уторак, 20.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 12.02.2021. у 14:01 Далиборка Мучибабић

Чукаричка пасарела касни шест месеци

Нови рок за отварање пешачког моста који повезује „Ада мол” и Аду Циганлију је 15. март
(Фото Н. Марјановић)

Исти градитељи и бројни пробијени рокови – заједнички је именитељ пешачким мостовима, оном који од прошлог маја спаја Савско пристаниште и Београдску тврђаву и пасарели која повезује „Ада шопинг мол” са Адом Циганлијом. Чукарички пројекат је пре четири-пет месеци премостио Паштровићеву и Радничку улицу и уместо да мост буде проходан у септембру 2020, што је био први рок за завршетак не тако захтевног пројекта, отварање је померено за 1. децембар. Јер, компанија „Баувесен”, извођач радова на оба моста, у међувремену није испунила уговором предвиђене обавезе, а пошто се ни то није обистинило, на прагу зиме одређен је нови датум –15. март, потврдио је за наш лист Пеђа Петронијевић, директор компаније „ГТЦ Србија”, која је граду донирала пасарелу од 100 метара вредну 1,1 милион евра без ПДВ-а. Ако не буде новог кашњења, то значи да ће бити потребно безмало годину дана да та пречица профункционише. Она у Старом граду ипак је била сложенији посао и требало је уредити и јавни простор између Бетон хале и ресторана „Бела виста”, али ни то није изговор да посао уместо за 420 дана буде окончан после чак две и по године.

Зашто се касни са завршетком чукаричке пасареле?

– Корона објективно јесте успорила радове. Онда киша, снег, те раде тамо, раде овамо, све то су била оправдања извођача. Ми нисмо по сваку цену притискали да се заврши. Остало је још мало тога да се уради, да се постави ограда и газишта, лифтови раде и верујемо да ће посао, укључујући и технички пријем, бити готов на пролеће – истиче Петронијевић.

Градња моста најављена је 2017. године, када је постављен камен темељац за први шопинг мол на Чукарици „Ада мол” који је отворен у мају 2019. Истог месеца само годину касније отворено је градилиште пасареле и „Баувесен” је имао 120 дана да заврши пројекат. Зашто се „оклизнуо” и на овом мосту и хоће ли га завршити у новом року, јуче нисмо сазнали у „Баувесену” јер нису одговарали на наше позиве.

Град планирао, приватник саградио

Идеја о пешачкој пасарели која би повезала Чукаричку падину са Адом Циганлијом није од јуче нити је патент приватног инвеститора којем, истина, јесте пошло за руком да је и сагради.

Град је пре десетак година имао наум да на тај начин омогући бржи и безбеднији прелаз за пешаке преко саобраћајно оптерећене Радничке улице, али га није реализовао.

Пешачки мост појавио се 2017. године и у победничком решењу архитектонског конкурса за уређење ширег подручја Хиподрома, које обухвата и стару шећерану и локацију бившег „Југопетрола” у Радничкој улици. Реч је о 55 хектара просторне културно-историјске целине од изузетног значаја – Топчидера. Победнички трочлани тим архитеката Марија Крсмановић Стрингета, Анђелка Бадњар и Милена Кордић предвидео је пасарелу изнад Радничке улице којом би пешаци са Аде Циганлије могли да уђу у комплекс старе шећерене – планиран као будући музеј индустрије...

Коментари8
eff15
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Nije nista cudno da Cukaricka pasarela kasni sest meseci kad se upravo toliko ne radi nista.
Banovo brdo
Cukaricka pasarela, pre ove Ada mall, bile su i Stankom pasarela ka Julinom brdu, i pasarela preko obrenovackog puta kod Tempa.Da li neko moze izracunati koliko one kasne?
Dule Astro
Kakva, korona, kakav sneg, kakva kiša... Pa eno gomila privatnih gradilišta gde zgrade samo rastu (da ih ne reklamiram), a samo gradilišta gde je umešan grad ili Bauvesen kasne i probijaju rokove.
biće tu, dok kažeš metro
Izgleda da jedna ista brigada radi na svim gradilištima po malo. Kad zagusti presele se tamo, pa tako redom. A "najbolji" izgovor je - korona. Dok su svi bili po kućama zatvoreni, na pojedinim gradilištima se gradilo sve u šesnaest. Ista brigada. Posle lockdown a opet klaj -klaj po gradskim gradilištima
Dr. P. B. Markovic
Problem nije sa izvodjacem radova. Problem je sa rukovodiocima grada Beograda koji su satavili ugovor bez stipulacije rada i zavrsetka projekta na vreme, U svakom tenderu za projekat treba tacno specifirati kvalifikaciju firme koje moraju da ispune da bi se prequalifikovali da ponudu svoje usluge. Nije samo cena vazna, vec i koji su ljudi koji ce voditi projekat, njihova strucna kvalifikacija, raspored radova, materijal upotrebe, dinamika radova, inspekcije materijala i izvodzenje radova, ...
Filip
Valjda neće na Megatrendu uvesti studijski program Građevinu. Onda će svi projekti kasniti.
Stradija danas
Posao ne dobija firma koja na tenderu ponudi najpovoljniju cenu i rokove, niti ona koja je tehnicki najspremnija i najopremljenija. Bar je tako u Srbiji danas. Zato i imamo toliko kasnjenja, naknadnih radova, lose izvedenih poslova, klizista, obrusavanja, ugradnje loseg materijala, ...
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља