петак, 23.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 26.02.2021. у 11:15 Ана Вуковић

Наш главни град поново најзагађенији у свету

На сајту „Ер вижуал” заузео је прву позицију, а у исто време и релевантне локалне институције показивале су да је ваздух загађен. – Унапређење саобраћаја корак до решења проблема
(Фотографије: Небојша Марјановић)

Београд је јуче око поднева поново био рекордер и то у најгорој могућој дисциплини – на листи најзагађенијих градова света на сајту „Ер вижуал” заузео је прву позицију, а у исто време и релевантне локалне институције показивале су да је ваздух загађен. Слике тмурног града обавијеног смогом, али и скриншотови апликација које дају податке о аерозагађењу круже већ два дана, показују да удишемо отров, а корисници друштвених мрежа револтирани су таквим стањем наше животне средине.

И суграђани се жале да је ваздух у главном граду јуче и прекјуче био видљив чак и у оним деловима у којима нема много индивидуалних ложишта, а ни саобраћаја

Неформална група грађана „Еко-стража” на фејсбук страници истакла је да се готово никад није десило да у исто време готово сви сензори у земљи показују опасан ваздух и поделила мапу загађења Европе по којој је, како кажу, „Србија једина земља у којој не можете побећи од загађења. Цела држава је у љубичастом”.

И суграђани се жале да је ваздух у главном граду јуче и прекјуче био видљив чак и у оним деловима у којима нема много индивидуалних ложишта, а ни саобраћаја.

Портал „Беоеко” Градског завода за јавно здравље чак је и у два сата јуче показивао црвени „аларм”, односно указивао је на загађен ваздух.
Око 13.30 часова, ситуација је, барем према сајту „Ер вижуала”, била нешто боља јер наш град је „пао” на десето место њихове листе најзагађенијих градова, иако је и даље био у категорији „нездрав”.

„Беоеко” је готово цело преподне показивао црвеног, од загађења зајапуреног човечуљка, али је и ту око 13.30 сати сигнализирано да је ваздух прихватљив, ублажавајући своје претходно упозорење, да ваздух може изазвати тегобе у целој популацији.

У међувремену, апликација СЕПА, Агенције за заштиту животне средине, као загађен је означила ваздух у близини мерних станица у Булевару деспота Стефана, на Новом Београду, у Омладинских бригада, Обреновцу, на Старом граду и Врачару. Прихватљиво се, према њиховим подацима, око 13.30 часова дисало у Овчи, код Мостарске петље и КБЦ „Драгиша Мишовић”, док је ваздух у Лазаревцу и у Земуну означен као одличан.
Док чекамо усвајање плана квалитета ваздуха, али и акционих планова за зелени град и одрживу енергију и климу који би, бар како надлежни најављују, требало да проветре престоницу Србије, усред најновије епизоде загађења огласио се и градоначелник Зоран Радојичић, који је за овај проблем поново окривио индивидуална ложишта и саобраћај.

– Зато је посебно важна обилазница која ће после толико деценија да се заврши, како транзит који иде из једног дела Европе у други не би пролазио кроз центар града. Радимо и обилазнице и унутрашње прстенове који ће такође изместити саобраћај на рубове града – рекао је Радојичић и подсетио да је унапређење градског саобраћаја постигнуто и куповином нових аутобуса.

Имаћемо, додао је он, ускоро још једну еко-линију са десет нових електричних аутобуса који ће ићи од „Београда на води” до Спортског центра „Милан Гале Мушкатировић”. Гараже ГСП-а биће богатије за сто нових аутобуса на гас, поручио је Радојичић, подсећајући да један аутобус замењује 500 метара колоне аутомобила, као и да на републичком нивоу треба решити питање квалитета аутомобила који се увозе у Србију.

Лепа обећања има и министарка заштите животне средине Ирена Вујовић која је, како је пренео Танјуг, најавила смањење цене прикључка на гас за домаћинства које ће смањити загађење и унапредити квалитет ваздуха јер ће грејање на угаљ остати у прошлости.

Приоритет овог министарства је борба за здравију животну средину и ове године расписана су три конкурса за локалне самоуправе за субвенционисање замене индивидуалних котларница, као и оних у јавним установама, и за пошумљавање. Држава субвенционише набавку електричних и хибрид возила којих је сада у нашој земљи око 4.000. Процена је да ће у наредним годинама свако треће возило у Европи бити на електрични погон.

– Томе и ми тежимо јер друмски саобраћај чини 22 одсто од укупне емисије угљен-диоксида у свету – навела је Вујовићева.

Коментари30
151cc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

M. Boskovic
Kada su moji rodjaci iz CH pre pridesetak i vise godina prvi put posetili Beograd, prozvali su ga "zeleni grad".Gde god smo setali po gradu bilo je drveca i zelenila, po malim skverovima, parkovima, sredjenim dvoristima i privatnim bastama. Kada smo poceli "veliko sredjivanje" grada posekli smo stara stabla kestena i lipe "pluca grada" i po negde zamenili "mladicama "pa sad cekamo da poraste.Dok su vecina mesta alsfartirana za parking ili kontejner mesto. A u Botanickoj B. zida se gradjevina
Slaven Simic
Beograd neume ni biciklizam da podstrekne nekim subvencijama, prosirenjem za biciliste a kamoli nekim vecim merama za ekoloski prevoz u Beogradu.
Семовић
Од чега оволики дим када не ради ни једна фабрика. Град са режиском делатношћу , а оволико загађења. Сумњиво.
Biljana
na sta j spala Politika da svoje tekstove zasniva na informaciji sa drustevnih mreza i to ekostraze i sa ekologom u pokusaju sa Mega trend diplomom Bojanom S. Ne zna politika sama da pronadje podatke air visual. Mislim dakle postojim
Милан В. Старман
У Београду циркулише преко милион аутомобила који испуштају из мотора угљенмоноксид, ОТРОВНИ гас за разлику од димњака који испуштају угљендиоксид, гас загушљивац. Ако још узмемо да су добра трећина тих аутомобила са неисправним моторима и да поред бензина сагоревају и уље онда је слика о Београду оваква. Посебни проблем су уске* улице за толики број аутомобила па се дуго* вози у нижем степену преноса што додатно загађује ваздух. Дакле основни проблем су аутомобили а не димњаци - ту и тамо.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља