Одмах после планетарног успеха шармантног и поучног анимираног филма „Био двапут један краљ”, о подвојеном владару, истовремено и краљу Ратнику и краљу Песнику, било је само питање времена када ће крагујевачки сценариста, редитељ и продуцент Војин Васовић, заједно са својим тимом сарадника окупљеним у студију „Ту блинк анимејшен”, поново освојити свет.
И није се на то дуго чекало. Његов најновији кратки анимирани филм „Велики робот” (енглеског назива „Just For The Record”), после већ освојених фестивалских награда ову 2021. годину почео је потписаним уговором за приказивање на каналу ХБО Европа, што подразумева да ће га ХБО и Синемакс канали приказивати између дугометражних филмова наредних 18 месеци. И не само то, заступник за светска права, берлински „Магнетфилм”, обелоданио је да су Васовићев филм за приказивање на подручју Русије и Балтичких земаља откупиле куће Шот ТВ и Естет ТВ. „Велики робот” је тако постао анимирани филм за велики свет.
То и не чуди, јер реч је о сјајно испричаној несвакидашњој причи о неодољивом, усамљеном а мудром маленом роботу-диктафону Рецу који покушава да се спријатељи са птицом што је слетела на затворен прозор, не би ли му помогла да њеним цвркутом и појем пресними своју меморију. А ту меморију чине звуци рафалне паљбе. Довољно гласне да се птичица уплаши и побегне. И довољно да се гледалац, још од првог кадра опчињен симпатичношћу анимираног јунака, замисли над овом Васовићевом антиратном причом о комуникацији и потреби да се сачувају само позитивна лепа сећања.
Занимљива је и прича како је настао „Велики робот”. За „Политику” Војин Васовић објашњава: „Настао је из идеје да једном кратком секвенцом опробамо технику фотограметрије коју бисмо, уколико успе, користили у прављењу дугометражног филма. Никола Степковић, арт директор студија, нацртао је на салвети роботића са дугачким рукама и ногама, а мени је пало на памет да би уместо очију могао да има дугмиће за снимање и пуштање звука. Нешто касније, продуценткиња Сенка Радивојевић је јавила да јој је потребан филм за мастер рад са темом продукције анимације и тако смо кренули у даљи развој приче. Након подршке Филмског центра Србије стигли су и фондови из Канаде. Од те једне сцене настао је тако седмоминутни филм.”

Свог филмског јунака Васовић описује као „смешног, шашавог робота који је у потрази за интимношћу”. Каже да главна снага овог лика „лежи у његовој издржљивости и одлучности да не троши своје батерије уколико не успе да промени своје последње сећање”.
‒ Идеја филма је да се подсетимо на обавезу коју сви имамо као појединци, нарочито у условима растућег национализна и милитаризма у Европи данас. Робот Рец је својеврсна метафора за технолошко-конзумерски орјентисаног човека, који се одвојио од сопствене природе и изгубио способност комуникације са другима, као и са самим собом. Наша сећања су корумпирана љутим мислима. Ова прича треба да подари гледаоцу наду да је промена могућа, да подстакне одрасле на раст, а да деци да сугестију да пажљиво бирају своја сећања ‒ каже Васовић.
Објашњавајући саму технику настанка филма редитељ за „Политику” говори и следеће:
‒ Фотограметрија је поступак фотографисања реалних објеката и сценографије и затим пребацивање истих (попут скенираних слика) на груби 3Д модел простора. Поступак је специфичан и углавном се користи у архитектури и археологији, а ми смо желели да га испробамо из неколико разлога. Један од њих је што изглед филма онда подсећа на стоп-моушен анимацију, а други је нека врста укрштања процеса играног и анимираног филма, тако да смо имали могућност да ангажујемо одличну сценографкињу Ивану Ловре да нам направи целокупан сет, који смо онда дигитално рекреирати.
Уз Васовића, осим Николе Степковића увек је и Владимир Керкез, дизајнер звука који све замисли маестрално спроводи у дело.
‒ Свака шкрипа, покрет или притисак на дугме роботића Реца су оригинално рађени од нуле и пажљиво дизајнирани слојевитим звуцима потпуно различитог садржаја ‒ каже Васовић. Тако озвучени Рец пред очима гледалаца потпуно оживи. Спреман да шармира, забави, забрине, растужи и опомене...
Фонд за анимацију – Анимонд
За „Политику” Војин Васовић открива да су после два кратка и једног дугометражног филма у припреми, он и његов тим недавно покренули и први приватни инвестициони фонд за анимацију ‒ „Анимонд”.
„Идеја је да додатно ангажујемо приватни сектор, побољшамо услове за рад у региону и помогнемо анимиране форме попут телевизијских или веб серија које још немају подршку званичних фондова. Верујемо да анимација најлакше и најлепше прелази дистрибуционе границе и да заиста долази њено златно доба”, каже Васовић.