четвртак, 17.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:47

Испреплетане индивидуалности

Аутор: Бранка Радовићпонедељак, 30.06.2008. у 22:00
Са концерта у Сава центру

Стефан Миленковић је око петнаест пута свирао у „Сава центру” и одавно постао миљеник београдске публике, која га је подржавала и гајила од малена, чији је био понос и главни репрезент у иностранству. Наступима са виолончелисткињом Ани Азнавуриан, Американком јерменског порекла, надградио је своју уметност новом литературом за ова два инструмента, и што је још важније, ватреном страшћу којом млада жена третира музику и свира на свом инструменту. Данас они наступају као дуо, али и у Коринтском трију, у разним саставима камерне музике, као и солистички.

Ове вечери њихов наступ се чекао дуго, јер је цео први део концерта испунило извођење Пете симфоније у де-молу оп. 47 Дмитрија Шостаковича, дела које постаје у нашој средини репертоарски комад, нимало лак и читљив, веома обиман и дугог трајања (преко 45 минута).

Има нешто веома привлачно и захвално за извођење у Шостаковичевој партитури, а то су бројни солистички наступи инструмената, посебан третман дувачког корпуса, немала улога удараљки, харфе, клавира, главне теме донесене у групи виолончела, посебно издвојени дрвени дувачки инструменти и низ других оркестарских карактеристика. Уз конгломерат различитих ситуација, „ликова”, карактера, атмосфера од лирске до пародичне и фанфарозне, ова симфонија у највећој мери пружа прилику оркестарском ансамблу и диригенту да покаже све своје могућности и – мањкавости. Ако хорне и трубе не свирају чисто, потрошио се сав драматски набој и, нарочито, хероизам завршетка, ако сола нису нијансирана и динамички перфектна, нема довољног контраста.

Оркестар Београдске филхармоније се налази у веома доброј извођачкој кондицији, свира сигурно, не дозвољава превиде, фалшеве, неусаглашености. Диригент Едвинд Јенсен (1972) из Норвешке представља нову генерацију ватрених младих руководиоца ансамбла који се не штеди нити устручава од лупања ногама о под портамента и обрушавања ка оркестру. Инсистирао је на брзини, снази, волуминозности. Добио је завидан звук, у великој мери побољшан скраћивањем сцене, али много више анимирањем оркестра који је на истој емотивној линији са диригентом – свира као да је то први и једини пут, са много топлине и радости.

Осмехе задовољства делили су солисти Стефан и Ани и публици, оркестру и диригенту, а најљупкије је било тихо чаврљање међу њима које се одвијало – дијалогом њихових инструмената.

Двоструки концерт, за виолину и виолончело у а-молу оп. 102 Јоханеса Брамса, најпре је повезао нека расположења из првог дела концерта, а затим их размахнуо и остварио у невероватном преплету различитих индивидуалности двоје уметника које се веома добро уклапају – дистанцирани сензибилитет Миленковића надграђен експресијом Ани Азнавуриан чинио је оно двојство у коме се уметност потврђује. Сјајну интерпретацију оркестар је пратио са великим респектом, а публика са овацијама. Није ускраћена била за бис, феноменални виртуозитет обоје уметника исказан у Пасакаљи за виолину и виолончело на Хендлову тему (1943) шведског композитора Јохана Халворсена, остаје да се памти.


Коментари2
ee9ce
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

pannta milicevic
Gospodjo Radevic, Sacekao sam sve novine da procitam i donesem sud.Istina kasnite ali ste kao i uvek TACNi i NEPRIKOSNOVENI.Takvog kriticara Stefan i Ani su i zasluzili...a nnjima HVALA da su opet dosli u nas i Stefanov grad...
petar micovic
Bravo Stefane i gospodjo AZnavurijan!I sjajni dirigentu Jansen.Ni nasa BF nije kaskala za ovim velikanima.... A vama kao i uvek cestitam kako kralja muzike Stefana prezentujete i pratite.A Beogradska mreza je pokazala da Stefan i kad su karte paprene nadje publiku.Steta da nisu samo otvorili balkon i spustili cenu kartama -mislim da bi obozavaoci polomili Sc.Svejedno ...za onaj duo energije i talenta kakv su nam ovo dvoje carobnjaka priredili vredelo je dati i 50 evra..ali su oni s plicim dzepom a dobrim ukusom bili uskraceni... U svakom slucaju bio je to dogadjaj u stilu dekora one subotnje noci u SC -CARSKI!!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна / Критика / Музика

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља