-26 евиденцијског броја 71364. То су слични авион направљени у СССР-у са идентичним моторима. Зато Бугарско искуство и одлука да се уложи у стару летелицу може да подстакне Београд да пошаље на ремонт свој Ан-26”, наводи портал Балканска безбедносна мрежа.

Како се додаје, Софија се нада да ће враћањем у летно стање Ан-30 поново имати авион за фотоснимања који је претходних година коришћен за осматање у међународном програму Отворено небо.

После низа година које је провео конзервиран на земљи, тај двомоторац је 19. јануара полетео на пробни лет, а следећег дана украјинска посада прелетела је Ан-30 из бугарске базе Враждебна код Софије до Кијева на ремонт.

Министарство одбране Бугарске уговорило је са украјинском државном фирмом Укринмаш обнову ресурса Ан-30 за цену од три милиона евра, без урачунатог пореза на додатну вредност.

Први Ан-30 полетео је 1967. године, а једини бугарски примерак израђен је 28. августа 1975. у Кијевској фабрици авиона. Авион Ан-26 Војске Србије израђен је у СССР-у 23. октобра 1975. а на аеродром Ниш стигао је 23. јануара 1976. године.

Два пута је ремонтован у заводу „Мома Станојловић” на аеродрому Батајница. Ремонту линију уништио је НАТО 1999. и зато је авион 71364 на следећи ремонт прелетео у Ростов на Дону на југу Русије.

Радови су завршени 22. априла 2009. и авион је остао у служби до истека животног века од 40 година 22. октобра 2015. године.

„Више пута је отварана тема још једног продужетка ресурса. Концерн Антонов маркетиншки обрађује тржиште и понудили су корисницима старих Ан-26 и Ан-30 шансу да за невелики новац поново лете на тим авионима. Бугарска ће то искористити”, додаје се у тексту који преноси агенција Бета.

Коментари2
7f355
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dusan1
Najbolje bi bilo da avion služi da se na njemu uče mladi mehaničari i tehničari a da Srbija umesto da troši novac i 'diže iz mrtvih' kupi neki kanader ili veliki helikopter za elementarne nepogode i požare.
Душан са Звездаре
Они који добро познају ваздухопловну индустрију знају да је концерн Антонова у фази распада, да је пројектантски кадар отишао у Русију у Иљушин и у Кину, и да они тренутно нису кадри да се озбиљно баве производњом и ремонтом авиона. Боље размислити о куповину једног новог авиона или га уопште не купити, него бацати паре за ремонт врло сумњивог квалитета. Можда размислити о Ил-114Т који има исте карактеристике, амерички мотор и кошта око 15 милиона долара или скупљем Aeritalia G.222.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља