субота, 06.03.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
субота, 20.02.2021. у 10:27 Маријана Авакумовић

Браници стопирали производњу у „Фијату”

Штрајк радника „Фијат пластике” може да заустави рад у крагујевачкој фабрици аутомобила, јер другог добављача немају
(Фото А. Васиљевић)

Радници фабрике „Фијат Крајслер аутомобили Србија” јуче су били на плаћеном одсуству, али није најјасније да ли зато што нису имали поручена возила или им недостају браници, које производи „Фијат пластика”, а у којој је већ два дана потпуно обустављена производња.

Радници ове сестринске фирме, која је такође смештена у Крагујевцу, али је у апсолутном власништву ФЦА групе из Италије, односно новоформираног „Стелантиса”, од четвртка су у генералном штрајку.

Они траже да им се регрес врати на износ од пре 1. јануара и да накнада за плаћено одсуство буде 65 одсто, уместо досадашњих 60 процената. Александар Кораћ, председник Синдиката „Фијат пластике”, каже да су јуче менаџменту послали позив за преговоре.

– Чекамо реакцију послодавца, па ћемо да видимо шта ћемо даље. Захтеве нисмо мењали од 12. јануара, када су почели штрајкови упозорења – наводи он.

Тада су послодавцу упутили захтев да се регрес исплаћује у висини просечне зараде у Србији, топли оброк 20 одсто просечне зараде, а 65 одсто основне зараде за дане плаћеног одсуства.

Тражили су и накнаду за минули рада у висини од 0,5 одсто по години радног стажа и исплату рада на државни празник од 120 одсто преко основне зараде.

У међувремену су, како наглашава Кораћ, имали састанке са менаџментом, али се ништа нису договорили. Због тога је уследио генерални штрајк на радним местима у обе смене од шест до 22 часа.

– „Фијат” је стао због нашег штрајка. Они имају планирану производњу, али им недостају браници. Имамо информацију да су им у четвртак у другој смени са траке силазили аутомобили без браника, тако да због тога нису радили ни у петак – уверава Кораћ.

Саша Ђорђевић, председник Самосталног синдиката у ФЦА, каже пак да је у четвртак прва смена завршила производњу без проблема, а друга је наставила и радила до краја радног времена.

Он није могао да потврди да ли су у поподневним сатима са трака силазили аутомобили без браника, као што причају колеге из „Фијат пластике”, јер је био пре подне.

– У петак нисмо радили, што није ни у каквој вези са дешавањима у „Фијат пластици”. „Фијат” има свој план рада одраније, сачињен према броју наручених возила и тај дан нам је био нерадни. Како ће бити од понедељка за сада се не зна. Да ли ће наш кооперант, „Фијат пластика”, наставити са штрајком зависи од њих. Али то може да успори, па и да заустави „Фијат” – наглашава Ђорђевић.

Он објашњава да „Фијат” нема другог добављача за бранике, јер „Фијат пластика” искључиво прави те делове за „фијат 500 Л.”

Немају ни залихе, јер је процес производње такав да се браницима снабдевају на дневном нивоу. Које кораке ће преузети „Фијат група”, односно „Стелантис” јуче нисмо добили одговор, али више је него очигледно да од разрешења ситуације у „Фијат пластици” зависи наставак производње „фијата 500 Л”.

Коментари8
b6aa9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Слободан
Нека наруче израду браника од неке домаће фирме...
Radenko Kostic
Neverovatni zahtevi odredjene grupe zaposlenih govore samo da je ovde u pitanju pravljenje problema od strane poslodavca. Kakav je to zahtev: Тада су послодавцу упутили захтев да се регрес исплаћује у висини просечне зараде у Србији, топли оброк 20 одсто просечне зараде, а 65 одсто основне зараде за дане плаћеног одсуства. U normalnom industrijskom okruzenju, poslodavac ugovara sa Sindikatom cenu rada a ne posledice odsustva sa rada, gde se i topli obrok moze smatrati. Vlasnik zeli da pobegne.
nikola andric
Jezicko zamucavanje stvari je svude vidljivo. Kod nas je ''tehnicki visak'' izmisjen da ublazi otkaze. ''Drustvena svojina'' kao kobajagi negacija ''drzavne svojine''. ''Samoupravljnje'' je pokazalo da se radnici u stecajevima ne pojavljuju kao duznici nego kao potrazivaoci . Sada imamo ''placeno odsustvo od rada''. Srbija kao ''zemlja dembelija'' gde se plate zaradjuju na odmoru. Cilj takvih izraza je ''pokrivanje one stari'' pomocu lozovog lista. ''Providnost'' takvih izraza ne pomaze.
Asda
Fijat vec godinama nije uveo proiz. novog modela u Srbiji,a 500L se odavno ne prodaje kako treba jer je taj. model "prohujao" davno.Fijat je do nedavno dobijao na osnovu tajnog ugovora od drzave ogramna sredstva godisnje,a sada kao da im se ne isplati da ista rade i kao da cekaju da se drzava ukljuci u ovo kako bi opet izvukli neke podsticaje.Ovo samo kod nas moze ovako,plus nasi radnici rade za manju platu nego u Turskoj recimo,pa dokle smo dogurali,da te stranci vuku za nos u svojoj zemlji.
Filip
Samo traže iste uslove koje radnici u Italiji i ostatku Evrope imaju...
НЛП
Нису браници, него раднички штрајк, зауставили производњу у граду који су некад звали раднички Крагујевац, битна одлика транзиције је да негира радничке интересе и да до детаља пази да се радници не удруже зато и има 24000 синдиката а главни је под утицајем капиталиста.
Павловић Душан
Ово је могло да се очекује. Без обзира на чињеницу да су у једном периоду ФИЈАТ АУТОМОБИЛИ били највећи извозници поставља се питање колико смо ми као држава стварно добили. Често поредим ЗАСТАВУ и ДАЧИЈУ. Док смо ми избрисали име ЗАСТАВА, одрекли се најбољих инжењера ДАЧИЈА је задржала име фабрике и аутономију, развија се самостално и данас сутра ако би се одвојила могла би да производи. И Шкода је сачувала своје име. Нажалост, од ЗАСТАВЕ ништа. ФИАТ АУТОМОБИЛИ ће постојати докле год им држава

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља