Радови у Улици краља Милана, где је услед пуцања водоводне цеви настао кратер у асфалту у који је точковима упао градски аутобус, требало би да буду завршени до вечерас.
– Вода из цеви фи 300 милиметара оштетила је под притиском конструкцију испод коловоза због чега смо морали детаљно да обновимо овај део саобраћајнице. Осим једне траке, где се појавио квар, биће уређене све четири коловозне траке на потезу од Ресавске до Улице кнеза Милоша да бисмо добили саобраћајницу где се, када крене саобраћај, неће појавити удубљења у асфалту. Осим тога, обнавља се и део тротоара и ивичњака који су такође оштећени приликом хаварије на цеви – речено је у ЈКП „Београд пут”.
Цев која је у пукла у уторак око три сата стара је четрдесетак година. И цев која је такође у овој улици пукла 2016. године била јој по годишту блиска – имала је нешто више од тридесет година. То не чуди јер су водоводне цеви на потезу од Славије до Теразија положене 1978. године. Како су објаснили у ЈКП „Београдски водовод и канализација”, у току реконструкције 2005. године промењен је део мреже од Славије до Краља Милутина и од Кнеза Милоша до Теразија.

У просеку, цеви београдског водовода старе су између 36 и 55 година. Највећи број њих налази се у најужем центру града јер је одатле, када је у граду почео да се развија водовод, и кренула водоводна мрежа. „Водовод”, ипак, сваке године део тих цеви обнови. У последњих пет година просечно је годишње реконструисан 61 километар мреже.
– У нашем предузећу постоји тачна евиденција старости водоводних инсталација. Угрубо, проценти старости водоводних цеви би изгледале овако: до 15 година их је око 25 одсто, од 16 до 35 година такође 25 одсто, од 36 до 55 година – 40 одсто и више од 55 година – 10 одсто. Наше предузеће је задужено за обнову постојеће мреже, док је постављање новог цевовода поверено Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу – кажу у „Водоводу”.
Они цеви мењају на основу четири критеријума. Први је старост, други је број кварова, трећи је захтев општине и четврти пуцање азбестно-цементних цеви које се мењају искључиво због њиховог квалитета, а не због лошег утицаја на здравље како неки мисле. Када су оне постављане, пре 40, 50 година процена је била да су издржљиве, али је пракса показала да то није баш тачно. Када азбестно-цемента цев пукне једном, готово је сасвим сигурно да ће се на њој квар појавити још неколико пута – кажу у „Водоводу”.
Ове цеви, како истичу, нису опасне по здравље јер је унутрашњост цемент, док се азбест налази около. И у случају да он приликом квара доспе у воду, како тврде, не може да утиче на здравље људи јер азбест штету прави приликом удисања. У сваком случају ове цеви се полако повлаче из употребе и чим се укаже прилика замењују их нове, од других квалитетнијих и издржљивијих материјала.
Београдски водовод је, како истичу, сложен водопривредни систем, који квалитетном, здравствено исправном водом за пиће снабдева око два милиона Београђана, целокупну привреду и комуналне системе града.
Измена линија градског превоза
Због квара на водоводној мрежи у Улици краља Милана, тролејбуска линија 29 (Студентски трг–Медаковић 3) скраћена је од насеља Медаковић 3 до Славије уместо до Студентског трга.
Аутобуске линије 31 (Студентски трг–Коњарник) и 22А (Студентски трг–Славија) саобраћају измењеном трасом на делу од Tрга Славија до Теразија. Наведени режим биће на снази до санирања квара. У случају да посао буде завршен у раним вечерњим часовима саобраћај ће бити пуштен одмах, а ако радови потрају до каснијих сати градски превоз биће на стару трасу враћен са раним поласцима.