субота, 06.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 10.02.2021. у 22:00 Ј. Антељ - И. Албуновић

Калоријска таблица и на алкохолним пићима

Европска комисија покренула је низ мера у корист потрошача које ће морати да буду спроведене до 2022. године
(Фо­то EPA-EFE/Yuri Kochetkov)

Највеће европско потрошачко удружење (БЕУЦ) сматра да је важно обезбедити прави избор здраве хране за грађане, посебно у превенцији најтежих обољења, попут канцера.

Како је објављено пре неколико дана, Европска комисија већ је с тим у вези покренула низ мера које ће морати буду спроведене до 2022. године. Једна од њих је означавање алкохолних пића. Тај предлог подразумева обавезно истицање састојака и њихове калоријске вредности.

До 2022. ЕК такође намерава да натера произвођаче и емитере да максимално смање рекламирање нездраве хране, посебно оне која привлачи најмлађе. Иако је и до сада било таквих покушаја, произвођачи су често покушавали да се оглуше о такве сугестије због профита и налазили су начине да производе рекламирају.

Колико је здрава храна добила на важности, указује и намера Брисела да поступно укине промовисање црвеног и прерађеног меса у циљу превенције најтежих болести. Истовремено, сматра се да ће ограничавање рекламирања и потрошње ових намирница ићи тешко. Упркос упозорењима да су лоше по здравље, много је оних који их и даље конзумирају и тешко их се одричу.

Моник Гојан, директорка БЕУЦ-а, изјавила је да је чак 30 одсто случајева ових болести повезано с лошом исхраном и да се „може много учинити да се то смањи”.

– Прекомерна тежина и гојазност су познати фактори ризика, а мало је оних који знају да је алкохол калорична бомба. Чаша вина често садржи калорија колико и сладолед – указала је она и напоменула да је то разлог због којег је важно да у будућности потрошачи могу да добију на амбалажи алкохола и такве информације. Гојанова је истакла да радује вест да је ЕК коначно пристала на обележавање алкохолних пића.

Кад је реч о деци и рекламирању хране пуне масти, шећера и соли, уколико препоруке не буду усвојене, комисија би, сматра Гојанова, требало да размотри увођење обавезујућих мера. Према ранијим истраживањима, око 90 одсто маркетинга прехрамбених производа у Немачкој и САД чиниле су рекламе за нездраву храну и напитке, и то у доба дана када деца обично гледају телевизију. У међународним оквирима деца су иначе изложена великој количини реклама за ове производе, што представља почетну основу за будући вишак килограма. Подаци су указивали да деца годишње, само на телевизији, виде 4.000 до 6.000 реклама за храну, од чега је више од половине за нездраве производе. Не чуди намера ЕК да се обрачуна с маркетингом, јер он очигледно у великој мери утиче на избор хране у породицама. Шведска је још 1991. забранила рекламирање производа намењених деци до 12 година, а слично је поступила и Норвешка, као и Ирска. Та земља је још пре три деценије у закон унела одредницу забране коришћење познатих личности у сврху рекламирања хране. Кад је реч о Србији, истраживања показују да је свако треће дете гојазно, а да 44 одсто њих свакодневно конзумира слаткише. Јасно је како је хитно да се у вези с рекламирањем нездраве хране нешто уради и код нас.

Будући да већина деце конзумира нездраву храну ван куће, Светска здравствена организација предлагала је постављање аутомата у школама који би нудили само здраве ужине. Тај предлог усвојило је свега неколико држава.

Коментари3
cb15b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ivan
Ne znam nikoga ko odlucuje da li ce da popije alkoholno pice u zavisnosti od dijete.
sima nikolić
Da, tekstovi će biti ispisani braon slovima na smeđoj pozadini. Znači, sada će i uz piće da poklanjaju lupu da pročitamo kalorije.
Саша
уместо да једу сусам.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља